Ryssland har säkert inte monopol på apotek. Där finns det apotek lite överallt. Tyvärr har då de flesta av dessa småapotek ett väldigt litet sortiment. Man får ofta gå i flera och söka det man ska ha. En stor fördel i Sverige. Svenska apotek har ju nästan allt!