• 1
  • 2
2008-12-09, 19:33
Medlem
Cassandraas avatar
Hejsan allihopa, nu vet ju att när man tar ur en enhet (USB) ur macen så kommer det upp en ruta som säger att det inte är gjort korrekt bla bla bla...Gör detta relativt ofta och ejectar den aldrig...Så finns det något sätt att få bort detta varningsmeddelande som faktit inte ger mig särtksilt mycket?!

Kram Cass.
Citera
2008-12-09, 20:01
Medlem
systems avatar
Mata ut den först – d.v.s. dra den till papperskorgen som det är tänkt. Eller.. är det jobbigt?
Citera
2008-12-09, 20:16
Medlem
Pallemans avatar
Hejsan allihopa, ni vet när man kör bil utan bälte och så blinkar det en varningslampa och ett varningsljud hörs? Kör bil utan bälte relativt ofta, så hur stänger man av denna onödiga funktion?

Skämt åsido.. gör som ovanstående säger. Mata helt enkelt ut enheten!?
Citera
2008-12-09, 20:26
Medlem
phanderss avatar
Den varningen finns ju där av en anledning

Tror faktiskt inte det går men om det går antar jag att det är ganska knöligt tyvärr :/
Citera
2008-12-09, 20:28
Medlem
Cassandraas avatar
Jaa, tycker det är VÄLDIGT jobbigt

Söker alltså om det fanns en lösning, inte påpekande till det jag redan vet!

PS: Det där med bilbältet var väl inte riktigt så...roligt och på samma nivå eller?
Citera
2008-12-09, 20:35
Medlem
Meciraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Jaa, tycker det är VÄLDIGT jobbigt

Söker alltså om det fanns en lösning, inte påpekande till det jag redan vet!

PS: Det där med bilbältet var väl inte riktigt så...roligt och på samma nivå eller?
Bra svenska. Nej. Ejecta.
Citera
2008-12-09, 21:27
Medlem
sommarlovs avatar
Menar du allvar?
Dator har kanske inte skrivit färdigt någon fil, och varnar dig när du drar ut minnet.
Och du vill slippa se en varning om det!?
Citera
2008-12-09, 21:41
Bannlyst
Men istället för att vi leker språkpolis och moralkärring, så kanske vi skulle komma med svar på frågan.

Jag drar även ut ex. USM-minnet hip som happ ibland. Och gär detta medvetet. Måste ex. springa iväg, och höll inte på med något viktigt.

Så kan man stänga av varningen eller inte var frågan. Jag vet inte, men kunde själv ha användning av att veta hur man gör.
Citera
2008-12-09, 22:44
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Menar du allvar?
Dator har kanske inte skrivit färdigt någon fil, och varnar dig när du drar ut minnet.
Och du vill slippa se en varning om det!?

Varningen kommer ju när man redan dragit ut enheten och om det blir något skrivfel eller inte vet man ju inte förrän nästa gång man ska komma åt filen. Så i princip fyller inte varningen någon funktion eftersom den ger information man redan känner till (förutsatt att man gjort det mer än en gång och inte har minne som en guldfisk).
Citera
2008-12-10, 12:59
Medlem
contrerass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Varningen kommer ju när man redan dragit ut enheten och om det blir något skrivfel eller inte vet man ju inte förrän nästa gång man ska komma åt filen. Så i princip fyller inte varningen någon funktion eftersom den ger information man redan känner till (förutsatt att man gjort det mer än en gång och inte har minne som en guldfisk).

Helt rätt, men det är inte "Mac" att tänka så.
Man får inte häda förstår du, det är aldrig fel på OSX.

EDIT: Självklart ska det finnas en möjlighet att slippa denna onödiga varning.
Citera
2008-12-10, 18:37
Medlem
Megahallons avatar
Många gånger är det ju även så att när man trycker på eject så kommer det fram att en fil minsann fortfarande är öppen på minnet, trots att man stängt varenda jävla program.

Då är det ju inget annat än att bara rycka ut det.
Citera
2008-12-10, 18:58
Medlem
systems avatar
... och även om jag många gånger dragit ut många Firewire- och USB-prylar på ”fel” sägg har aldrig något pajjat. Jag gissar att det viktiga är att man låter bli att slita ut den då läsning/skrivning pågår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in