• 2
  • 3
2009-01-07, 18:02
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zecn
VGA-kabeln kan hantera full-hd, dock inte skert att TVn stdjer det genom vga-porten (tror de flesta inte gr det..?)

Kr du pixelmappat (allts skickar 1920x1080 upplsning till TVn)?
Nr jag hade kopplat in hdmi till tvn s gick jag in i catalyst och ndrade upplsning till 1920x1080, som tvn skall klara.
blev dock inte vad jag tnkt mig.

fr ni andra "fullscreen"? jag vill helst slippa kra med en fulinstllning p tv s som "zoom" eller "justscan eller skit.

overscan kanske det hette som man skulle kompensera med? vad r det?
Citera
2009-10-27, 17:22
Medlem
Fr vll ocks lna trden lite. Det r nu shr att jag frut hade en dator med DVI-uttag p grafikkortet och anvnde d en vanlig DVI-HDMI-kabel till min Phillips-tv med hdmi-port. Men med min nya dator har jag ett vga-utag och var drfr nyss ivg och kpte en DVI-I /VGA adapter (kan vara fel). Allting gick att koppla ihop men p tv:n r det ingen signal. Har jag kpt rtt adapter eller r det tv eller kabeln som kanske r snder, dom har krnglat frut kan sgas. Och kabeln har nu bara legat i cirka ett halvr.
Citera
2009-10-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarraAgger
Fr vll ocks lna trden lite. Det r nu shr att jag frut hade en dator med DVI-uttag p grafikkortet och anvnde d en vanlig DVI-HDMI-kabel till min Phillips-tv med hdmi-port. Men med min nya dator har jag ett vga-utag och var drfr nyss ivg och kpte en DVI-I /VGA adapter (kan vara fel). Allting gick att koppla ihop men p tv:n r det ingen signal. Har jag kpt rtt adapter eller r det tv eller kabeln som kanske r snder, dom har krnglat frut kan sgas. Och kabeln har nu bara legat i cirka ett halvr.

Kabeln r det inte fel p d jag nyss var ivg o testade den. S antingen har jag kpt fel adapter eller s r det kanske hmdi-portarna som r lite mysko.
Citera
2009-10-27, 18:49
Medlem
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=106840

Denna adapter r det.
Citera
2009-10-27, 22:35
Medlem
Solitudes avatar
Lnar trden.. (edit: Sg nu att jag hrmar fregende talare)

Jag r helt okunnig inom omrdet, so spare me please.

Kollade igenom vad min dator har fr in/utgngar, d jag ska f hem ny TV (en Samsung LE40B535XXE) imorrn och ville veta hur jag ska kunna koppla ljud och bild mellan apparaterna. Upptckte i min stora frvning att jag varken har hdmi eller DVI, utan bara VGA och S-Video p datorn (datorn r en Acer Extensa 5620).

Nu blir d frgan.. Hur fan ska jag koppla datorn till tvn p bsta stt fr att f bsta bild?
Citera
2009-10-27, 23:01
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitude
Lnar trden.. (edit: Sg nu att jag hrmar fregende talare)

Jag r helt okunnig inom omrdet, so spare me please.

Kollade igenom vad min dator har fr in/utgngar, d jag ska f hem ny TV (en Samsung LE40B535XXE) imorrn och ville veta hur jag ska kunna koppla ljud och bild mellan apparaterna. Upptckte i min stora frvning att jag varken har hdmi eller DVI, utan bara VGA och S-Video p datorn (datorn r en Acer Extensa 5620).

Nu blir d frgan.. Hur fan ska jag koppla datorn till tvn p bsta stt fr att f bsta bild?

En simpel VGA-kabel fixar biffen, dock bara bilden.
Har du frstrkare/receiver s kan du koppla ljudkortet till den.
Annars en vanlig stereokabel mellan ljudkortet och teven.
Citera
2009-10-28, 08:05
Medlem
T-bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarraAgger
Problemet r att adaptern inte konverterar signalen. VGA r analog men HDMI r digital. Det luriga r att DVI-I r en standard som hanterar bde analog och digital signal och det r drfr det verhuvudtaget gr att koppla p det stt som du har gjort. Kr VGA om du har det p tvn eller kp nytt grafikkort.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in