Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-13, 21:00
Medlem
Helt plötsligt när jag satt vid datorn så ändrades texten om så att den blev mycket fetare och större (se bild), utan att jag gjorde något. Alltså inte bara i webbläsaren utan överallt, i alla mappar osv. Hur återställer man detta?
Citera
2008-12-13, 21:18
Bannlyst
Högerklicka på skrivbordet, välj "Inställningar" (Properties), och justera DPI-storleken.

96 DPI skall vara default, tror jag.
Citera
2008-12-13, 21:42
Medlem
Har testat detta, fungerade inte
Citera
2008-12-13, 21:45
Medlem
Magnums avatar
Kolla under utseendefliken - teckenstorlek.
Citera
2008-12-13, 22:19
Medlem
LanZas avatar
Testa att trycka ctrl + Trycker man + blir allt större och - så blir allt mindre.

Edit. Tryck ctrl - (minus) först menade jag
Citera
2008-12-13, 22:25
Medlem
Lyckades ändra så att texten blev normal storlek, men den är fortfarande fet. Idéer?
Citera
2008-12-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qzr1
Lyckades ändra så att texten blev normal storlek, men den är fortfarande fet. Idéer?
På vissa ställen blir texten kursiv istället för fet, t ex i winamp och på googles menyer.

Edit: Oj tryckte citera istället för ändra
Citera
2008-12-14, 22:18
Medlem
Bump. Någon som vet? Blir galen
Citera
2008-12-15, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qzr1
Bump. Någon som vet? Blir galen

Lyssna. Det hander da och da att det hander sadar. Jag var till sist tvungen att formatera. Ibland hander det baar sa, det ar konstigt. Men jag tror det anda du kan gora ar att formatera.
Citera
2008-12-15, 14:27
Medlem
kiwi22s avatar
Högerklicka på skrivbordet -> egenskaper -> fliken utseende:

Teckenstorlek: Ändrar storleken ^^,
Avancerat: Ändra storlek, attribut (fetstil & kursivt), färg osv för olika områden.

Ett alternativ för att återställa allt är välja något annat under "Fönster och knappar", verkställa. För att sedan ändra tillbaka till Windows XP. Fungerande för mig.

Lycka till
Citera
2008-12-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Högerklicka på skrivbordet -> egenskaper -> fliken utseende:

Teckenstorlek: Ändrar storleken ^^,
Avancerat: Ändra storlek, attribut (fetstil & kursivt), färg osv för olika områden.

Ett alternativ för att återställa allt är välja något annat under "Fönster och knappar", verkställa. För att sedan ändra tillbaka till Windows XP. Fungerande för mig.

Lycka till
Testade detta, fungerade inte Nu ändrades texten så den blev större i msn men inte i XP också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in