Eftersom ingen här har kommenterat det så avråder i alla fall jag ifrån att byta ut lunchen emot en proteindryck. Personligen så anser jag att man inte känner sig mätt och dessutom så känner man sig matt om man inte får i sig tillräckligt med käk. Att sitta och köra och dessutom bära varor och liknande när man inte fått i sig tillräckligt med mat eftersom man ersätter den med en proteindrink är ingen höjjdare.
Jag tycker att du har fått en hel del bra tips i den här tråden. Vad jag tror att du dessutom måste tänka på är vad som redan är sagt. Inte små äta i bilden, ha med dig mycket med vatten, frukt och grönsaker. Helst morotssavar och liknande som både är kalorisnåla och fiberrika.
Dessutom vore det bästa om du kompleterade med lite aktiviteter på din fritid, det är oftast där det felar. Ett toppen tips för en person som har svårt för att äta frukost är att stiga upp tidigt och ut och gå/springa en morgonrunda för att sedan äta frukost och dra till jobbet. Dels får man upp aptiten och dels så känner man sig både piggare och friskare.