2008-12-13, 21:02
Medlem
Cancertids avatar
Någonting jag alltid har undrat.
Jag är en kille på 20 bast och är 190 cm lång exakt.
Jag väger ca 90 kg (vågen stannar på 89.7 i fillingar).
Jag har en vän som också är 20 år gammal, 190 cm lång och väger ca 81-82.

Den stora frågan jag har är varför han ser så mycket kraftigare ut än mig?
Det har han alltid gjort, och då har jag gjort en ganska rejäl viktökning från i somras med nästan 15kg.

Min polare har större underarmar, större överarmar, lika kraftig mage (ungefär), större arsle och kraftigare ben. Ja, i stort sett allting är bredare och kraftigare på honom. Hur kommer det sig?

Ingen utav oss har varit särskilt aktiva inom någonting i våra liv, och om det är någon som borde ha mest muskler utav den här vikten så är det nog jag, då jag har spelat fotboll, gymmat till och från, jobbar som rivningsarbetare.
Själv är han mest en soff-liggare och wow-spelare, men även spelat fotboll i yngre dar och jobbat med halvtunga jobb på en fabrik.

Anledningen till att han har sett grövre ut än mig tidigare är ju givetvis för att han har vägt mer, men aldrig några större viktkilon.
Och pga denna viktökning jag själv har haft så har det inte hamnat på magen särskilt mycket, som man gärna skulle vilja tro.
Mitt bröst och axlar har blivit bredare, mina underarmar och överarmar har växt, inte bara från mina egna ögon utan även folk som kommenterat detta.

Hur kommer det sig då att denna kille är "kraftigare" på alla sätt?
Vad jag hört så är det där med benstommen till stor del en myt.

Jag kan tillägga att jag givetvis har sett skillnad, att jag inte längre är så oerhört smal mot vad jag var förut, jämfört med han.
Jag kan även tillägga att det inte är 10 kg muskler jag bär på då denna viktökning mest berodde på öl, pizza och andra onyttigheter.
Citera
2008-12-13, 23:21
Medlem
slagsmåls avatar
muskler väger mer än fett kanske kan vara svaret på din fråga?
Citera
2008-12-13, 23:50
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat: