Har ett problem jag försöker lösa åt min bror, men jag har absolut ingen aning om hur man ska gå till väga, och mina datorkunniga vänner har varit otillgängliga.
Webbläsarna på hans dator har lagt av. Simple as that. Han sitter på msn så hans internet fungerar som det ska, men ingen webbläsare vill öppna några hemsidor. Han får bara det klassiska felmeddelandet hela tiden. Han fick tipset om att man skulle skriva flushdns i kommandotolken, men hur gör han det? Han måste vara admin tydligen? Finns säkert otaliga trådar om detta ämne, men är långt efter sängdags och jobbet närmar sig med stora steg så orkar inte leta igenom alla trådar efter svar.
Och nej, jag kan absolut inget om datorer när dom börjar krångla. Går det inte att laga genom att banka på den så är jag helt hopplös... I'm a gamer, not a tech...er.
testa klicka på internetalternativ i kontrollpanelen, under fliken avancerat klickar han på knappen återställ. detta gäller för ie7.
vilka skyddsprogram (tex antivirus) finns i den datorn?
ja det tyder ju på nåt annat problem men det var ju lätt att testa det jag skrev. skicka över den här filen till honom, det är bara spara den på skrivbordet, köra den och välja knappen do a system scan and save log file. då kommer en logg visas (txt fil). den sparar han och skickar över den till dej och du postar den här. detta är väldigt enkelt http://www.trendsecure.com/portal/en...HiJackThis.exe
det är ett rootkit, tidigare har jag sett malwarebytes ta bort denna men man kan bli tvungen att byta namn både på setup filen och på exe filen (när man ska installera/använda MBAm alltså)
det är ett rootkit, tidigare har jag sett malwarebytes ta bort denna men man kan bli tvungen att byta namn både på setup filen och på exe filen (när man ska installera/använda MBAm alltså)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!