• 1
  • 2
2008-12-10, 22:43
Medlem
Eztrellas avatar
Är det någon som har lite erfarenheter att dela med sig av?

Jag är lite kluven, vet inte vad jag ska göra just nu..
Citera
2008-12-10, 22:49
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Hur gammal är du och din respektive?
Är du kille eller tjej?
Citera
2008-12-10, 22:50
Medlem
om du verkligen tycker om personen så varför inte? kärleken är inte logisk
Citera
2008-12-10, 22:51
Medlem
Eztrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkin_Dogg
Hur gammal är du och din respektive?
Är du kille eller tjej?

Jag är tjej och 21, han jag träffar är 41.
Citera
2008-12-10, 22:52
Medlem
Danydamans avatar
han e manipulerar dig! lilla lilla flickan
Citera
Bannlyst
Så här tycker jag...

5 och 25 IG
10 och 30 IG
15 och 35 IG
20 och 40 G
25 och 45 G
30 och 50 G
Citera
Medlem
thefisks avatar
Känner ett par som har stor ålderskillnad sinsemellan.Visserligen rör det sig inte om 20 års skillnad.Utan det rör sig om 15 år.
Dessa har dock varit tillsammans i runt 25 år tror jag och har dessutom barn ihop.
Så visst kan det nog funka.
Citera
2008-12-10, 23:01
Medlem
Eztrellas avatar
Det känns som att ju äldre man blir spelar åldersskillnaden mindre roll.

20 år är jäkligt många, han skulle ju faktist kunna vara min farsa. Men vi trivs och har roligt ihop, även fast det emellanåt kan kännas lite skumt när han har barn och så.
Citera
2008-12-10, 23:14
Medlem
Farsan träffade sin tjej när hon var 20 och han 46.. Funkar fint tycker jag
Hon är 28 nu och dom har 2 knodds

Som hon sa på fyllan en gång "fördelen med att va med dej, är att man känner ju sig aldrig gammal"
Farsan muttrade lite för sig själv och knöt förmodligen knytnäven i fickan hehe..

Det enda jag reflekterar över är att hon alltid varit väldigt innesittande pga honom.. Dricker rödtjut till middan och klämmer några öl vid soffan helg efter helg som ett tråkigt par. I början var hon ute med tjejpolarna.
Gått in i familjefasen lite väl tidigt kan jag tycka

Sen att jag bara är 6 år yngre än farsans tjej kan väl kännas lite småskumt ibland
Senast redigerad av Ljunghusen 2008-12-10 kl. 23:19.
Citera
2008-12-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eztrella
Det känns som att ju äldre man blir spelar åldersskillnaden mindre roll.

20 år är väldigt mycket, han skulle ju faktist kunna vara min farsa. Men vi trivs och har roligt ihop, även fast det emellanåt kan kännas lite skumt när han har barn och så.

Jag vet inte vad det är med väldigt unga tjejer och äldre män, om du söker någon fadersgestalt. Du har en rädsla för livet som kommer nu i din ålder, så han blir en fin trygghet kanske? Men tänk efter lite, 20 är jäkligt mycket och särskilt för dig i din ålder, hur mycket kan ni ha att prata om, gemensamt osv? Sen dessutom barn, vill du inte ha egna barn, uppleva det med någon från starten liksom?

Jag säger inte det är helt fel, men chansen att du lämnar honom om nåt år är 90% ungefär. Av alla jag sett som träffat så mycket äldre män så är det typ 10% som stannar i det.

Men det är väl lite prestige i att träffa en äldre, gör det inte till en sån grej, stanna av kärlek, men förstå vad det innebär. Antingen vill han leka med dig, eller så vill han ha något seriöst, kanske så seriöst så du inte ens vet vad det är än pga din unga ålder. Själv visste man inte ett skit i 21 års åldern, man trodde det, men det var först efter 23 som jag tyckte man börja bli mer den människan man är idag. Det var som att ömsa skinn på nåt sätt, man bytte ut sitt medvetande mot ett nytt. Hade jag träffat en äldre när jag var 21 hade det blivit skit.

Jag träffa en 13 år äldre kvinna när jag var 27 och det kändes inte konstigt först, men efterhand som det blev mer allvar börja man tänka. Det kändes lite stressigt med tanke på om man ville ha barn och visst fanns tanken där om hon går in i klimakteriet när jag är ganska ung. Många frågor och tankar dök upp om det, kunde inte låta bli att tänka hur hon skulle se ut om 5-10 år, skulle hon orka hänga med mig i det fysiska jag ville göra osv. Då var det ändå bara 13 år, du snackar 20 år, det är väldigt mycket skillnad.

Men vill ni ha det som ett äventyr, kk eller vad som så kör på det, men förvänta dig inte för mycket. Sen tycker jag det är lite sliskigt, alltså inte åldern i sig, men att du förmodligen är splittrad och hela scenariot uppstår för att han vill känna sig ung och för att du kanske behöver en fadersgestalt eller någon annan trygghet. Det känns som du kanske sviker dig själv, går med på saker som du egentligen inte vill, men jag vet ju inte. Men om han vore den stora kärleken hade du inte ifrågasatt om det var rätt eller fel i denna tråden.

Upp till dig, jag vet ju inte vad du känner, men jag är inte emot stora åldersskillnader om dom inte är extrema, men dom är mer oseriösa ju yngre tjejen/killen är.

Du får följa ditt hjärta helt enkelt och lycka till vad du än gör.
Citera
2008-12-10, 23:24
Medlem
Eztrellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Jag vet inte vad det är med väldigt unga tjejer och äldre män, om du söker någon fadersgestalt. Du har en rädsla för livet som kommer nu i din ålder, så han blir en fin trygghet kanske? Men tänk efter lite, 20 är jäkligt mycket och särskilt för dig i din ålder, hur mycket kan ni ha att prata om, gemensamt osv? Sen dessutom barn, vill du inte ha egna barn, uppleva det med någon från starten liksom?

Jag säger inte det är helt fel, men chansen att du lämnar honom om nåt år är 90% ungefär. Av alla jag sett som träffat så mycket äldre män så är det typ 10% som stannar i det.

Men det är väl lite prestige i att träffa en äldre, gör det inte till en sån grej, stanna av kärlek, men förstå vad det innebär. Antingen vill han leka med dig, eller så vill han ha något seriöst, kanske så seriöst så du inte ens vet vad det är än pga din unga ålder. Själv visste man inte ett skit i 21 års åldern, man trodde det, men det var först efter 23 som jag tyckte man börja bli mer den människan man är idag. Det var som att ömsa skinn på nåt sätt, man bytte ut sitt medvetande mot ett nytt. Hade jag träffat en äldre när jag var 21 hade det blivit skit.

Jag träffa en 13 år äldre kvinna när jag var 27 och det kändes inte konstigt först, men efterhand som det blev mer allvar börja man tänka. Det kändes lite stressigt med tanke på om man ville ha barn och visst fanns tanken där om hon går in i klimakteriet när jag är ganska ung. Många frågor och tankar dök upp om det, kunde inte låta bli att tänka hur hon skulle se ut om 5-10 år, skulle hon orka hänga med mig i det fysiska jag ville göra osv. Då var det ändå bara 13 år, du snackar 20 år, det är väldigt mycket skillnad.

Men vill ni ha det som ett äventyr, kk eller vad som så kör på det, men förvänta dig inte för mycket. Sen tycker jag det är lite sliskigt, alltså inte åldern i sig, men att du förmodligen är splittrad och hela scenariot uppstår för att han vill känna sig ung och för att du kanske behöver en fadersgestalt eller någon annan trygghet. Det känns som du kanske sviker dig själv, går med på saker som du egentligen inte vill, men jag vet ju inte. Men om han vore den stora kärleken hade du inte ifrågasatt om det var rätt eller fel i denna tråden.

Upp till dig, jag vet ju inte vad du känner, men jag är inte emot stora åldersskillnader om dom inte är extrema, men dom är mer oseriösa ju yngre tjejen/killen är.

Du får följa ditt hjärta helt enkelt och lycka till vad du än gör.

Som det känns nu vill jag inte ha några egna barn, sen är jag inte mogen för det heller så det kanske är något som ändras när jag blir äldre.

Just nu förväntar jag mig ingenting, jag tänkte ta det som det kommer bara. Men han är perfekt, förutom att han är ungefär 15 år för gammal men det kanske funkar ändå även om jag egentligen tycker att det är konstigt.

Tack i alla fall
Citera
2008-12-10, 23:30
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eztrella
Som det känns nu vill jag inte ha några egna barn, sen är jag inte mogen för det heller så det kanske är något som ändras när jag blir äldre.

Just nu förväntar jag mig ingenting, jag tänkte ta det som det kommer bara. Men han är perfekt, förutom att han är ungefär 15 år för gammal men det kanske funkar ändå även om jag egentligen tycker att det är konstigt.

Tack i alla fall

Ja för fan.Klart det kan funka trots eran ålderskillnad.Visserligen kan ålderskillnaden givetvis leda till prövningar och svårigheter i ert förhållande.
Men sånt finns ju oftast i de flesta förhållanden oavsett ålderskillnad.
Så ni kanske får en del problem som andra par inte har.Medans dom har vissa problem som ni slipper.

Så länge båda gillar varandra och mår bra av er relation tycker jag det bara är att köra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in