2008-12-19, 08:32
Medlem
hembränts avatar
Ja, åter till ämnet.

Någon som har fått reda på något nytt? Själv så börjar jag nästan ge upp hoppet...
2008-12-19, 10:05
Medlem
jennsan22s avatar
Hemsk detta, han har ju vart försvunnen ett tag nu.
Detta slutar nog inte bra. Lider med Simons familj och vänner. Hemskt att inget veta Jag vägrar tro att människor bara kan försvinna.
Sen retar det mig oerhört hur lite detta nämnts i media, kan nog bero på att det är en 19 årig kille och inte en 10 årig tjejj.
2008-12-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jennsan22
Hemsk detta, han har ju vart försvunnen ett tag nu.
Detta slutar nog inte bra. Lider med Simons familj och vänner. Hemskt att inget veta Jag vägrar tro att människor bara kan försvinna.
Sen retar det mig oerhört hur lite detta nämnts i media, kan nog bero på att det är en 19 årig kille och inte en 10 årig tjejj.

Ja eller så gör man bedömningen att det sannolikt är ett 19-årigt fyllo som trillat i ån och inte en 10-årig tjej som är bortrövad/mördad. Det låter lite rått men sånt är livet.
2008-12-19, 12:35
Medlem
Känns det inte som att det görs jävligt lite för att hitta honom?
Jag menar, i vanliga fall på bergen t.ex tar det inte många timmar förän vi i hemvärnet rings in.
Det har inte vart någon skallgångskedja mellan Hol och Stallbacka t.ex. Polisen var där med en hund någon timme förra veckan. Dom har skickat upp en helikopter. Men i övrigt har det knappt vart någonting, eller hur?
2008-12-19, 13:01
Medlem
Kallixs avatar
Lite nytt från lokaltidningen:

Det verkar inte som Efterlyst gav några tips. (Tipsen ska iofs gå via via rikskrim. först.)

Polisen har fortsatt med dykningar i närheten av stället där Simon sågs senast.

Enligt polisen pågår det full aktivitet i sökandet.

Kompisen, en flicka, som Simon ringde till bor I Uddevalla.

http://ttela.se/start/trollhattan/1.128245
2008-12-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det verkar inte som Efterlyst gav några tips. (Tipsen ska iofs gå via via rikskrim. först.)

Polisen har fortsatt med dykningar i närheten av stället där Simon sågs senast.

Enligt polisen pågår det full aktivitet i sökandet.

Kompisen, en flicka, som Simon ringde till bor I Uddevalla.

http://ttela.se/start/trollhattan/1.128245

Detta förändrar ju lite. Då kan vi skippa hela spekulationen om att han ligger bakom DHL gärdet. Vi kan skippa hela tanken vi hade att han var påväg till sin far.
Spekulationen om att han kan ha trillat i vid klaffbron är inte längre orealistisk. Men med tanke på hur många stora båtar som passerar där hela tiden, med alla stora proppelrar så kan han tyvärr vara totaltsönderkörd.
Men de borde ju kanske ha sett honom i någon utav slussarna tycker man ju. Där är det ju folk hela tiden. Med uddevalla bussen går ju från Drottningtorget. Så det finns egentligen ingen anledning till varför han skulle sökt sig mot klaffbron
2008-12-19, 16:13
Medlem
Han var tydligen mycket full, säger vissa arbetskamrater som var med honom.
2008-12-21, 16:00
Medlem
hembränts avatar
Pratade med hans mor precis och fick reda på en sak som dom inte gått ut med än.. Polisen har hittat en sko i kanalen som är precis en sådan sko som Simon hade på sig den kvällen..
2008-12-21, 16:38
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Ja eller så gör man bedömningen att det sannolikt är ett 19-årigt fyllo som trillat i ån och inte en 10-årig tjej som är bortrövad/mördad. Det låter lite rått men sånt är livet.

Ån och ån Göta Älv är lite större än en å, dessutom brukar döingarna flyta nedströms mot Edet och fastna vid slussarna eller reningsverket.

Det gör de alltid förr eller senare om de ramlat i o druknat norröver.
2008-12-21, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hembränt
Pratade med hans mor precis och fick reda på en sak som dom inte gått ut med än.. Polisen har hittat en sko i kanalen som är precis en sådan sko som Simon hade på sig den kvällen..

Han har antagligen drattat i älven på fyllan. Kroppen hittas nog framåt vårkanten
2008-12-21, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hembränt

Då har han med 99% säkerhet trillat i älven eller blivit knuffad i. Det är väl väldigt strömt där också. Han kan driva i väg en bra bit ner till Lilla Edet kanske? oj dubbelpost det var inte alls meningen , datorn fick fnatt.
2008-12-21, 17:44
Medlem
Sko i kanalen.. Jaha, där ser man... På somrarna iallafall drattar ju folk i ifrån bryggan hela jävla tiden. Och på fallens dagar har ju folk som hobby att knuffa i folk som står för nära vattenkanten.
Som föregående talare skrev; De får nog fiska upp honom ur kanalen någonstans i Lilla Edet i sommar. Men som jag skrev tidigare i tråden; Har de otur har han redan då flytit ända ut i havet. Men man tycker ju att någon borde se honom i slussarna innan de

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in