Hejsan allihopa, nu vet ju att när man tar ur en enhet (USB) ur macen så kommer det upp en ruta som säger att det inte är gjort korrekt bla bla bla...Gör detta relativt ofta och ejectar den aldrig...Så finns det något sätt att få bort detta varningsmeddelande som faktit inte ger mig särtksilt mycket?!
Hejsan allihopa, ni vet när man kör bil utan bälte och så blinkar det en varningslampa och ett varningsljud hörs? Kör bil utan bälte relativt ofta, så hur stänger man av denna onödiga funktion?
Skämt åsido.. gör som ovanstående säger. Mata helt enkelt ut enheten!?
Menar du allvar?
Dator har kanske inte skrivit färdigt någon fil, och varnar dig när du drar ut minnet.
Och du vill slippa se en varning om det!?
Varningen kommer ju när man redan dragit ut enheten och om det blir något skrivfel eller inte vet man ju inte förrän nästa gång man ska komma åt filen. Så i princip fyller inte varningen någon funktion eftersom den ger information man redan känner till (förutsatt att man gjort det mer än en gång och inte har minne som en guldfisk).
Varningen kommer ju när man redan dragit ut enheten och om det blir något skrivfel eller inte vet man ju inte förrän nästa gång man ska komma åt filen. Så i princip fyller inte varningen någon funktion eftersom den ger information man redan känner till (förutsatt att man gjort det mer än en gång och inte har minne som en guldfisk).
Helt rätt, men det är inte "Mac" att tänka så.
Man får inte häda förstår du, det är aldrig fel på OSX.
EDIT: Självklart ska det finnas en möjlighet att slippa denna onödiga varning.
Många gånger är det ju även så att när man trycker på eject så kommer det fram att en fil minsann fortfarande är öppen på minnet, trots att man stängt varenda jävla program.
Då är det ju inget annat än att bara rycka ut det.
... och även om jag många gånger dragit ut många Firewire- och USB-prylar på ”fel” sägg har aldrig något pajjat. Jag gissar att det viktiga är att man låter bli att slita ut den då läsning/skrivning pågår.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!