2008-12-10, 08:16
Medlem
Finns det något OS där SolidWorks funkar utan emulatorer? Något annat än windos.

Har läst runt lite men hittar inget :/
Citera
2008-12-10, 08:42
Medlem
kimdah2002s avatar
Nej Solidworks är native windows
Citera
2008-12-10, 09:18
Medlem
Läskigs avatar
Ja, pröva Windows...
Citera
2008-12-10, 09:38
Medlem
men windos kraschar precis när jag ritat klart nån jobbigt så skulle vilja hitta nått stabilare... Men det är helt dött vad gäller detta då? Får lära mig att spara oftare bara..
Citera
2008-12-10, 12:12
Medlem
rtxs avatar
gör ett försök med wine under linux eller nåt, kan nästan lova dig att det kommer fungera fantastiskt dåligt..

Alternativt formatera+installera om windows, installera antivirusprogram och uppdatering samt sluta porrsurfa på så konstiga sidor så kommer windows inte hänga sig nåt mer..

Ytterligare ett alternativ om du har lite fart på din maskin är att installera ett dedikerat XP under en virtuell maskin (t.ex med hjälp av VMwares grejer), installera ingenting annat än Solidworks på denna.
Citera
2008-12-10, 20:39
Medlem
hanumans avatar
Om inte vmware faller dig i smaken så är Virtualbox en dröm att använda... Gärna med Linux som host-os. På min jobbdator, där jag behöver en hel del windows-verktyg har jag Ubuntu som bas-os och sen kör jag WinXP under Linux i en virtualbox. Funkar som en dröm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in