Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-28, 15:52
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Sådana petitesser som att det efterhand inte borde finnas några överlevare kvar tror jag inte judarna låter sig begränsas av. Som jag förstått det blir överlevarna i nuläget hela tiden fler och fler. Allt fler judar vill vara med och kräver sin del av den ekonomiska kakan. I värsta fall kan man ju helt enkelt låta "överlevares" barn åka runt på skolorna och föreläsa. Givetvis ska även dessa ha rejäla ersättningar för sin föräldrars påstådda lidanden från tyska skattebetalare. Det är ju redan så att ganska få nu levande tyskar har någon skuld i denna påstådda "förintelse". "Bödlarna" är döda, likväl ska deras ättlingar betala, så i den delen skiljer inget nu mot situationen om 200 år.
Ja det här är ett intressant fall bland annat:

Holocaust survivors' children sue Germany for therapy fees: http://www.haaretz.com/hasen/spages/882429.html

Vet att även Norman Finkelstein har tagit upp hur "Holocaust survivors" har ökat från cirka strax över 100,000 från krigets slut, till nära miljonen idag.
Citat:
Hela saken är ju naturligtvis helt befängd från början till slut egentligen. Vita människor hålls kollektivt och retroaktivt ansvariga för brott en minoritet påstås ha utfört för snart 70 år sen. Att någon dristar sig att hålla andra grupper kollektivt ansvariga för brott begångna bara det sen årtiondet är ju däremot otänkbart.
Saken är ju den att det finns riktiga brott vita människor har begått. Etnisk rensning av amerindianer och dylikt (som bland annat Finkelstein tar upp i Holocaustindustrin), illegalt och kriminellt stöd till nazionist-staten Israel, etc., bör enligt mitt tycke vara viktigare och mer prioriterade brott att betala skadestånd för, än några etnocentriska attention whore lipjudar som är självkära och bryr sig mer om deras minimala WW2-förluster än grova etniska rensningar som palestinier eller amerindianer.
Citat:
Vad gäller sakfrågan är det svårt att veta tycker jag...
Visst är det svårt att veta. Men man kan ju spekulera och diskutera när man tror att Holocaustindustrin kommer att bli övermättad och att det hela kommer att utlösa en reaktion; en slags kräkreflex mot alla Elie Wieseler och Steven Spielberger.

Det jag menar är att Holocaustreligionen lever på lånad tid. Vi har på kort tid de senaste 10-20 åren sett allt fler holocaustrevisionister som har sagt det ena och det andra, och därefter fängslats. Vi har även nyligen sett Iran's president kalla Holocaust, "en myt", och för att inte glömma, Förintelsekonferensen i Iran.

Följdfråga: med alla dessa politiska händelser i åtanke, är det rimligt att tro att Shoah kommer att synas som en bluff vid det kommande sekelskiftet?
Senast redigerad av EliasAlucard 2009-03-28 kl. 15:55.
Citera
2009-03-30, 15:54
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag har svårt att se det framför mig att om 100 år från idag (100 år är väldigt mycket räknat i en så kommunikativ epok som internet-eran) är Holocaustindustrin fortfarande en enorm maktfaktor som den var vid slutet av 1990-talet och början av 2000-talet (Holocaustindustrin's guldålder).

Det råder ett alltför repressivt, intolerant och anti-yttrandefrihet klimat idag, för de som på något sätt vågar opponera sig mot Shoah-myten. Men så här kan det ju inte hålla på för alltid. Man kan bara anklaga fritänkande individer som vägrar tro på de svaga "bevis" som finns för "världens mest dokumenterade händelse", för att vara nazister, en begränsad tid, innan nazistkortet blir för gammalt och uttjatat, och allt fler börjar öppna ögonen.

Frågeställningen är väldigt intressant och det borde ligga mycket i vad du säger. Samtidigt, för att kontra, tänk på hur allting har en tendens att 'röra sig' allt långsammare idag. Det känns som det helt enkelt inte "händer" lika mycket längre som på 1800- och 1900-talet, vad Baudrillard kallar en alltmer tilltagande "event strike". Vi är i så fall på väg mot något av en fullständig kulturell stasis, och sådana epoker kan måhända förbli oförändrade under mycket lång tid. Tänk bara på vad Homeros fortfarande betydde för senantikens romare!

Alltså håller jag det ej för uteslutet att människor när vi börjar närma oss år 2100 förhåller sig till förintelsen ungefär på samma sätt som idag, matas med samma kulturella budskap och känner med offren för förintelsen på ungefär samma sätt. De uppfattar då det hela som något ur det förflutna, men inte så avlägset att det tappat sin relevans, lika lite som de i så fall heller uppfattar Rolling Stones, rock'n'roll och motkulturtriumfen runt 68 som särskilt avlägset. Det enda som skiljer dem och myten är ett oändligt antal simulationer och retrocykler över annars händelselösa och tomma år vilka därför inte förtjänar att ihågkommas. Så kan det långt förflutna fortfarande upplevas som ganska aktuellt och närliggande trots att Minervas uggla borde ha flugit sin kos för länge sedan.
Naturligtvis hjälper 'rätt' utbildning och fortsatt fördumning till i syfte att uppnå denna eviga närvaro av förintelsemytens hågkomst och fördömelse. Kontemplera samhället i 1984 - komplett stagnation i allt medan det enda som konstant förändrades var gällande version av det förflutna, helt i enlighet med PK-behoven för tillfället.

Alternativet är att vår kultur genomgår ett antal radikala kriser under det kommande seklet som skiftar den till oigenkännlighet eller att den helt enkelt skjuts undan av starkare konkurrenter. Man kan ju tänka sig att i ett Europa dominerat av islam, muslimska intellektuella runt år 2100 börjar fundera lite lätt över den absurda myten om förintelsen från den modernistiska eran, och med blicken vilande över den i vattenmassor till hälften dränkta staden, beslutar sig för att på allvar genomföra arkeologiska undersökningar för att sent omsider fastställa den historiska verkligheten.
Senast redigerad av Överliggaren 2009-03-30 kl. 16:15.
Citera
2009-03-30, 18:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Utsökt inlägg där, Överliggaren, ödesmättat spenglerianskt begrundande och med en träffsäker baudrillardsk touch - just dessa "simulationer och retrocykler" och andra spektakel som iscensätts som surrogatsubstans under "den liberaldemokratiska stagnationens" politiskt och kulturellt letargiska decennier måste man finna på effektiva metoder att sabotera, undergräva, förhåna. Så kan en verklighetsbejakande och händelsestimulerande "diskurs" komma till stånd. Jag tror att finanssystemets sönderfall och utmaningarna från Västerlandets fiender kommer att framtvinga tämligen radikala avgöranden inom de närmaste två decennierna, som gör att även judelögnerna om Hollowcausten kommer att bestridas, åtminstone av en energisk och stadigt växande minoritet.
Citera
2009-07-27, 09:28
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Man kan ju tänka sig att i ett Europa dominerat av islam, muslimska intellektuella runt år 2100 börjar fundera lite lätt över den absurda myten om förintelsen från den modernistiska eran, och med blicken vilande över den i vattenmassor till hälften dränkta staden, beslutar sig för att på allvar genomföra arkeologiska undersökningar för att sent omsider fastställa den historiska verkligheten.
Jag tror det är på gång redan nu, åtminstone här i Sverige, mycket tack vare Mohamed Omars framfart i media. Tyvärr går han nog på lite väl hårt och framstår väl i de flestas ögon som antisemit snarare än antisionist (de flesta förstår inte ens skillnaden...), och folk går som vanligt till personangrepp mot Omar istället för att diskutera sakfrågorna... men samtidigt tror jag att hans texter kan väcka relevanta frågor och krav på seriösa, öppna debatter kring Förintelsen.
Samtidigt blir det svårt eftersom judendomen och Förintelsen alltid ska särbehandlas och stå fri från kritik.
Citera
2009-07-27, 09:39
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vet att även Norman Finkelstein har tagit upp hur "Holocaust survivors" har ökat från cirka strax över 100,000 från krigets slut, till nära miljonen idag.Saken är ju den att det finns riktiga brott vita människor har begått. Etnisk rensning av amerindianer och dylikt (som bland annat Finkelstein tar upp i Holocaustindustrin), illegalt och kriminellt stöd till nazionist-staten Israel, etc., bör enligt mitt tycke vara viktigare och mer prioriterade brott att betala skadestånd för, än några etnocentriska attention whore lipjudar som är självkära och bryr sig mer om deras minimala WW2-förluster än grova etniska rensningar som palestinier eller amerindianer.
De får ju tuppjuck när deras "surivor benefits" ifrågasätts:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1103110.html

The Finance Ministry has sent letters to thousands of Holocaust survivors in recent weeks, threatening to cut off their survivor benefits if they do not sign and return a form enclosed with the letter. The form gives the treasury irrevocable power of attorney to withdraw any funds from the survivors' bank accounts which the Finance Ministry payments department believes were paid to the survivors in error.
Citera
2009-08-08, 15:15
Medlem
En retorisk rävsax, på min ära!

Det är nog mer angeläget att fråga om när svenska revisionister kommer sluta slå sina fruar.
Citera
2009-08-08, 16:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
En retorisk rävsax, på min ära!

Det är nog mer angeläget att fråga om när svenska revisionister kommer sluta slå sina fruar.

Du påstår alltså, på fullt allvar, att Holocaustindustrin inte skulle vara en repressiv, censurivrande, likriktningshärsklysten maktfaktor i de mer "utvecklade" nationerna, särskilt de med europeisk och europeiskättad befolkning?
Citera
2009-08-08, 17:25
Medlem
Det fanns en synnerligen repressiv, censurivrande och likriktningshärsklysten industri i Europa under första halvan av 1940-talet som senare blivit känd som Holocaust - så långt är det rätt.
Citera
2009-08-08, 17:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Det fanns en synnerligen repressiv, censurivrande och likriktningshärsklysten industri i Europa under första halvan av 1940-talet som senare blivit känd som Holocaust - så långt är det rätt.

Trams-och kvasiargument av dig i vanlig ordning. Du förnekar alltså att Norman Finkelstein beskriver en levande, dokumenterbar verklighet i sin bok Holocaustindustrin? Du förnekar att judiska organisationer fortsätter profitera på den påstådda "Förintelsen" och att Holocaustindustrins företrädare genom inkvisitoriska medel, genom att fängsla människor som tvivlar, genom att bränna och förbjuda böcker, genom att trakassera och pariastämpla skeptiker, söker förhindra varje tvivel på de "heliga" dogmerna om "gaskammare" och "sex miljoner"?
Citera
2009-08-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du förnekar alltså att Norman Finkelstein beskriver en levande, dokumenterbar verklighet i sin bok Holocaustindustrin?
Jag har inte läst den ännu, och känner ingen större lust att göra det med tanke på att revisionisterna aldrig har kunnat presentera någon hållbar inledning till sina idéer.

Citat:
Du förnekar att judiska organisationer fortsätter profitera på den påstådda "Förintelsen"
"Påstådda" - har du egentligen slutat du slå din fru? Skadestånd har betalats ut till överlevare, och alltså är det totalt orimligt att judar skulle ha gömt överlevare och fejkat dödsfall för att skaffa skadestånd.

Citat:
och att Holocaustindustrins företrädare genom inkvisitoriska medel,
Vilka är dessa "företrädare"?

Citat:
genom att fängsla människor som tvivlar,
Tvivla får vem som helst göra ostraffat varsomhelst. Det är folk som offentligt förnekar förintelsen som - efter en offentlig rättegång - kan straffas i fjorton av världens nästan 200 länder (det är lagligt i bland annat Sverige). Att ett fåtal av dessa länder går så långt att de sätter förintelseförnekare i fängelse är beklagligt ur ett liberalt perspektiv, men ska ses i sammanhanget att förintelseförnekelse blev allmänt spridd först med vit makt-rörelsens utbredning på 1980-talet och framåt, i en generation vars föräldrar inte upplevt kriget.

Citat:
genom att bränna
Om folk vill elda upp trycksaker som de själva äger, så kan de väl få göra det. Liberal som jag är, så rör det mig inte i ryggen om du och dina kompisar skulle ordna en rejäl brasa av Adam Smiths, John Stuart Mills och Milton Friedmans samlade verk.

Citat:
och förbjuda böcker,
Vad jag vet så är inga dylika böcker förbjudna i Sverige. När det gäller det fåtal länder som gör så, så hänvisar jag till svaret ovanför.

Citat:
genom att trakassera och pariastämpla skeptiker,
Beror inte det på att Zündel och andra "skeptiker" som råkat illa ut råkar vara nynazister, och att förövarna kommer från den autonoma vänstern (som inte direkt är några fans av Israel)?

Citat:
söker förhindra varje tvivel på de "heliga" dogmerna om "gaskammare" och "sex miljoner"?

Du får förneka gaskamrar och sex miljoner döda judar hur mycket du vill, så sluta gnälla.
Senast redigerad av CaesarDavid 2009-08-08 kl. 18:26.
Citera
2009-08-08, 19:05
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Holocaustindustrins företrädare genom inkvisitoriska medel, genom att fängsla människor som tvivlar
Du och dina kompisar har fortfarande inte kunnat visa hur denna industri lyckas sätta sig över en bunt suveräna stater.
Det kanske är det där monstret som är i farten igen...
Citera
2009-08-08, 19:34
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Du och dina kompisar har fortfarande inte kunnat visa hur denna industri lyckas sätta sig över en bunt suveräna stater.
Det kanske är det där monstret som är i farten igen...

Både Sovjet, USA och Västtysklands nya regim efter andra världskriget använde förintelsen som ett ideologiskt slagträ för att avnazifiera det tyska folket. De hade intresse och har ett djupt intresse av att den ortodoxa förkunnelsen av förintelsen överlever. Detta räcker egentligen som skäl för att förklara mycket av staterna ivästvärldens agerande.

Sedan har vi väldigt starka judiska grupper som också har intressen i att historieskrivningen om förintelsen ej ändras.

Sedan finns det djupa ideologiska skäl grundat på det moderna samhällets funktionssätt om varför eventuell kritik ej tillåts men detta går jag inte in på här.

Allt detta samverkar till en repressiv åsiktsregim som brännmärker tvivlare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in