tack så jättemkt för ett påläst svar, wildhorses. minns från intervjun att det var 174 timmar precis som du sa och att timlönen var 108kr/tim för mig. tack så jättemycket
vet dock inte om jag misstolkat något eller om jag förstått denna saken rätt. 174 timmar (som jag har betalt för en månad) blir 43,5 timmar per vecka förutsatt att 1 månad = 4 veckor.
varje vecka ska jag enligt avtalet jobba 43,5 timmar, vilket över 4 veckor blir 174 timmar totalt. dock är det lite jobb de två första veckorna; jag jobbar bara 80 timmar istället för 87 timmar.
de resterande två veckorna på månaden jobbar jag däremot massor av övertid. jag jobbar totalt 100 timmar, istället för 87 timmar (13 timmar övertid).
har jag missuppfattat fel, eller "försvinner" 8 av dessa övertidstimmar (jag får inget extra betalt) eftersom jag enbart jobbat 87 timmar förra 2 veckorna?
dvs, jag får endast betalt för den övertid över mina avtalade arbetstimmar (allt över 174 timmars arbete blir min övertid även fast massa timmar försvunnit pga att det inte funnits jobb)?
förstår om det är en luddig fråga, men... hoppas du förstår. tycker verkligen det låter konstigt i af.
Citat:
Ursprungligen postat av avdop
Om du vill fråga honom på ett positivt sätt, så säg honom att du noterat den reella arbetsiden - så finns det inga andra/extra arbetsuppgifter du kan hjälpa till med för att fylla ut din heltidstjänst? Då ser han förhoppningsvis fördelarna med dig i stället fördelarna utan dig...
På dina andra frågor orkar jag faktist inte tänka för jag är lite dimmig just nu. Är arbetsgivaren DHL? I så fall får du bara övertid efter 18.00 om du jobbat mellan säg 15.00-19.00 (även fast tanken var 09.00 till 18.00 skulle jag tro).
Fast det kanske inte var svaret på din fråga ens...
nja, det är ju inte att fråga honom. det är ju att be om mer jobb utan att få en spänn extra för det.
som jag ser det nu, får jag 18803 varje månad, såvida jag inte jobbar mer än totalt 174 timmar. även fast jag jobbar övertid vissa dagar (eftersom vissa dagar blir kortare.. och då jämnas det ut med mina övertidstimmar, om jag fattat det rätt).
därför gör jag nog rätt i att bara köra på och göra det jag blir tillsagd och inte krascha några bilar så kommer jag bli nog omtyckt även fast jag inte ber om ytterligare jobbgöra även fast jag vet att jag inte kommer få några extra stålar för det