2008-12-13, 12:39
Medlem
Nu har fängelsedomarna kommit mot de nio pojkar som chockade England då de våldtog en 15-årig skolflicka förra året. Nu berättar flickan om det grova överfallet och varför hon inte vågar gå ut längre.

– Jag kan inte gå ut, jag kan egentligen inte göra någonting, säger hon till BBC program Today.

Hon har blivit rädd för alla sorters folksamlingar, uppger Daily Mail.

– Allt har förändrats. Jag var tvungen att lämna alla mina vänner bakom sig och skolan. Andra saker som att gå och shoppa eller åka skridskor kan jag inte heller göra.

Nio års fängelse
Våldtäkten ägde rum i Hackney i östra London under valborg förra året. Flickan som var 14 då släpades mellan tre bostadsområden där hon blev våldtagen och misshandlad av gänget Kingzhold Boys.

Pojkarna som våldtog henne var mellan 14 och 17 år. De dömde förra veckan till mellan tre och nio års fängelse för våldtäkt, kidnappning och olovligt kvarhållande.

Gänghämnd
Upptakten till våldtäkten var att hon pratat med gängledarens flickvän och sagt till henne att hon borde göra slut med sin pojkvän.

Det retade upp honom – och några dagar senare kom han fram till flickan tillsammans med tre andra killar. De släpade iväg henne till en lägenhet. Fler pojkar kom dit och flickan tvingades till sex med alla med en kniv mot strupen. En av pojkarna filmade våldtäkten.

– Jag vädjade till dem att släppa mig och sa att jag var fortfarande oskuld, men de sa "du kommer inte att vara det längre".

Ingen ingrep
Flickan är inte bara chockad över våldtäkten, utan av att ingen som var i närheten ingrep.

– Man tror att människor kommer att hjälpa till när de ser att något dåligt händer, men sen inser man att de inte gör det. Flera hörde mig skrika, men folk bara vände bort.

Gängledare erkände
Gängledaren O´Nenn Denton och Weiled Ibrahim, 17, har nu erkänt våldtäkt, kidnappning och olovligt kvarhållande den 30 april förra året. De får fängelse i minst tre år och åtta månader utan att ha rätt till frigång.

Yusuf Raymond, 16, erkände sig skyldig till samma brott och fick nio års fängelse. Sex andra dömdes också till mildare straff.

---------------------------------------------------------------------
Länk till bilderna på snorungarna: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/7779620.stm

Nu blev texten lite lång eftersom jag valde att inte bara länka till Aftonbladet men vad tycker ni, är det inte dags för Sverige att börja ta efter Englands rättsystem då det gäller snorungar som inte har något bättre för sig att våldta små tjejer? Kom också ihåg att när Riccardo's mördare fick 1 år så fick två killar i samma ålder i England 10-15 års fängelse för dödsmisshandel på en tjej.
Citera
2008-12-13, 12:49
Medlem
Emerthons avatar
Finns även som svenska nyheter på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3988144.ab
Citera
2008-12-13, 12:52
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy

Att gängledaren inte helt oväntat är svartskalle?

Läs så ser du...

Sverige ärså fruktansvärt mesiga när det gäller straff! Rent spontant tycker jag dödstraff är det mest lämpliga i det här läget.
Citera
2008-12-13, 13:08
Medlem
johnny-62s avatar
Nån som vet nåt om etniciteten på våldtäktsoffret..
Citera
2008-12-13, 13:09
Medlem
Civile99s avatar
Att ett gäng negrer gillar att gruppvåldta flickor är hemskt, men inget nytt under solen. Det här är väldigt vanligt faktiskt, men det mest överraskande är att det politiskt korrekta Aftonbladet väljer att lägga ut bilderna på patrasket som visar att det är just negrer det rör sig om.

Annars är det ju standard för dom att censurera ansiktet på bilder så fort det är en invandrare som begått ett brott. Kommer främst att tänka på fallet för ett par år sedan då en kvinna i Sverige nästan blev ihjälslagen och gruppvåldtagen av 5 negrer och i Aftonbladet visades det bara tecknade profilbilder där bilderna hade typiskt vita ansikten, och i texten pekades brottslingarna ut som "4 svenskar och en finländare".
Citera
2008-12-13, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Nån som vet nåt om etniciteten på våldtäktsoffret..

hon var vit liksom alla andra som blir våld tagna
av kultur berikare

fyfan när ska dem svenska politikerna lyssna
dem förstår inget alls
Citera
2008-12-13, 13:46
Medlem
Utan att veta något mer om fallet än vad jag just läst i artiklarna så tycker jag att det är bra straff som väl speglar de brott de gjort sig skyldiga till och den ålder de innehar.

Något för Sverige att tänka på...
Citera
2008-12-13, 13:50
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flensarn
hon var vit liksom alla andra som blir våld tagna
av kultur berikare

fyfan när ska dem svenska politikerna lyssna
dem förstår inget alls
Misstänkte det jag också, men har inte kunnat läsa det nånstans..
Citera
2008-12-13, 13:54
Medlem
Undrar också det varför de hänger ut utländska brottslingar, men i sverige ska de censureras o vitpixlas?

är det bara för att vi ska tro att dessa saker inte inträffar i sverige?
Senast redigerad av Pierce & Pierce 2008-12-13 kl. 14:08.
Citera
2008-12-13, 13:57
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Misstänkte det jag också, men har inte kunnat läsa det nånstans..

Kan ju inte påstå att jag är förvånad heller över att det var apor.

Tycker Sverige borde ta efter där, hårdare straff!
I Sverige hade de fått ungdomsvård i något år och sen släppts ut i samhället igen.
Den äldsta av dem hade kanske fått 1-2 år i fängelse.. Förjävligt är vad det är.
Citera
2008-12-13, 14:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Läs så ser du...

Sverige ärså fruktansvärt mesiga när det gäller straff! Rent spontant tycker jag dödstraff är det mest lämpliga i det här läget.

Vadå Sverige, det hände i England, varför blandar du in Sverige i det hela, håll dig till topic istället för att sväva iväg.
Citera
2008-12-13, 14:15
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Vadå Sverige, det hände i England, varför blandar du in Sverige i det hela, håll dig till topic istället för att sväva iväg.

Topic:

Citat:
Nu blev texten lite lång eftersom jag valde att inte bara länka till Aftonbladet men vad tycker ni, är det inte dags för Sverige att börja ta efter Englands rättsystem då det gäller snorungar som inte har något bättre för sig att våldta små tjejer? Kom också ihåg att när Riccardo's mördare fick 1 år så fick två killar i samma ålder i England 10-15 års fängelse för dödsmisshandel på en tjej.

"Är det inte dags för Sverige att ta efter Englands rättsystem"

Jag blandar in Sverige för det var just det TS ville. Lär dig läsa topic innan du anklagar andra för att sväva iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in