• 1
  • 2
2008-12-12, 18:27
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
När jag kollades för TWAR så tog dom svalg/tung/blodprov och jag hade skiten, riktigt jobbigt att blev av med. Tog 3 kurer pencilin.
Vilka symptom hade du? Hur länge hade du dem o.s.v?
Citera
2008-12-12, 18:46
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Vilka symptom hade du? Hur länge hade du dem o.s.v?

Var som en vanlig förkylning men jag blev alldrig av med den, var förkyld i 2månader innan jag kollade upp det. Sen tog det yttligare ca 1½ månad innan jag blev av med det, förstörde hockeysäsongen totalt.

TWAR testet tog 1-2veckor att få svar på också.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Twar
Senast redigerad av BePositive 2008-12-12 kl. 18:49.
Citera
2008-12-12, 19:00
Medlem
Du är inte ensam. Jag har varit sjuk 3 gånger på 3 månader, är just nu inne på min 4:e förkylning, håller på att bli tokig.

Feber, ont i halsen, hosta, ont i hela kroppen, ingen ork alls (extrem trötthet). Kan knappt gå runt utan att jag blir dålig. Det sticker och svider i leder och blodådror. Ett helvete rent ut sagt. Men som sagt var, det är många som är förkyld just nu, så du är inte ensam.

Låter det som symptom på TWAR? Eller hur är de symptomen?
Senast redigerad av Pucco88 2008-12-12 kl. 19:03.
Citera
2008-12-12, 19:10
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pucco88
Du är inte ensam. Jag har varit sjuk 3 gånger på 3 månader, är just nu inne på min 4:e förkylning, håller på att bli tokig.

Feber, ont i halsen, hosta, ont i hela kroppen, ingen ork alls (extrem trötthet). Kan knappt gå runt utan att jag blir dålig. Det sticker och svider i leder och blodådror. Ett helvete rent ut sagt. Men som sagt var, det är många som är förkyld just nu, så du är inte ensam.

Låter det som symptom på TWAR? Eller hur är de symptomen?

"Det uppkommer en i allmänhet lindrig lunginflammation med samtidig infektion av luftrör, svalg och bihålor. Twar ger under en ovanligt lång tid förkylningssymptom och trötthet. Det kan pågå i veckor, månader eller till och med år. Man bör söka läkare om inte infektionen gett med sig efter fyra veckor."

Skadar ju inte att du testar dig.
Citera
2008-12-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
"Det uppkommer en i allmänhet lindrig lunginflammation med samtidig infektion av luftrör, svalg och bihålor. Twar ger under en ovanligt lång tid förkylningssymptom och trötthet. Det kan pågå i veckor, månader eller till och med år. Man bör söka läkare om inte infektionen gett med sig efter fyra veckor."

Skadar ju inte att du testar dig.

Fan vad dum jag är, hade precis läst det där i länken du skickade, ändå skrev jag mitt inlägg.. Ja, hjärnan fungerar inte just nu.

Om man testar sig, går man till doktorn och ber om ett TWAR test då eller?
Citera
2008-12-12, 20:00
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pucco88
Fan vad dum jag är, hade precis läst det där i länken du skickade, ändå skrev jag mitt inlägg.. Ja, hjärnan fungerar inte just nu.

Om man testar sig, går man till doktorn och ber om ett TWAR test då eller?

Vårdcentralen var jag på Jag sa bara att jag hade varit fökyld länge så anade dom TWAR och tog test.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in