2008-12-10, 22:30
Medlem
Ludd3emms avatar
Har problem med min dator. Lämnade in den till en firma som formaterade om den.

Problemet är att jag får det man brukar kalla bluescreen (dumpning av fysiskt minne) när jag gör något speciellt på datorn. Användning av program som jag har gör den ingenting men varje gång jag laddat ner någonting får jag bluescreen, likaså om jag installerar någonting.

Nu är frågan om någon vet ifall jag kan göra någonting åt detta själv och i så fall vad, eller borde jag lämna tillbaka den till firman trots att jag betalat 800 kronor för att få den omformaterad och fungera utmärkt, vilket den inte gör?

Tacksam för alla svar. /Ludde
Citera
2008-12-10, 23:57
Medlem
927s avatar
det som står på blåskärmen är ju av intresse fast då menar jag inte dumpning av fysiskt minne för så står det på alla.
kolla efter felmeddelande med stora bokstäver och det som står under teknisk info. man kan även få fram en del av denna info i loggboken men då gäller det att man vet vad man gör
Citera
2008-12-10, 23:59
Medlem
Ludd3emms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det som står på blåskärmen är ju av intresse fast då menar jag inte dumpning av fysiskt minne för så står det på alla.
kolla efter felmeddelande med stora bokstäver och det som står under teknisk info. man kan även få fram en del av denna info i loggboken men då gäller det att man vet vad man gör

Okej... Men bluescreen varar i en sekund som längst... Hinner inte läsa mer än dumpning av fysiskt minne! Men för att återgå till frågeställningen, kan jag skylla detta på datornissarna eller borde jag göra något åt det själv, ifall jag kan det ens?
Citera
2008-12-11, 01:21
Medlem
927s avatar
det beror på varför du får blåskärm, det kan bero på hårdvara eller mjukvara.
klicka på kontrollpanelen >system >avancerat >start och återställning >ta bort bocken framför starta om automatisk.
skriv även upp den första felkoden, den som börjar med 0x0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in