2003-08-15, 14:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Patrik Sjöberg var med 100% sannolikhet dopad. INGEN hoppar så högt idag.
De enda 2 som har hoppat högre än Kajsa, genom tiderna, var 2 uktrainska "kvinnor" för 15 år sedan.
Uppenbart att dem och sjöberg ägnade sig åt samma verksamhet!
Citera
2003-08-15, 18:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spandau
Patrik Sjöberg var med 100% sannolikhet dopad. INGEN hoppar så högt idag.
De enda 2 som har hoppat högre än Kajsa, genom tiderna, var 2 uktrainska "kvinnor" för 15 år sedan.
Uppenbart att dem och sjöberg ägnade sig åt samma verksamhet!

Det där har jag och min polare diskuterat ang Sjöberg. Men ingen av oss är någon expert på dopingpreparat så jag undrar:
På vilket sätt kan otillåtna preparat hjälpa dig i höjdhopp?
Man kan ju ta för att öka uthålligheten som i t.ex. cykling och skidåkning
eller för att bygga upp stor muskelmassa som t.ex. bodybuilding eller tyngdlyftning.
Men i höjd vill du ju vara så lätt som möjligt och du behöver inte ha speciellt bra kondis heller(enl. Staffan Holm i Sommar).
Så vad är det man vill "dopa fram" egentligen?
Man kan väl inte öka spänsten genom dopning?
Citera
2003-08-16, 03:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Så vad är det man vill "dopa fram" egentligen?

jag har funderat på det också, och jag kan inte säga att jag har något svar. Någon annan kanske vet? Att jag är så förbannad på Sjöberg berpr på att han kritiserade Ludmilla så mycket samtidigt som han själv inte är ett dugg bättre.
Citera
2003-08-16, 03:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spandau
Att jag är så förbannad på Sjöberg berpr på att han kritiserade Ludmilla så mycket samtidigt som han själv inte är ett dugg bättre.

Jo, han är visst bättre. Han åkte ju aldrig fast, det gjorde Ludmilla.
Citera
2003-08-16, 18:32
äldre konto (old)
Ej medlem
.

Padme:
Citat:
Jo, han är visst bättre. Han åkte ju aldrig fast, det gjorde Ludmilla.
Två ggr dessutom.
Citera
2003-08-16, 19:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Svenskar och doping

Nog fan finns det svenskar som dopar sig men jag tror de flesta av våra atleter är för dumma/naiva för att fullt ut förstå dopingens fördelar.

Apropå dopade svenskar betraktades en känd svensk utförsåkerska med viss misstänksamhet i utlandet.
Citera
2003-08-17, 17:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Sedan har väl den där cykel-nissen erkänt? Niklas tror jag han heter...
Citera
2003-08-17, 23:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Går man sedan ner lite under elitnivå tror jag att doping grasserar tämligen fritt inom vissa sporter kanske främst styrkesporter.
Jag kan bara hänvisa till min egen karriär som ganska medioker supertungviktare i boxning, där såg man både det ena och det andra i omklädningsrummen. Själv provade jag aldrig för jag är rädd för att tillföra några utomstående substanser till kroppen överhuvudtaget.
Citera
2003-08-20, 00:50
äldre konto (old)
Ej medlem
tror dom flesta svenskarna är för fega för sånt, det blir så stor grej av det och folk kommer alltid prata om det när man ser han/hon..
Citera
2003-08-20, 13:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: .

Citat:
Ursprungligen postat av Michey
:? Undra vad Kajsa B gör just nu?? Borta i en månad, kommer tillbaks hoppar 2.06 och sen borta igen och skall göra comeback lagom till VM enligt eget uttalande.
Säger inte att hon dopar sig. Vad som är märkligt är ju att tidningarna inte har åsikter. Hade det varit nån från ett annat land så skulle nog drevet gå...

Kan bara hålla med. Satt och tänkte på samma sak.
Citera
2003-08-21, 11:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: .

Citat:
Ursprungligen postat av cold
Citat:
Ursprungligen postat av Michey
:? Undra vad Kajsa B gör just nu?? Borta i en månad, kommer tillbaks hoppar 2.06 och sen borta igen och skall göra comeback lagom till VM enligt eget uttalande.
Säger inte att hon dopar sig. Vad som är märkligt är ju att tidningarna inte har åsikter. Hade det varit nån från ett annat land så skulle nog drevet gå...

Jag håller med. Våra journalister vågar inte se sanningen. Kan dom inte ens försöka?
Jag har varit misstänksam mot simmarna, mot skidåkarna ( urusla säsongen 2001, världsbäst 2002) Ingen kan höja sig så! Johodå! Annan plats, lägre höjd, bättre valla, ny förbundskapten och mentala spärrar som släppte. Det luktar Ludmilla lite här och var..
Citera
2003-08-28, 08:21
Medlem
sigh

Har ingen här själv idrottat ?

Det ni inte verkar veta är att man doping testas regelbundet. Jag lade dock ner idrotten efter junior tiden, dock efter några år i juniorlandslaget så hade man ett par dopingtester på sig redan då.

Andra länder är nog inte lika framåt som sverige att doping testa sina egna för att undvika skandaler bla. Det GÅR inte att fuska på ett dopingtest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in