2012-03-25, 14:22
Medlem
Avled 20 mars 2012
Citera
2012-03-25, 17:22
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetgirige
Påstår inte att undertecknad är högpresterande, skulle snarare placera mig på mitten av normalbegåvningskurvan, du själv? Fil dr? VD eller också ett utvecklingsstört socialfall?

Du överreagerar väldigt kraftigt, det är lätt att uppfatta din reaktion är ett bevis på du själv känner dig träffad, vi har analyserat fram att KHD var ett utvecklingsstört socialfall & du känner igen dig. Jag kan förstå att det känns jobbigt, vi är Off topic nu.

On topic: KHD bodde väl på ett särskilt boende dem sista åren? Blir bouppteckningen offentlig?

Tala för dig själv och dina egna analyser
En person påstår att K-H bodde på ett hem för alkoholister
Det är inte samma sak som att man bor på ett särskilt boende för utvecklingsstörda.
Men det kanske du är för dum att fatta....
Citera
2012-03-25, 19:22
Medlem
reedtowers avatar
Minns han nattliga matprogram på UR, 90-tal, hans darriga händer i närbild och resultaten som alltid var en estetisk katastrof. Som en djävla gröt vad han är lagade.
Citera
2012-03-25, 21:31
Medlem
LucioFontanas avatar
Fy fan vilket ärkeäckel den människan är. Har stött på honom flera ggr och brukar häckla den fan numera när jag ser honom. För han e verkligen som nån sa tidigare i tråden: "jävligt oskön snubbe" . Han e helt enkelt inte normal i huvet. Och det behöver man ju inte va? Men han e riktigt taskig mot folk så han ska man bara ösa på med skit när man ser honom
Senast redigerad av LucioFontana 2012-03-25 kl. 21:34.
Citera
2012-03-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Fy fan vilket ärkeäckel den människan är. Har stött på honom flera ggr och brukar häckla den fan numera när jag ser honom. För han e verkligen som nån sa tidigare i tråden: "jävligt oskön snubbe" . Han e helt enkelt inte normal i huvet. Och det behöver man ju inte va? Men han e riktigt taskig mot folk så han ska man bara ösa på med skit när man ser honom

Var KHD ett ärkeäckel bara av den anledningen att när du stött på honom tyckt det varit kul att häckla honom och ösa på med skit när du såg honom? Vem var det egentligen som inte var normal i huvudet frågar man sig då. Varför var han taskig mot "folk", som du skriver? Kunde det möjligtvis vara så att s k "folk" var riktigt taskiga innan??????
Senast redigerad av Trapizo 2012-03-25 kl. 22:16.
Citera
2012-03-26, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Var KHD ett ärkeäckel bara av den anledningen att när du stött på honom tyckt det varit kul att häckla honom och ösa på med skit när du såg honom? Vem var det egentligen som inte var normal i huvudet frågar man sig då. Varför var han taskig mot "folk", som du skriver? Kunde det möjligtvis vara så att s k "folk" var riktigt taskiga innan??????
KHD bäddade tyvärr nog för flera konfrontationer med andra människor, ett tragiskt liv har avslutats. KHD saknad av få, avskydd av många end of story.
Citera
2012-03-26, 19:20
Medlem
prudenss avatar
Jag saknar hans dialekt och hans tokroliga uppenbarelse. Man ska vara rädd om de ovanliga, de som vågar vara annorlunda! Är man inte det har man inget att jämföra sig med... Konstig är jag men inte så konstig som till exempel Kjell Henry kan man tänka och det är väl bra att kunna tänka så...!

Tjoflöjt!
Citera
2012-03-26, 20:53
Medlem
.Mortimer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Kjelle var väl skolkökstant eller liknande... ?

Han jobbade under många år som kock på ett dagis. Mycket går att säga om mannen men maten han lagade var grymt god, det kan jag intyga. Använder flertalet av hans recept ganska ofta. Lite knepig men oerhört snäll och pratglad om man bara höll en vänlig ton med honom. Ska inte säga att vi "kände" varandra men vi kände till varandra iaf och brukade hälsa kort de gånger vi stötte på varandra i olika sammanhang.
Citera
2012-03-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetgirige
KHD bäddade tyvärr nog för flera konfrontationer med andra människor, ett tragiskt liv har avslutats. KHD saknad av få, avskydd av många end of story.

Hur vet du det? Det skulle inte förvåna men om du är en av dom som varit i gruff med honom privat...för gruffa hit och dit var han tydligen bra på...MEN...det finns väl en bakgrund till varför??....att han tidigare blivit behandlad som skit...kände sig missförstådd....inträngd i ett hörn.... m m...m m....autistiska drag (Asperger?????)...dåligt omdöme tydligen i vissa fall (som att vara förbannad på invandrare i allmänhet (om det stämmer?)...fastän han skulle ha nöjt sig med att vara förbannad på bara dom som hade kränkt honom...etc....). Om man bortser från vissa saker tycker jag han verkade vara en rätt så harmlös "färgklick"!!!!
Senast redigerad av Trapizo 2012-03-26 kl. 21:23.
Citera
2012-03-26, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana

Även om man inte gillar andra människor finns det inte fog för att påstå att sådana är "ärkeäckel" med den enda motiveringen att denne är en "oskön snubbe".
Det är normalt att inte tycka om alla människor men som du uttrycker dig, får man uppfattningen att du själv bär på en del issues.
Kjell-Henry gjorde inte sitt bästa för att tilltala alla men några "hugskott" förde honom ändå till "kändis-TV". Kanske inte bästa valet att leva sitt liv men så blev det och nog tror jag att han hade roligt på vägen även om sista tiden blev en tristare resa.
Citera
2012-03-26, 23:28
Medlem
Varför har ingen kommenterat det djupa och grävande intervjun han gjorde med Allan Svensson? Det var nog det mest komplexa och djuplodade han någonsin gjort under hela sin "karrär"!
Citera
2018-06-05, 17:31
Medlem
rytaris avatar
finns det nån som vet var man kan få se mer av honom idag?
minns när jag var 18-19 i slutet på 90-talet början av 00-talet när jag låg bakfull om söndagsmorgnarna o kollade på "Blommande måltid" det var något visst med detta programmet som lindrade min ångest och fick mig att faktiskt gilla Kjell-Henry, nån som vet om man kan se Blommande Måltid eller annat med kjell-henry idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in