2013-08-21, 12:10
Medlem
waters avatar
Fisketips i närheten av Storuman?

söker spinnfiske efter öring eller harr.

Mvh.
Citera
2013-08-27, 22:51
Medlem
Maackans avatar
Någon som känner till bra regnbågssjöar i gbgområdet?
Citera
2013-08-28, 16:16
Medlem
sam_elofs avatar
Söker sjö med mycket fisk i Halland/västra Småland, skall bara meta från land så abborre, gädda och sånt är perfekt. Vill bara att det skall nappa mycket.
Citera
2013-08-29, 19:16
Medlem
Svartedalen utanför Kungälv eller Kollsjön utanför Lerum.
Citera
2013-08-29, 20:16
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andalc
okej tack. Aborre då, I gbg

När jag bodde i de trakterna för 20-25 år sedan brukade jag dra upp rejäla abborrar i Sisjön.
Citera
2013-08-29, 21:30
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
När jag bodde i de trakterna för 20-25 år sedan brukade jag dra upp rejäla abborrar i Sisjön.
Jaså vart stod du vid Sisjön då?
Har vart där en gång men var så grunt och stenigt.
Citera
2013-08-29, 23:25
Medlem
Schmaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Någon som känner till bra regnbågssjöar i gbgområdet?

Norra långvattnet, södra långvattnet, kullsjön, rävekärrsvattnet. Dessa är la några som jag vet om
Citera
2013-08-30, 07:43
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maackan
Jaså vart stod du vid Sisjön då?
Har vart där en gång men var så grunt och stenigt.

Under icke badsäsong brukade jag stå i närheten badplatsen (Finns den kvar?), annnars brukade jag stå vid antingen norra eller sydvästra ändan. Jag brukade också pimpelfiska i södra delan av sjön, vid en liten ö om jag inte missminner mig de år isen tillät.
Citera
2013-09-02, 17:06
Medlem
Cuprums avatar
Jag söker efter bra områden i Stockholm man kan spinnfiska ifrån land så här års.

Bor i västerort och har ej tillgång till bil, så helst ska de gå att cykla eller ta sig fram med SL.

Har än så länge fiskat på få platser i Mälaren, men de är svårt att hitta bra platser från land, mycket vass, skog och sjötomter. Oerhört tacksam för tips.

Kan tänka mig att åka till innerskärgården också då de är ganska tillgängligt med lokaltrafiken, aldrig fiskat där dock så jag har noll koll vad för hotspots som finns där.
Citera
2013-09-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehi1337
Gick i somras en serie på svt där man får följa Gunnar Westrin när han är runt i precis det området, det finns säkert fortfarande på svt-play. Han fiskar mycket runt Kaitum och Rautas, vet inte hur lätt det är att ta sig med bil men ta med dig ett tält och ett par kängor så är du golden!

Skitfiske

Åh, synd att jag såg ditt inlägg först nu, nu är man långt bort därifrån, men ska göra det till nästa sommar. Vet du vad tv-programmet heter? Tack för tipset!
Citera
2013-09-12, 15:08
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Snooze
Åh, synd att jag såg ditt inlägg först nu, nu är man långt bort därifrån, men ska göra det till nästa sommar. Vet du vad tv-programmet heter? Tack för tipset!

Fjällfiske, vet inte om de finns kvar på SVT play längre men kolla.
Citera
2013-09-17, 19:55
Medlem
Fiske Stockholms Skärgård

Tjena, finns liknande trådar men tycker inte dom tar upp problemet jag har stött på nu.
Är så att jag under olika tillfälle i sommar och för enbart någon vecka sedan varit ute i skärgården och fiskat efter främst gädda med polare. Har varit på ställen som tidigare (förra året) funkat hyfsat där man i alla fall fått 1-2 st per gång som minimum. Men nu iår har det hänt något, endast 1 gädda har jag fått, och börjar undra om ställena är utfiskade.
Så frågar därför er Flashback fiskare som kan skärgården bra, vilket ställe är det man ska satsa på om man ska få mycket och relativ stor gädda? Förstår självklart att man inte gärna delar med sig av sina top ställen, men kanske något ställen som ändå är okej där man får fisk.

För att förtydliga vill jag alltså höra om ni vet nått bra ställe där främst gädda kan fås i Stockholms Skärgård.

Ps: Skit fiske på er alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in