2003-08-13, 23:19
äldre konto (old)
Ej medlem
När finländska landslaget i skidor åkte fast för doping så började rykterna om andra länder gå. Ett av rykterna var om Norges landslag. Är egentligen vårat land så fläckfritt? Eller våra idrottsmän duktiga på att dölja att de ör dopade? Jag tror att vi inte är så oskyldiga. Jag vill inte peka ut någon ensklid idrottsman, men ni kan säkert erkänna att ni själva inerst inne haft misstankar...eller?
Citera
2003-08-13, 23:30
äldre konto (old)
Ej medlem
I sverige finns det ett antal stora och världsledande producenter av läkemedel.
Sen kan man ju dra sina egna slutsatser..
Citera
2003-08-13, 23:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Meoff

varför skulle producenterna av läkemedel vilja hjälpa svenska idrottmän?
Citera
2003-08-14, 01:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Meoff

varför skulle producenterna av läkemedel vilja hjälpa svenska idrottmän?

Det är ju ett gyllene tillfälle att testa nya substanser.
Man ser ju t.ex. om en substans har otrevliga biverkningar som kanske inte syns på ett försöksdjur.
En god vän till mig jobbar med att ta fram nya mediciner på ett stort företag som börjar på P och han har berättat lite om hur det går till..
Citera
2003-08-14, 01:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Näe, doping är inte speciellt vanligt bland svenskar. Speciellt inte någon organiserad doping som den i Finland. Det är bara titta på resultaten bakåt i tiden. Hur bra brukar det egentligen gå i OS och VM? Det är ju bara på senaste tiden det börjat gå bra för t.ex friidrotten, men kollar man på resultaten hade många av de svenska stjärnorna, inte haft en chans för 10 år sedan. Så det är snarare så att dopingen minskat bland andra länder som gjort att en del svenskar kommit fram på sistone.

Svenkar generellt har dessutom för dålig vinnarskalle för att ta risken att börja med doping. Dessutom är det ett litet land och alla vet ju vad som händer om man åker dit. Men det klart, det finnas alltid undantag.
Citera
2003-08-14, 09:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
En god vän till mig jobbar med att ta fram nya mediciner på ett stort företag som börjar på P och han har berättat lite om hur det går till..
Då tror jag din vän har skojat lite med dig. Det finns inte ett bolag som skulle ta sådana risker att dom medvetet dopade idrottsmän. Det är helt enkelt en fullständigt vansinnig tanke.
Citera
2003-08-14, 10:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Di Svenske Myglar lika Mycke Som Alla Andra ops:
Citera
2003-08-14, 11:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag är övertygad om att det finns gott om svenska idrottsmän som "dopar" sig, det finns mängder med olika medel på marknaden och mängder som inte finns på dopinglistan. Rykten har tidigare florerat om en "mycket" känd svensk hockeyspelare som ökade 10 kg under en sommar.
En lite "kul" fundering är också om vår tidigare svenska förbundskapten i simning, Chrunak heter han visst, han spydde galla över Bajens hockeyspelare när de tog prestationshöjande medel, tror det var gelantin, något år därefter talade både Frölander och Alshammar om att de mumsade mängder av detta, Chrunak teg. Samme herr Chrunak ondgjorde sig åt Kinas damer, kallde dem för robotar tror jag, så klart de var dopade, de hade ju en fd Östtysk tränare. Alshammar kom, hon vann, och blev bäst, hon tränade i Tyskland hos en fd Öststysk tränare, Chrunak teg och solade sig i glansen av medaljerna. Alshammar flyttade hem, och är inte längre bäst. En svensk damskidåkare, Billan Westin, medelmåttig och aldrig i närheten av en världsmästartitel, utom en gång, hon utklassade allt motstånd och vann, sen var hon åter en medelmåtta. Vi kastar hellre skit på andra, typ gamla Öststater, Kina och osv, men varför skulle vi vara bättre????
Citera
2003-08-14, 11:16
äldre konto (old)
Ej medlem
Visst finns det svenskar som dopat sig.
exempel som
Linda Haglund
Ricky Bruch
Tomas Johansson

En del av dem åker också fast.

Det är knappast lika vanligt med doping i Sverige
som i USA.
Citera
2003-08-14, 14:47
äldre konto (old)
Ej medlem
.

:? Undra vad Kajsa B gör just nu?? Borta i en månad, kommer tillbaks hoppar 2.06 och sen borta igen och skall göra comeback lagom till VM enligt eget uttalande.
Säger inte att hon dopar sig. Vad som är märkligt är ju att tidningarna inte har åsikter. Hade det varit nån från ett annat land så skulle nog drevet gå...
Citera
2003-08-14, 16:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: .

Citat:
Ursprungligen postat av Michey
:? Undra vad Kajsa B gör just nu?? Borta i en månad, kommer tillbaks hoppar 2.06 och sen borta igen och skall göra comeback lagom till VM enligt eget uttalande.
Säger inte att hon dopar sig. Vad som är märkligt är ju att tidningarna inte har åsikter. Hade det varit nån från ett annat land så skulle nog drevet gå...

Jag håller med. Våra journalister vågar inte se sanningen. Kan dom inte ens försöka?
Jag har varit misstänksam mot simmarna, mot skidåkarna ( urusla säsongen 2001, världsbäst 2002) Ingen kan höja sig så! Det luktar Ludmilla lite här och var..
Citera
2003-08-14, 17:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Kajsa B, Carolina K, Kristian O och Stefan H och allt vad dom heter är ju lite untouchable i pressen verkar det som. Det gjordes lite lama försök att ifrågasätta somligas flytt till Monaco, men det rann snabbt ut i sanden. Men jag har rätt svårt att se att någon av dom (simmare och skidåkare inkluderat) ens skulle överväga doping. Möjligen lite tveksamma kosttillskott, men att systematiskt pumpa i sig något skit känns avlägset. Dom har för mycket att förlora och Ludmilas uppgång och fall finns kvar i färskt minne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in