2008-12-09, 18:14
Medlem
Alltså en kompis till mig ...således en typ gammal gubbe, hans XP-dator har börjat att inte komma ända fram till sitt startläge. Att när han numera slår på strömmen till datorn, börjar den sedvanligt att visa på bildskärmen genomgången till start. -Men så, nånstans mitt i uppstarten, ..börjar den om igen.
Men så har vi gamla gubbar klurat fram att, när man trycker på F8-tangenten, startar dator -brukligt- upp till, den där Start-menyn med bland annat vallägena "Normal", "Felsäkert läge", plus några andra till.
Med att när han väljer "Felsäkert läge", blir det hela skrivbordet, men alltså i Felsäkert läge.
..och då har vi gubbar också klurat ut, att varför inte då köra datorns recouver-skivan. ..fiffigt va?
Alltså ladda om datorn med sina ursprungliga program. -Dock! att CD-skivan, jo syns i mappen "Den här datorn", men vill inte starta, trotts att kompisen klickar och klickar på ikonen. Och där sitter vi nu.
...tackar på förhand för tips!
Citera
2008-12-09, 18:25
Medlem
GelBs avatar
Prova att ha i recovery CD i, när du bootar ! (tänker om det kanske är auto-boot på CD´n, så den startar i recovery mode)

Vad förslags dator är det ? HP, Dell eller ?
Senast redigerad av GelB 2008-12-09 kl. 18:29.
Citera
2008-12-09, 19:19
Medlem
NIX NIX!
..om jag nu förstår signaturen Ge1B här ovan rätt? Att datorn utan recourver-skivan i, avbryter uppstarten mitt i och kör om uppstarten, …ja, som Ge1B uttrycker det, att boota, igen, igen, igen.

Och till att man utan recouver-skivan i kan få upp Felsäkert läge och dess skrivbordet.
Å så att med recouverskivan i, ser skivan i Felsäkert läges, mappen ”Den här datorn”. ..men att skivan inte vill starta!

..den där skrivningen om ”auto-boot” på recover-skivan, förstår jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in