Citat:
Ursprungligen postat av Botkyrka
Patch tool lägger inte helt över utan försöker smälta ihop med pixlar som är runt om kring (om du förstår vad jag menar).
Det finns dessutom inställningar som påverkar resultatet som t ex: Transparent (verktygsfältet bredvid Source & Destination) och Fade Patch selection (högerklicka utanför ditt markerade område så finns det alternativet)
Jag har CS4 men tror att det är detsamma i CS3 också.
Har du inte funderat på att använda Clone Stamp tool eller kanske t o m Vanishing Point (om perspektivet är viktigt).
Hoppas det löser sig!
Lycka till!
Jo jag vet att den försöker smälta ihop, men jag trodde bara att den försökte det i kanterna och inte "mitt i bilden". Annars kan man ju bara copy/pasta en bit av texturen. Jag hade ju velat att den i princip kopierade texturbiten men jämnade ut kanterna med bakrunden.
Det är 100% opacity i inställningarna. Kanske fungerar det här verktyget helt enkelt inte som jag hade önskat. Jag ogillar att använda Clone Stamp för jag måste klona ganska mkt och jag tycker att texturen förlorar detalj varje gång jag klonar, något som gör att det syns!
Har ingen erfarenhet av att använda vanishing point, care to explain? Perspektivet är nog inte så viktigt i detta sammanhang dock, vill ju bara ersätta en yta med en annan, båda sedda rakt framifrån.
Nåja, jag för försöka lite till. Om någon annan vill ge tips så tar jag gärna emot!