2008-12-11, 22:35
Medlem
nickoruts avatar
Som rubriken lyder så undrar jag hur jag ska få fullskärm på vlc på det utökade skrivbordet (alltså TV:n). Har alltid fungerat utan några problem och när jag haft vlc på det utökade skrivbordet i fullskärm står det nåt om vlc(hardware) eller något i aktivitetsfältet (blåa fältet längst ner), men nu ser det ut som ett vanligt program.

Alltså. Jag kan dra över VLC till det utökade skrivbordet och jag kan göra fönstret till helskärm, men när jag vill kolla film utan "ramar" och dubbelklickar på vlc blir det istället helskärm på datorn. Jag har en laptop med win xp.

Puh, inte nån bra förklaring här inte ser jag, men hoppas någon förstår och kan hjälpa.
Citera
2008-12-12, 15:46
Medlem
hahahaha

jag sitter med precis likadant fel. hittade du ngn lösning på det?
Citera
2008-12-12, 17:28
Medlem
nickoruts avatar
Nä, ingen som svarar! Kommer fan inte ihåg hur jag löste det förra gången, har för mig att det bara funkade.

Irriterande eftersom det samtidigt är ett för litet problem för att orka djupdyka i. Hoppas nån vänlig själ kommer till undsättning...
Citera
2008-12-12, 17:30
Medlem
knakelibangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Nä, ingen som svarar! Kommer fan inte ihåg hur jag löste det förra gången, har för mig att det bara funkade.

Irriterande eftersom det samtidigt är ett för litet problem för att orka djupdyka i. Hoppas nån vänlig själ kommer till undsättning...

För mig blir det att när man kör fullskärm så klipper den bort massor av bilden så därför drar jag ut bilden själv så det blir rätt storlek storlek på skärmen. Beror ju lite på hur tv kontra dator står beroende på hur skönt detta är dock
Citera
2008-12-12, 18:22
Medlem
Använd TV:n som primär bildskärm.

Borde fungera då.
Citera
2008-12-17, 03:19
Medlem
nickoruts avatar
Jo, alltså, jag kan få helskärm på tv:n genom att välja "utdata till": "Intel(r) dual display core" men jag kan inte få helskärm på tv:n samtidigt som jag håller på med datorn. Alltså inte ha helskärm på endast det utökade skrivbordet vilket ajg kunde innan jag formaterade datorn för några dagar sedan.
Citera
2008-12-17, 07:38
Medlem
Krests avatar
Mystiskt, för mig funkar det. Det är inte så att du har en gammal version kanske?
Citera
2009-01-18, 23:05
Medlem
Mvks avatar
TS:
Jag vet vad du menar, sitter själv med samma problem.
Felet ligger i senare versioner av VLC och är ett kännt fel.

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=219621

version 0.8.6 är den sista vettiga fungerande versionen innan dom börja pilla på ditten och datten och förstörde allt som fungerat innan.

Lösning:
Den enda lösning jag funnit på problemet är att bocka ur "Integrera video i gränssnitt" under 'Verktyg > Inställningar > Gränssnitt'.

Då hänger dock inte rutan med knapparna med videorutan.

edit:
en bugg
http://forum.videolan.org/viewtopic....=53580#p175797
Senast redigerad av Mvk 2009-01-18 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in