2008-12-10, 18:12
Medlem
Lady Starlights avatar
Hello.

Fått propavan utskrivet av en läkare på vuxenpsyk i väntan på en centralstimulerande medicin mot ADHD.

Varför jag fick propavan var för att jag har sömnproblem osv.
Tänkte höra ifall det finns någon som har någon erfarenhet av hur man blir ifall man slänger i sig 5*25mg. Någon skön känsla kanske? Inte så stor lust att testa ifall man inte får ut nått av det.

Förövringt ska jag snacka med läkaren ang. att få byta till något starkare. te.x Imovane eller liknande då jag känner mig som en idiot dagen-efter. Fy fan vilka fittiga bivärkningar.
Citera
2008-12-10, 18:13
Medlem
j0h2ns avatar
Funkar inte, släpp den idéen helt, det går inte att få någon skön känsla alls av Propavan.
Citera
2008-12-10, 18:16
Medlem
Tirads avatar
Tro mig, det går inte att få ut något positivt av propavan. Dom borde ta bort skiten från marknaden.
Citera
2008-12-10, 18:20
Medlem
SMD FBs avatar
käkar du många så börjar det krypa i benen som fan och det är INTE skönt. tar du 25-50mg så kanske du blir lite lite lugnare men det är olika från person till person.
Enligt mig suger det.
Citera
2008-12-10, 18:25
Medlem
Pinkskins avatar
Har prövat både propavan och imovane, exakt samma biverkning dagen efter - allt drickbart smakar beskt. F ö insåg jag snart att ingetdera fungerar mot seriösa sömnproblem (bara lätt till medel). Går icke att bli go och glad på något av dem, näpp.
Citera
2008-12-10, 19:37
Medlem
Lady Starlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Har prövat både propavan och imovane, exakt samma biverkning dagen efter - allt drickbart smakar beskt. F ö insåg jag snart att ingetdera fungerar mot seriösa sömnproblem (bara lätt till medel). Går icke att bli go och glad på något av dem, näpp.

Allright! Instämmer med att man får en äcklig jävla smak av järn i munnen osv.
Men måste tillägga att Imovane funkar utmärkt att vara lite go på ifall man slänger i sig 5*7,2mg och dricker ett par groggar!

Nån som kan ge mig någon beskrivning på hur man blir ifall man tar ett par groggar ihop med ett par propavan?

Och därmed isf skulle kunna förklara vad som skiljer sig mot känslan man får när man proppat några Imovane+alkohol.

Tack!
Senast redigerad av Lady Starlight 2008-12-10 kl. 19:42.
Citera
2008-12-10, 19:41
Medlem
Jungles avatar
Man får ju inte nån eftersmak av Propavan som man får av Imovane.

Och man får visst ett "rus" av Imovane men inte av Propavan, men om det är ett shysst rus av Imovane finns ju olika meningar om.
Senast redigerad av Jungle 2008-12-10 kl. 19:43.
Citera
2008-12-10, 19:56
Medlem
Lady Starlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Man får ju inte nån eftersmak av Propavan som man får av Imovane.

Och man får visst ett "rus" av Imovane men inte av Propavan, men om det är ett shysst rus av Imovane finns ju olika meningar om.
Nejnej, instämmer med att utav Propavan får man ju ingen dålig smak. Bara av Imovane.
Okej då vet jag vad jag ville veta nu då iallafall.
Inte någon idé att testa då!
Citera
2008-12-10, 20:13
Medlem
Cautions avatar
Propavan ger inget skönt rus, snarare ett obehagligt sådant.

Det är däremot effektivt om du har problem med att du vaknar upp under natten. Du kommer att sova djupare, men du kommer också känna dig smått bakfull när du vaknar. Helt baserat på empirism så anser jag att Propavan kan hjälpa till även med insomningen vid lite högre doser, men då mår du också förjävligt dåligt dagen efter.

Mitt råd är att ta en halv 25mg:s tablett så får du lite stabilare sömn i alla fall. Det kommer inte hjälpa dig med själva insomningen. Imovane eller Stilnoct är mediciner som verkar på själva insomningsprocessen. Men de är också svårare att få utskrivna då de har berusningspotential.

PS.
En halv 25mg:are ger ingen bakiseffekt. Inte för mig i alla fall.

Lycka till med sömnproblemen!

Hälsningar,
Caution
Citera
2008-12-10, 20:34
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Propavan ger inget skönt rus, snarare ett obehagligt sådant.

Det är däremot effektivt om du har problem med att du vaknar upp under natten. Du kommer att sova djupare, men du kommer också känna dig smått bakfull när du vaknar. Helt baserat på empirism så anser jag att Propavan kan hjälpa till även med insomningen vid lite högre doser, men då mår du också förjävligt dåligt dagen efter.

Det är rätt individuellt vad man får för biverkningar. Jag har aldrig fått någon "bakfylla" av 25-50 mg, inga andra biverkningar att tala om heller. När jag började ta dem så räckte 25mg både som insomnings- och fortsatt sömnhjälp. Tyvärr har jag byggt up en viss tolerans under de år som gått, så nu räcker de inte så långt, oftast.
Citera
2008-12-10, 22:25
Bannlyst
Om man har sjukt hög ångest kan propavan viss lugnande effekt,men inte så mycket att man blir euforisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in