2008-12-08, 14:44
Medlem
Eliza CTs avatar
För er som bor i Skåne finns möjlighet att delta i
Protestmöte mot sexuella övergrepp på djur onsdagen 10/12 kl. 18.00 på Gustav Adolfs torg Malmö.
Eliza
Citera
2008-12-08, 14:46
Medlem
JamalKamals avatar
Hoppas det blir protester mot köttätande i samma veva med tanke på att fler djur lider av det jämfört med de som drabbas av sexuella övergrepp.
Citera
2008-12-08, 14:54
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Hoppas det blir protester mot köttätande i samma veva med tanke på att fler djur lider av det jämfört med de som drabbas av sexuella övergrepp.

Det går säkert att ordna även det, behövs bara några som tar initiativet.
Vad jag vet krävs polistillstånd och sedan gäller att få ut informationen.

Jag har tidigare visat var jag står i denna fråga i tidigare tråd och vet att jag inte är ensam om åsikten. Därav denna information.
mvh
Citera
2008-12-08, 14:57
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Det går säkert att ordna även det, behövs bara några som tar initiativet.
Vad jag vet krävs polistillstånd och sedan gäller att få ut informationen.

Jag har tidigare visat var jag står i denna fråga i tidigare tråd och vet att jag inte är ensam om åsikten. Därav denna information.
mvh

Även om det förmodligen kommer många vegetarianer så tror jag att demon tappar folk om ni(?) gör det till en kött-är-mord-demo också då många köttätare ogillar tidelagslagen men inte sluter upp pga det.

Är det här enda infon som finns? Vilka anordnar?
Citera
2008-12-08, 14:59
Medlem
Yazzos avatar
Det finns forskningsrön som visar att exv gräs visar ett utslag när man klipper det. Om det är ett tecken på smärta vet väl ingen med sökerhet, men det är lika bra att proterstera mot gräsklippning också...... när man ändå är igång menar jag
Citera
2008-12-08, 15:01
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yazzo
Det finns forskningsrön som visar att exv gräs visar ett utslag när man klipper det. Om det är ett tecken på smärta vet väl ingen med sökerhet, men det är lika bra att proterstera mot gräsklippning också...... när man ändå är igång menar jag

Har du ofta sex med gräs?
Citera
2008-12-08, 15:01
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Även om det förmodligen kommer många vegetarianer så tror jag att demon tappar folk om ni(?) gör det till en kött-är-mord-demo också då många köttätare ogillar tidelagslagen men inte sluter upp pga det.

Är det här enda infon som finns? Vilka anordnar?

Beklagar att jag inte uppfattade vem som anordnar. Såg bara plakat när jag handlade på zoobutiken "Vacker Tass" och tyckte att det kunde vara av allmänintresse för en del av oss.
mvh
Citera
2008-12-08, 15:04
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
För er som bor i Skåne finns möjlighet att delta i
Protestmöte mot sexuella övergrepp på djur onsdagen 10/12 kl. 18.00 på Gustav Adolfs torg Malmö.
Eliza

Blir det någon motdemo???
Citera
2008-12-08, 15:08
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Beklagar att jag inte uppfattade vem som anordnar. Såg bara plakat när jag handlade på zoobutiken "Vacker Tass" och tyckte att det kunde vara av allmänintresse för en del av oss.
mvh

DRA är det tydligen. http://www.djurrattsalliansen.se/stoppadjursexet/

DET HÄR HÄNDER PÅ PROTESTDAGEN 10:E DECEMBER:
LINKÖPING:
Manifestation för ett förbud av sexuella övergrepp mot djur.
Klockan 17.00 samlas djurvänner av alla slag på Lilla Torget i Linköping för att visa att vi inte nöjer oss med undanflykter längre, vi kräver ett förbud av sexuella övergrepp mot djur nu! Sprid ordet och ta med dig så många vänner du kan! Hör av dig på linkoping@djurrattsalliansen.seDen här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den om du vill ha affischer att sätta upp.

MALMÖ:
Fackeltåg för ett förbud av sexuella övergrepp mot djur.
Demonstrationen samlas klockan 18.00 på Gustav Adolfs torg. Flera kända djurvänner och sakkunniga kommer att hålla tal och vi hoppas på en kraftfull protest med bred uppslutning. Efter demonstrationen serveras mat och material säljs till förmån för kampanjen. Det behövs redan nu hjälp att sprida information om demonstrationen. Beställ gratis affischer och flygblad genom att maila info@djurrattsalliansen.seDen här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den eller ring/SMS:a 0736-586593. Du kan även ladda hem materialet från vår sida och skriva ut själv. Hjälp oss gärna att göra reklam för demonstrationen genom att lägga upp vår banner på din hemsida/blogg eller sprid den här texten på maillistor och till vänner.

STOCKHOLM:

I Stockholm kommer det anordnas en manifestation mot sexuella övergrepp. Kontakta stockholm@djurrattsalliansen.seDen här e-postadressen är skyddad från spam bots, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den för mer information.

ÖREBRO:

Manifestationen i Örebro sker på Stortorget, framför Nikolaikyrkan kl 16.30, precis som på de regelbundna torsdagsdemonstrationerna.
Citera
2008-12-08, 15:09
Medlem
Yazzos avatar
Citat:
Har du ofta sex med gräs?

japps, men eftersoom det ska anordnad möte mot köttproduktionen så är det lika bra att ta allt som man kan misstänka lider det minsta för att vi ska stilla vår hunger. Okej att inte äta kött, men vad händer nu när det som sagt framkommit rön som säger att även växter reagerar när man som i mitt exemopel klipper i det.

Sedan skall det sägas med all önskvärd tydlighet att Jag inte lockas av eller funderat över att ha sex med djur. Och de dårar som skär djur för att tillfredställa sig själva för få smaka på samma behandling.
Citera
2008-12-08, 15:12
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yazzo
japps, men eftersoom det ska anordnad möte mot köttproduktionen så är det lika bra att ta allt som man kan misstänka lider det minsta för att vi ska stilla vår hunger. Okej att inte äta kött, men vad händer nu när det som sagt framkommit rön som säger att även växter reagerar när man som i mitt exemopel klipper i det.

Sedan skall det sägas med all önskvärd tydlighet att Jag inte lockas av eller funderat över att ha sex med djur. Och de dårar som skär djur för att tillfredställa sig själva för få smaka på samma behandling.

Testa att läsa inläggen innan du skriver? Det har inget med kött att göra?
Citera
2008-12-08, 15:14
Medlem
Yazzos avatar
Citat:
Testa att läsa inläggen innan du skriver? Det har inget med kött att göra?
Enligt andra inlägget så skall det tydligen också demonstreras mot antiveganer, eller vad man kallar den överlägset största majoriteten av medborgare som äter kött.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in