2008-12-08, 15:16
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yazzo
Enligt andra inlägget så skall det tydligen också demonstreras mot antiveganer, eller vad man kallar den överlägset största majoriteten av medborgare som äter kött.

Nej? Läs igen. Och igen.

"Hoppas" står det.

Varför läser du inte på sidan som anordnar demon istället för att bry dig om vad en medlem på FB som inte är med och anordnar önskar?

Antiveganer nämns inte i inlägget heller, sluta trolla.
Citera
2008-12-08, 15:30
Medlem
Eliza CTs avatar
b0gfetto:Tack för bättre info!
mvh
Citera
2008-12-08, 16:13
Bannlyst
Citat:
Enligt andra inlägget så skall det tydligen också demonstreras mot antiveganer, eller vad man kallar den överlägset största majoriteten av medborgare som äter kött.

Jag skulle aldrig vara i närheten av några jävla veganer som slår sönder Mac Donalds, jävla snor ungar som borde få stryk är vad det är. Protestera i mot folk som äter kött nej vad fan är det för något, tvinga folk till saker vad är det?

Finns det ingen demonstation för folk som vill protestera i mot folk som försöker tvinga sina egen extremistiska idéer på andra?

//Kristall
Citera
2008-12-08, 16:35
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Det finns forskningsrön som visar att exv gräs visar ett utslag när man klipper det. Om det är ett tecken på smärta vet väl ingen med sökerhet, men det är lika bra att proterstera mot gräsklippning också...... när man ändå är igång menar jag

Det bästa är nog om var o en väljer det som ligger en varmast om hjärtat, välj du att protestera mot gräsklippning du!
Citera
2008-12-08, 17:50
Medlem
Exceeds avatar
Berätta sedan hur många inskränkta moralist-svenssons som kom!

Gissningsvis kommer ni stå med plakat där små söta oskyldiga hundvalpar ser ledsna ut samtidigt som ni skriker ut "stoppa djurplågeriet!" eller "stoppa övergreppen!". Allt detta utan att inse hur styrde ni är av en viss moral som inte har några egentliga eller logiska argument.
Citera
2008-12-08, 18:04
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exceed
Berätta sedan hur många inskränkta moralist-svenssons som kom!

Gissningsvis kommer ni stå med plakat där små söta oskyldiga hundvalpar ser ledsna ut samtidigt som ni skriker ut "stoppa djurplågeriet!" eller "stoppa övergreppen!". Allt detta utan att inse hur styrde ni är av en viss moral som inte har några egentliga eller logiska argument.

Då räknar jag med att du står på andra sidan skranket - med en bild på en drogad get som blir påsatt o skriker (du, inte geten!) "Detta är kärlek!"
För din moraliska förpliktelse stoppar dej väl inte från att stå upp för vad som är rätt?
Citera
2008-12-08, 18:07
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
För er som bor i Skåne finns möjlighet att delta i
Protestmöte mot sexuella övergrepp på djur onsdagen 10/12 kl. 18.00 på Gustav Adolfs torg Malmö.
Eliza

Sex med djur ska förbjudas:
http://www.metro.se/se/article/2008/11/13/12/0655-57/index.xml

Mvh
Senast redigerad av Lantbruk 2008-12-08 kl. 18:09.
Citera
2008-12-08, 22:00
Medlem
Exceeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Då räknar jag med att du står på andra sidan skranket - med en bild på en drogad get som blir påsatt o skriker (du, inte geten!) "Detta är kärlek!"
För din moraliska förpliktelse stoppar dej väl inte från att stå upp för vad som är rätt?

Nej.

För det första är det lika onödigt som att vänsteraktivister ska ha en "motdemonstration" mot nazister. Det leder enbart till irritation bland båda lägren och man börjar tjafsa vilket inte leder till ett dugg annat att båda parter blir ännu mer säkra på att de har rätt. Då ägnar jag mig hellre åt debatt här på nätet där båda sidor vanligtvis kan lägga fram sina ståndpunkter på ett lugnt sätt.

För det andra kommer jag då bli stämplad som en djurknullare (vilket jag verkligen inte är). Och med tanke på att nästan alla jämnställer djurknullare med pedofiler och våldtäcksmän så tror jag att jag står över.
Citera
2008-12-08, 22:07
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Nej.

För det första är det lika onödigt som att vänsteraktivister ska ha en "motdemonstration" mot nazister. Det leder enbart till irritation bland båda lägren och man börjar tjafsa vilket inte leder till ett dugg annat att båda parter blir ännu mer säkra på att de har rätt. Då ägnar jag mig hellre åt debatt här på nätet där båda sidor vanligtvis kan lägga fram sina ståndpunkter på ett lugnt sätt.

För det andra kommer jag då bli stämplad som en djurknullare (vilket jag verkligen inte är). Och med tanke på att nästan alla jämnställer djurknullare med pedofiler och våldtäcksmän så tror jag att jag står över.

Varför, om man nu tycker att det inte är något fel att vara "djurknullare" använder man för det första den termen, för det andra måste poängtera att man inte är det själv o för det tredje tycker bästa sättet att argumentera för det är genom en okänd nic på ett forum?
Pratade inte du om dubbelmoral för en stund sedan?
Citera
2008-12-08, 22:09
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Nej.

Vad jobbigt för dig att djurknullarna blir irriterade på en demonstration.
Citera
2008-12-08, 22:18
Medlem
Exceeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Varför, om man nu tycker att det inte är något fel att vara "djurknullare" använder man för det första den termen, för det andra måste poängtera att man inte är det själv o för det tredje tycker bästa sättet att argumentera för det är genom en okänd nic på ett forum?
Pratade inte du om dubbelmoral för en stund sedan?

Har inte sagt ett dugg om dubbelmoral.. Och var i mitt inlägg hittar du dubbelmoral då?

Ta på dig läsglasögonen.
Citera
2008-12-08, 22:31
Medlem
503s avatar
Kan man förvänta sig att palestinavänstern gjort anspråk på demon, eller kan vi som inte tillhör avgrundsvänstern också dyka upp utan att vara unika?

Är frågor som tex. den här även inkluderade i agendan?
Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Hoppas det blir protester mot köttätande i samma veva med tanke på att fler djur lider av det jämfört med de som drabbas av sexuella övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in