2008-12-08, 21:38
Medlem
Hej hej, det här är min första tråd som jag lägger upp hoppas det är någon som har ett bra svar till mig eller samma problem som vi kan diskutera

Nu är det såhär att jag laddar ner filmer osv på internet via Azureus ett torrent program.
Iallafall så när jag börjat ladda ner och ska ut på internet 3 min senare så går det inte (det blir att webbsidan inte svarar) och jag kan inte logga in på msn. Det enda jag kan göra är att spela "World of warcraft" online.
Hade aldrig det här problemet med min förra dator med Windows XP på. Min nya dator har Windows Vista.
Citera
2008-12-08, 21:40
Medlem
poof ball hats avatar
Släng vista i väggen?
Citera
2008-12-08, 21:42
Medlem
Flytande_argots avatar
Börja med att avinstallera Azureus som är ett skitprogram och installera istället uTorrent som torrentklient. Där kan du enkelt ställa in att du bara ska använda X del av din bandbredd om du upplever att det fortfarande krånglar.

http://www.utorrent.com/
Citera
2008-12-08, 21:44
Medlem
Kan ju vara ett förslag, men det här jävla vista följde med datorn och är en äkta vara.

Men jag har nästan bara stött på problem, men det här är fan värst.
Citera
2008-12-08, 21:45
Medlem
Ska testa det tack för tipset
Citera
2008-12-08, 21:47
Medlem
webDings avatar
Dra ned på överföringshastigheten i Azureus, kanske det käkar upp hela din bandbredd...
Citera
2008-12-08, 21:50
Medlem
Har samma problem, kör med XP och uTorrent... Var hittar man funktionen där man kan ställa in bandbreddsåtgången? Har letat men inte hittat...
Citera
2008-12-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webDing
Dra ned på överföringshastigheten i Azureus, kanske det käkar upp hela din bandbredd...

Har testat det, när jag väl har startat Azureus så går det inte att hindra det. När jag har stängt ner det så tar de drygt 1-2h innan jag kan använda mig av internet igen.
Citera
2008-12-08, 21:55
Medlem
actionHALs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joockey
Har samma problem, kör med XP och uTorrent... Var hittar man funktionen där man kan ställa in bandbreddsåtgången? Har letat men inte hittat...

uTorrent ikonen längst ner till höger, (tray??) högerklicka och välj bandsbreddsallokering.
Citera
2008-12-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av actionHAL
uTorrent ikonen längst ner till höger, (tray??) högerklicka och välj bandsbreddsallokering.

Haha Har letat verkligen överallt (trodde jag). Men men, då vet jag nu iaf!
Citera
2008-12-08, 22:03
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av actionHAL

Har man startat programmet så har man ju raden längst ner i programfönstret där det står N: och sedan U: till höger. Högerklickar man man där kan man enkelt ställa in nerladdning och uppladdning oberoende av varandra väldigt enkelt.
Citera
2008-12-09, 01:15
Bannlyst
Azureus Vuze är ett j-vla bloatware, jag kör med Azureus modden BitTyrant, den tar bara det som den verkligen behöver av bandbredd och minne/processorkraft. Tråkigt nog har den inte uppdaterats på över ett år.
Men en fråga, har du patchat Vista för p2p? Om inte, kan det vara problemet!
Här finns patchen: http://www.lvllord.de/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in