• 1
  • 2
2008-12-13, 15:18
Medlem
cyberdolls avatar
Jag har tänkt på en grej, hur farligt kan kola va egentligen? Jag menar man kan väl inte få psykos, ruset är kort så man får inte bieffekterna av tex tjack, man blir inte slö och passiv som med cb, svårt att överdosera till skillnad från H... Nu pratar jag förstås om användning kanske ett par ggr/veckan. Alla droger är ju farliga om man missbrukar dem såklart. Men egentligen borde ju kola vara bland de mest harmlösa, eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2008-12-13, 15:23
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberdoll
Jag har tänkt på en grej, hur farligt kan kola va egentligen? Jag menar man kan väl inte få psykos, ruset är kort så man får inte bieffekterna av tex tjack, man blir inte slö och passiv som med cb, svårt att överdosera till skillnad från H... Nu pratar jag förstås om användning kanske ett par ggr/veckan. Alla droger är ju farliga om man missbrukar dem såklart. Men egentligen borde ju kola vara bland de mest harmlösa, eller är jag helt ute och cyklar?
Du är ute och cyklar... Jag använder visserligen inte kokain själv men orsaken till att drogen kan verka lätt är att kokainet i Sverige är väldigt svagt och att man i Sverige av tradition brukar inta kokain i näsan, vilket är ett väldigt ineffektivt sätt... Att röka eller injicera heroin kan mycket väl vara det tyngsta missbruket man kan hamna i och kokain kan vara nog så beroendeframkallande att snorta också, åtminstone om man får tag på bra kokain till ett okej pris...

Läs "addiction"-rapporterna på Erowid så ser du vilka hemska krashar, avtändningar och biverkningar man kan få... Och ja, psykos är en av dessa biverkningar...
Citera
2008-12-13, 16:29
Medlem
cyberdolls avatar
Menade ett par ggr/månaden, inte i veckan..

tack för svar, fyll gärna på!
Citera
2008-12-13, 16:39
Medlem
loopnoops avatar
Tar själv kanske 3,4 gånger i månaden ibland mer ibland mindre men som snitt..
Känner inte att jag är beroende av det men skönt att ta när man sitter med ett par kalla bärs mm kanske är lite torsk på det ändå men ja tror jag skulle klara mig utan det ganska lång tid så länge jag lägger ner festandet iaf..

Kan sova på det utan större problem inget sug efter det dagen efter mm men som en talare sa innan snortar man det så kanske inte blir samma beroende så att säga..

Inget jag kan klaga på med kola iaf inte ens priset faktiskt
Citera
2008-12-13, 18:53
Medlem
Kyozs avatar
Det mesta är ju ganska lugnt om man tar det lugnt med det. Jag tror knappast att du får några grövre biverkningar av att ta det 2-3ggr i månaden. Därremot så tenderar det ju att bli så att efter ett tag så är det inte så roligt att festa utan kokain. Om du tar det varje lördag när du är ute så blir det lätt att fredagen är väldigt tråkig, så efter ett tag så festar du till det även på fredagen med lite vitt. Sedan efter ett tag så kan du knappt gå ut på krogen utan att dra ett par linor. Nu har jag i och för sig aldrig brukat det själv, men det känns som simpel logik...
Citera
2008-12-14, 04:16
Medlem
CoiloCs avatar
Jag har fått uppfattningen att det inte alls ska vara så hemskt farligt.
Citera
2008-12-14, 13:20
Medlem
Huge-0s avatar
man blir torsk riktigt snabbt även om man inte kan tro det. Jag tycker jag har ett mer sug på ladd än opiater, och jag har käkat mycket opiater! men inte dragit så mkt ladd
Citera
2008-12-14, 15:14
Medlem
Harrison_Fords avatar
har fått för mig att svenskt kola inte är så farligt fysiskt och väldigt svårt att överdosera så att man dör eller mår piss.

är jag också helt ute och cyklar?
Citera
2008-12-14, 19:45
Medlem
Kola sliter ju mer på kroppen (och huvudet) än tjack om man är igång på det lika länge. Kokain brukar ju också klassas som bland de värsta drogerna att vara beroende av. Om man bara drar i sig något halvgram svenskt koks då och då lär det ju inte vara någon större fara, men det är det ju å andra sidan inte gällande så många andra droger heller.
Citera
2008-12-14, 23:21
Medlem
Beror heeeelt och hållet på hur mycket och hur ofta du tar det. under "mycket" går också kvalitén på kolan. Förstår att höjdare som får tag på den riktigt fina varan blir fast i det snabbt.

I sverige så snortar vi det generellt men i USA så har Kokain ett helt annat utslag p.g.a tidigare nämnda administreringssätt.
Men ja, att köpa en Gubbe stockholmsstandard till helgen är inte särskilt farligt men kräver ett heltidsjobb för att det ska vara värt det i min mening, annars kan man köpa något annat kul för pengarna.

Men "direkt från producenten" kola som knappt existerar på denna kontinent vid frekvent användande, vilket det säkert skulle bli efter ett tag, är farligt.
Kola blir snabbt ganska avdramatiserat eftersom kvalitén på kolan i detta land är så dålig att även de som hamnar i ett missbruk klarar sig ganska bra med rätt hjälp.
Citera
2008-12-15, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberdoll

Det låter som du är kär...i kolan.
Citera
2008-12-15, 00:52
Medlem
WhiteSpeeds avatar
Jag har bara erfarenheter från att snorta kola i usa.. Där jag under en 3 månaders period kanske sammanlagt snorta ca 20-25 g. Varav ca 15g var riktigt bra grejor.. Jag har aldrig fått biverkningar efter ha snortat och efter ha slutat helt så tog det kanske bara 1-2 veckor innan jag "tappa suget". upplevde ändå inte kokain som någon dunder bra drog.. Inte i närheten av effekterna jag får av bra mdma.. tycker kola är en överskattad drog och ingenting för mig. Men visst är det skönt allt men det finns så många bättre droger som är så mycket billigare. Jag upplevde aldrig kola som en farlig drog, då tycker jag mdma kan vara farligare..
Senast redigerad av WhiteSpeed 2008-12-15 kl. 00:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in