2008-12-13, 05:38
Bannlyst
Tjenare !!

satt o glodde på iggy pop o david bowie som varit nere i träsket rejält båda 2, dom ser riiiiktigt fräscha o fina ut båda 2 idag trots allt.

så kollar man på gubbar som keith richards, andy mccoys osv.. fan va sletna dom ser ut !!
körde sistnämnda grabbarna på högre doser och i ett hårdare liv ? eller är det helt enkelt kassa gener som gör att dom ser ut som zombies ?

Skriv era teorier och dela med er av vetskap !

Sorry om detta ligger i fel forumdel

// Må Väl
Citera
2008-12-13, 06:03
Medlem
Jabberwockys avatar
att se sliten ut, genetiskt ?

Shane McGowan är en klar favorit, fräsch som få.

http://www2.isye.gatech.edu/~sman/mi...ople/shane.jpg
Citera
2008-12-13, 06:04
Medlem
Tritecs avatar
Tjena,
Robert Downey Jr gjorde det mesta på 80 talet till sent 90 tal men nu ser fanskapet ut att må bra(inombords vet ej),så här ser han ut 2008.
Wierd Science filmen är fortfarande grym

http://goneelsewhere.files.wordpress..._downey_jr.jpg
Citera
2008-12-13, 06:18
Medlem
Tritecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jabberwocky
Shane McGowan är en klar favorit, fräsch som få.

http://www2.isye.gatech.edu/~sman/mi...ople/shane.jpg

Vilka ögon han hade
Citera
2008-12-13, 06:25
Bannlyst
men era fredagsknarkare, jag ville ha ett svar på frågan =D

Inte fleeer exempel
Citera
2008-12-13, 06:36
Medlem
Tritecs avatar
Lugna dig flashbackare där,dom sista du nämde körde på HÅRT.
Det är fakta
Citera
2008-12-13, 06:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tritec
Lugna dig flashbackare där,dom sista du nämde körde på HÅRT.
Det är fakta

nej, jag är lugn förlåt om jag verkade arg eller nåt emot er.. Jag ville bara veta om det är genetiskt eller bara har o göra med att dom 2 körde på hårdare !
Citera
2008-12-13, 07:31
Medlem
Tritecs avatar
Jag kan bara vittna sist jag såg Keith på Grand Hotel så var det efter fest efter deras konsert och han beställde in en kartong vodka

Då var det fest

Han gick runt i morgonrocken ha ha!
Senast redigerad av Tritec 2008-12-13 kl. 07:37.
Citera
2008-12-13, 09:30
Medlem
Nemesis1s avatar
Det är väl främst dessa effekter som droger har på utseendet:

-Avmagring
-Dåliga tänder
-Injektionsmärken om man injicerar, speciellt om man gör det slarvigt
-Plufsighet om man är alkis

Förutom tänderna och vissa injektionsmärken som bildar ärr så går ju alla dessa saker bort då personen ifråga slutar knarka/supa... Dessa kändisar är ju annars sminkade i filmer och musikvideor och de som knarkat sönder sina tänder kan skaffa nya för pengar... Andy McCoy hade inte råd att göra det, så man gjorde en film om hans liv "The Real McCoy" och pengarna från denna film gick till nya tänder åt honom...

Annars tycker jag inte att Andy och Keith ser dåliga ut för sin ålder heller, eller tja, Keith har ganska konstig ansiktsform men det hade han ju då han var ung med...
Citera
2008-12-13, 10:22
Medlem
alpras avatar

Ja det kan man säkert göra, i det här fallet så har det nog att göra med hur bra kroppen klarar av asmycket droger. Iggy har väl gått mycket på heroin, och det sliter ju mindre än crystalmeth eller crack tex.

Finns ju dom som ser slitna ut efter bara några års missbruk, medans vissa kan råpunda/supa 15år utan att det tär så mycket på utseendet. Så det kan nog bero på gener, ja.

Själv började jag sniffa bensin och supa när jag var 12, men jag ser inte speciellt sliten ut. Däremot har bukspotten pajat, Hepatit C, osv...
Citera
2008-12-13, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alpra
Ja det kan man säkert göra, i det här fallet så har det nog att göra med hur bra kroppen klarar av asmycket droger. Iggy har väl gått mycket på heroin, och det sliter ju mindre än crystalmeth eller crack tex.

Finns ju dom som ser slitna ut efter bara några års missbruk, medans vissa kan råpunda/supa 15år utan att det tär så mycket på utseendet. Så det kan nog bero på gener, ja.

Själv började jag sniffa bensin och supa när jag var 12, men jag ser inte speciellt sliten ut. Däremot har bukspotten pajat, Hepatit C, osv...

Jo, men även om man ser bra ut så tycker jag ändå att själen litegranna försvinner och tar måååånga år innan den återkommer.

Jo, du har helt rätt ang. heroinet det var ju det han brukade, opiater var hans grej ! Det är ju mindre fysiskt skadligt så det kan ju vara därför han ser ut som han gör... Men jag menar även David Bowie som har dratt cola och söpit som en galning han med, levde bara på rödpaprika,mjölk o cola liksom under en period... han ser ju antagligen bättre ut än dom flesta av oss kommer göra i den åldern.
Citera
2008-12-13, 15:17
Medlem

Jag har iaf alltid haft stora påsar runt ögonen och sett allmänt trött ut även ifall jag sovit bra, sovit dåligt, varit nykter eller inte varit nykter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in