2009-01-03, 21:30
Bannlyst
Skulle hämta ut lite Astmamedicin...
Gick iväg på lunchen,45 minuter "ledigt"
Tar min kölapp och sätter mig ned...
Efter 20 Minuter är det mitt nummer...
Går fram till kassan och visar fram mitt recept...
Just nu går det ej att få betjäning, eftersom det är så stressigt, du kan sätta dig ned och vänta 20 Minuter
Men jag har ej tid med det, då går jag till ett annat Apotek senare....
Okej, då gör vi ett undantag för dig då.
Jaha...
Ja, ring och klaga till huvudkontoret, det är inte vi som bestämt reglerna.
(Så att hela Apoteket hörde detta...)
Hon orerade sedan över detta hela tiden jag stod och väntade medans denna servicemindade saken hämtade medicinerna.

Fick till slut mina mediciner, och kände mig nästan som en brottsling.
Fick ställa mig i en ny kö (betalkassan)i ca 10 Minuter och blev sedan 500 kr fattigare.
Var i Ungern under kommunisteran, kände en viss släktskap med min upplevelse på Apoteket Renen i Umeå 2008.
Så, jag gillar nog inte riktigt Monopolet...
Senast redigerad av Wolfis 2009-01-03 kl. 21:37.
Citera
2009-01-04, 00:16
Medlem
Blå Rutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Kuba har världens bästa kompetens på ekologiskt jordbruk.

Fin omskrivning för "har inte råd med bekämpningsmedel"?
Citera
2009-01-09, 23:01
Medlem
Guttorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Det är priserna på receptfria läkemedel som har stigit i Norge. För dem finns ingen prisreglering, och vad jag förstått kommer det bli fri prissättning även i Sverige för receptfria läkemedel.

Om det är som du säger så är det väl inget problem, fri prissättning på ej livsviktiga produkter är det på allt annat här i världen. Om Tamrokedjan tar för mycket är det väl bara att knata vidare till Boots eller KD-apoteken eller Apoteket AB eller Oberoende Apotek eller Vitusapotek.

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Tar min kölapp och sätter mig ned...
Efter 20 Minuter är det mitt nummer...
Går fram till kassan och visar fram mitt recept...
Just nu går det ej att få betjäning, eftersom det är så stressigt, du kan sätta dig ned och vänta 20 Minuter
Okej, då gör vi ett undantag för dig då.
Jaha...
Ja, ring och klaga till huvudkontoret, det är inte vi som bestämt reglerna.
(Så att hela Apoteket hörde detta...)
Hon orerade sedan över detta hela tiden jag stod och väntade medans denna servicemindade saken hämtade medicinerna.

Fick till slut mina mediciner, och kände mig nästan som en brottsling.
Fick ställa mig i en ny kö (betalkassan)i ca 10 Minuter och blev sedan 500 kr fattigare.
Så, jag gillar nog inte riktigt Monopolet...

Utgångskassa är väl inget att orda om? man betalar väl för sina varor oavsett var man bor här i världen? 500 kr?, grattis då kom du billigt undan eftersom du bor i sverige, fråga nästa gång vad läkemedlen kostar på riktigt.

Däremot håller jag med dig till fullo om kötiderna, de kommer att kortas ned betydligt efter avmonopoliseringen eftersom det kommer att finnas fler apotek. Och att ha en utökad kö (som du verkar ha hamnat i), för de med tre eller fler läkemedel är också idioti. Om jag kommer in med 10 resept så får den efter mig med 1 resept vänta, enkel logik, sen är det skitsamma om det tar 5 eller 50 minuter att göra färdigt mina 10 resept.
Citera
2009-01-10, 00:25
Medlem
Förstår fortfarande inte varför man måste konsultera Apoteket för att köpa nässpray och huvudvärkstabletter.

Så gott som alla andra folk på Jorden, till och med alla "korkade amerikaner" klarar ju av att handla nässpray och smärtstillande i matvaruaffärer eller till och med på bensinstationer, varför behöver svensken statlig hjälp?
Citera
2009-01-10, 00:54
Medlem
Guttorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Förstår fortfarande inte varför man måste konsultera Apoteket för att köpa nässpray och huvudvärkstabletter.

Så gott som alla andra folk på Jorden, till och med alla "korkade amerikaner" klarar ju av att handla nässpray och smärtstillande i matvaruaffärer eller till och med på bensinstationer, varför behöver svensken statlig hjälp?

"klarar av" är ju en tolkningsfråga då många relativt smarta amerikaner spenderar sitt försäkringsbolags pengar på att fråga doktorn varför slemhinnorna rinner så fort man slutar med nässprayen, hon/han har ju trots allt använt sprayen nonstop i ett halvår, borde inte förkylningen vara borta? och varför i hela friden värker det i magtrakten på henne, 5 ipren gjorde ju susen med huvudvärken, hur kan det komma sig att det värker i magen?

Innan jag gjorde min praktik på apotek så var jag övertygad om att allt receptfritt skulle släppas helt fritt, men efter alla dumma jävla frågor jag fått så tror jag att en viss kunskap ska krävas av de som säljer läkemedelsklassade produkter.
Citera
2009-01-16, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guttorm
Om det är som du säger så är det väl inget problem, fri prissättning på ej livsviktiga produkter är det på allt annat här i världen. Om Tamrokedjan tar för mycket är det väl bara att knata vidare till Boots eller KD-apoteken eller Apoteket AB eller Oberoende Apotek eller Vitusapotek.

Utgångskassa är väl inget att orda om? man betalar väl för sina varor oavsett var man bor här i världen? 500 kr?, grattis då kom du billigt undan eftersom du bor i sverige, fråga nästa gång vad läkemedlen kostar på riktigt.

Däremot håller jag med dig till fullo om kötiderna, de kommer att kortas ned betydligt efter avmonopoliseringen eftersom det kommer att finnas fler apotek. Och att ha en utökad kö (som du verkar ha hamnat i), för de med tre eller fler läkemedel är också idioti. Om jag kommer in med 10 resept så får den efter mig med 1 resept vänta, enkel logik, sen är det skitsamma om det tar 5 eller 50 minuter att göra färdigt mina 10 resept.
Lär dig stava, Mr Stavfel.
Ok . om 20 minuter då, fucker...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här