• 1
  • 2
2008-12-12, 17:04
Medlem
Hej.

Jag sitter på Windows Vista och har fått ett problem nu. Min kompis verka också ha samma problem och han sitter på Vista, men hans bror som har XP har inte detta problem.

1. Jag går in på www.google.se och då ser ja "nyheter, bilder, grupper" m.m längst upp på sidan. Använder Firefox

2. Jag söker på något, säg t.ex flashback, då försvinner "nyheter, bilder, grupper" rutan. Så jag kan inte klicka på bilder efter att ha sökt på flashback. Alla andra ord gör samma sak.

Jag går in på googles sida igen, och klickar på BILDER å söker på t.ex flashback och får upp massa bilder. Nu klickar jag på Nätet knappen bredvid Bilder för att gå tillbaks å se va den hittar på flashback, men när jag gjort de, ja då försvinner "bilder, nyheter, gruppen" listan helt igen.

Har rensat alla virus med AVG, rensat Cookies och använt Ad-Aware. Inga spy, malware eller virus...
Samma sak är i Internet Explorer. Har också avinstallerad och installerad om Firefox. Min kompis laddade ner Google Chrome och testade där, de funkade en stund, sen försvann det där med. Samma här.

Så vad kan problemet vara ?
Citera
2008-12-12, 17:07
Medlem
Andreasvbs avatar
Du har inte någon ad-blocker eller något liknande igång?

Låter som något blockar den menyn.
Citera
2008-12-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du har inte någon ad-blocker eller något liknande igång?

Låter som något blockar den menyn.

Hmm, nu när du säger det. Reklamen på högersida av google.se e borta också, men inte på flashbacks sida.

Sen att "bilder, nyheter, grupper" finns när man kommer in på googles sida å sen försvinner när man söker. verka konstigt om adblocker skulle finnas.

Kollade igenom installerade program i kontrollpanelen, fann inget speciellt som skulle vara kopplad te nån adblocker.. hmm.
Citera
2008-12-12, 18:05
Medlem
Ett annat problem jag har funnit är att när man t.ex nu söker på Illuminati på Google så är top 5 sökningarna youtube och videogoogle klipp.
Men nu är inte ens dom med på sökningen, alltså ingen youtube klipp finns i sökningen.

Cashe och Cookies e rensade också.. hmm.
Citera
2008-12-12, 19:50
Medlem
Andreasvbs avatar
Du har inget som heter Ad Muncher?

Jag använder det själv, och det filtrerar bort väldigt mycket, ibland för mycket.

Flashback kör via HTTPS och filtreras inte eftersom det är krypterat, därför reklamen syns här.
Citera
2008-12-12, 21:46
Medlem
927s avatar
vad har du för brandvägg?

söker jag på Illuminati så dyker inte nån youtube träff upp förren långt ner, dom första tre är wikipedia träffar
Citera
2008-12-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
vad har du för brandvägg?

söker jag på Illuminati så dyker inte nån youtube träff upp förren långt ner, dom första tre är wikipedia träffar

Tja igen.

Har ingen brandvägg alls. Har inga program som heter Ad.....
http://www25.brinkster.com/irannews/desktop.jpg

Där har ni en bild på hur de ser ut i Google.
Citera
2008-12-13, 18:05
Medlem
Andreasvbs avatar
Gå in på www.google.se MANUELLT och sök, använd inte något annat program för det.

Blir det samma sak?
Citera
2008-12-13, 18:33
Medlem
Citat:
Gå in på www.google.se MANUELLT och sök, använd inte något annat program för det.

Blir det samma sak?

japp, startar firefox, skriver in adressen och söker på något. Blir samma sak.
Citera
2008-12-13, 18:40
Medlem
Andreasvbs avatar
Kan du ta en bild hur det ser ut, exakt som du gjorde innan.
Citera
2008-12-13, 18:55
Medlem
MagicMacks avatar
Citat:
Kan du ta en bild hur det ser ut, exakt som du gjorde innan.

http://img148.imageshack.us/img148/4039/googleja9.jpg

Har testat att söka datorn efter virus och reklamskit, så den är ren.

Testat 3 olika webbläsare, rensat cookies, cach,

Installerat om firefox och delete på mappen i c:/program/moz..

Har avinstallerat alla antivirus, windows firewall.. alla vista skydd som ingår.
Senast redigerad av MagicMack 2008-12-13 kl. 18:58.
Citera
2008-12-13, 19:00
Medlem
Andreasvbs avatar
Tack.

Kan du trycka på "Vad är det här?" i högra hörnet där uppe och skriva vad som står?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in