• 1
  • 2
2008-12-11, 21:22
Medlem
Tjenare..
Det är så att jag tror att jag lider av ngn sjukdom, dom 2 senaste månaderna, så har jag börjat kissa allt oftare.
T.ex när jag dricker vatten på jobbet, inte länge till efter 5-10 min och vips så är jag inne på toan igen.
Samma sak hemma...jobbigt, vad har jag för sjukdom?
Hur ska jag göra så att jag inte ska pissa så ofta? (vet ju att det e naturligt, men)

Ibland på kvällarna kan jag inte sova, måste kissa först, det gör jag, sen efter det går jag och lägger mig, men inte f*n kan jag sova då heller, utan måste gå tillbaka till toan och pissa...måste göra detta 1-2 ggr varje natt typ innan jag lägger mig ordentligt..Tacksam för svar!

Vet ej om jag postat rätt, kanske borde vara här eller i hälsa och medecin, men jag ger det ett försök här!
Citera
2008-12-11, 21:26
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Tjenare..
Det är så att jag tror att jag lider av ngn sjukdom, dom 2 senaste månaderna, så har jag börjat kissa allt oftare.
T.ex när jag dricker vatten på jobbet, inte länge till efter 5-10 min och vips så är jag inne på toan igen.
Hur ska jag göra så att jag inte ska pissa så ofta? (vet ju att det e naturligt, men)

Ibland på kvällarna kan jag inte sova, måste kissa först, det gör jag, sen efter det går jag och lägger mig, men inte f*n kan jag sova då heller, utan måste gå tillbaka till toan och pissa...måste göra detta 1-2 ggr varje natt typ innan jag lägger mig ordentligt..Tacksam för svar!

Vet ej om jag postat rätt, kanske borde vara här eller i hälsa och medecin, men jag ger det ett försök här!

Dricker du ovanligt mycket? ofta törstig?
Diabetes? utan att skrämma dig för mycket.
Citera
2008-12-11, 21:26
Medlem
mahutma_homos avatar
Nu leker jag doktor men det kan va ett tecken på diabetes. Kan väl även va nåt med njurarna.
Senast redigerad av mahutma_homo 2008-12-11 kl. 21:28.
Citera
2008-12-11, 21:27
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Tjenare..

Tror jag hört att diabetes kan ge sådana symtom, men jag är varken säker eller medicinskt bildad så jag törs inte uttala mig alltför bestämt...
Citera
2008-12-11, 21:28
Medlem
BlueStars avatar
Det finns en del trådar om detta:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=228449

https://www.flashback.org/showthread.php?t=509579

https://www.flashback.org/showthread.php?t=516683

https://www.flashback.org/showthread.php?t=335692

https://www.flashback.org/showthread.php?t=542377
Citera
2008-12-11, 21:41
Medlem
Hannibal-Hayess avatar
Det låter som blåskatarr eller urnvägsinfektion. Tag kontakt med din vårdcentral.
Kan bero på andra saker också. Är du man eller kvinna? Ålder? Äldre män (över 50 ca)kan ju ha problem med prostataförstoring och behöver kissa oftare.
Citera
2008-12-11, 21:53
Medlem
Jag är 19 år, snart 20, så jag är inte 50+....Som tur e

Men jag blir lätt törstig, torr i munen..
Ska ta och läsa de andra trådarna, har inte så mycket till det just nu. Tack för alla svar!
Citera
2008-12-11, 22:01
Medlem
wääuus avatar
Det kan vara ett tecken på en vanlig infektion också. När jag börjar bli sjuk pissar jag otroligt ofta. Dricker med vatten med såklart, men jag dricker alltid mycket vatten.
Citera
2008-12-12, 00:35
Medlem
core_s avatar
Övrigt --> Medicin
/Mod
Citera
2008-12-14, 17:34
Medlem
Hmm, har inte gått till doktorn än.
Men tror att det kan vara för att jag inte kissar när jag väl är kissenödig.
Ibland så sitter man och jobbar med ngt viktigt, och plötsligt börjar man bli kissenödig, fast man känner ju att man måste göra klart arbetet eller så.
Kan vara kanske "stress kissning" eller hur man ska förklara det.
Men det har iaf blivit bättre dom här senaste dagarna, mod får låsa tråden !
Tack för att ni svarade =)
Citera
2008-12-14, 17:40
Medlem
Jag skulle fråga vad du äter, inte vad du dricker.
Men annars är Ramlösa och sånt väldigt bra.
Salthalten...
Citera
2008-12-14, 17:55
Medlem
TigerKids avatar
Så där hade jag också förut. Blev skickad på test för diabetes samma dag när jag berättade. Lyckligtvis var det inget sådant. Det är väl lika bra att kolla med vårdcentralen, antagligen är det inget allvarligt, men då slipper du oroa dig. Jag fick aldrig reda på någon orsak till den överdrivna törsten. Kanske kan det vara en vanesak? Att dricka mycket alltså, så att man upplever sig törstig så fort man inte har ett glas vatten till hands? Så kan det ha varit för mig.

Kan torr luft spela in? Något med saliven? Vissa mediciner har ju muntorrhet som biverkning. Kanske finns det andra skäl till muntorrhet, jag är ingen medicinsk expert. Dock tror jag inte det är jättebra att hålla på att ”hålla sig” överdrivet länge när du är kissnödig.

Mitt råd: sök läkare, även om det inte skulle vara något så får du i alla fall veta...
EDIT: om det pågått en längre tid alltså. Är det bara tillfälligt kan det ju vara en vanlig infektion som någon nämnde.
Senast redigerad av TigerKid 2008-12-14 kl. 17:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in