Citat:
Ursprungligen postat av VemVilleVad
Låt oss säga att när jag slår en människa så gör det inte ont på denna person utan det är bara jag som uppfattar det på detta sätt. För egentligen så har denna person jag slår en helt egenvärld där han egentligen sitter och äter glass?
Det jag menar är att kan det vara så att jag har min egen värld där människor jag träffar inte finns här på riktigt utan bara är inprogramerade i min egen värld? Då dom i själva fallet lever ett liv i sin värld där jag också bara är inprogramerad?
Så alla lever i samma tid och har samma värld men varsin egen värld så vi är egentligen ensamma och kan göra vad vi vill för ingen annan kommer egentligen till skada oavsätt vad vi gör?
Allas verklighets perciption skiljer sig ju lite, vissa mer än andra. Om man ser sig själv som viktigare än andra så ser man bara saker som påverkar dig, man har svårt med empati etc, så på ett psykist plan så kan det kännas som att alla lever i sin egen värld.
De flesta märker inte det förrens det kommer en händelse som tvingar igång den tankeverksahmheten. Produkten av ditt tänkande är din verklighet. Allt som du uppfattar knyts till saker du känner till, din hjärna bearbetar allt i ett rasande tempo, omedvetet ofta drar du slutsatser innan den logiska bedömingen sker, därför påverkas din uppfattning - på så sätt tror jag att du kan leva i din egna värld.