2012-10-08, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Mohammad Mahdi Balazadeh 1987-01-12 Malmö"

http://vgnt.se/autistisk-slagskampe-doms-till-psykvard/

Det lät svenskt!
Citera
2012-10-08, 16:15
Medlem
Läs sista stycket i artikeln. Pappan har sagt nej till och omplacera honom till LSS-boende Klart med centralt boende och 400k varje månad så skrattar han gott....
Citera
2012-10-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samefag
Blir nästan lite illa till mods när jag läser vad som skrivs här. Min bror föddes med autism, nånting som han inte har valt.
Han har väldigt svårt för att urskilja rätt och fel. En anstalt eller ett dårhus hade inte varit den rätta behandlingen för honom, om det nu hade varit så att det var han som är ute på stan och slår ner folk.
Ett skadestånd hade gett honom en skuld till brottsoffren, men varken ånger eller en tanke om att det han gjorde var fel. En skuld som inte skulle bli betald.

Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Det handlar inte om att lara ett grottmongo skillnaden pa ratt och fel, det handlar om att skydda medborgarna. Det borde finnas lagar som reglerar sadant, det borde vara nojligt att helt enkelt lasa in honom for gott. Omvarldens sakerhet vager tyngre i detta fall.

F.o. hoppas jag att han forsoker sig pa mig nagongang. Kanske blir det sista han gor

Har nu socialstyrelsen bestämt att göra en tillsyn över assistansbolaget så är detta ett steg i rätt riktning. Ansvaret för det som hänt ligger på assistenterna, som inte är kvalificerade att läsa av honom rätt.

Det brukar vara panik som ligger bakom utåtagerande beteende. Smärttillstånd, rädsla, svårigheter att sortera intryck och svår stress p g a detta, liksom bristande struktur brukar ligga bakom s k aggressionsutbrott. Även epileptiska anfall, kan triggas igång av miljöfaktorer, och här tar sig t ex temporallobs ep ett sådant uttryck.

Helt fel av assistenterna att ta ut honom i miljöer han inte kan hantera. Jag ser fram mot socialstyrelsens granskning av kompetensen i bolaget.
Citera
2012-10-08, 20:09
Medlem
Svaagdrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffelida
Har nu socialstyrelsen bestämt att göra en tillsyn över assistansbolaget så är detta ett steg i rätt riktning. Ansvaret för det som hänt ligger på assistenterna, som inte är kvalificerade att läsa av honom rätt.

Det brukar vara panik som ligger bakom utåtagerande beteende. Smärttillstånd, rädsla, svårigheter att sortera intryck och svår stress p g a detta, liksom bristande struktur brukar ligga bakom s k aggressionsutbrott. Även epileptiska anfall, kan triggas igång av miljöfaktorer, och här tar sig t ex temporallobs ep ett sådant uttryck.

Helt fel av assistenterna att ta ut honom i miljöer han inte kan hantera. Jag ser fram mot socialstyrelsens granskning av kompetensen i bolaget.

Helt otroligt att detta bolag vid tre tillfällen tagit honom till simhallar, där misshandel skett. Trots att miljön som sådan är stressande för de med dylika störningar. Vem vet mer om detta bolag?
Citera
2012-10-08, 21:37
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Bra tack, ännu en tungklippare brorsans barn måste akta sig för...

Fan för vårat lama jävla system. Om han nu är så sjuk, gör fittan paralyserad eller kasta in dåren i en mörk cell. Det gäller alla dessa autistiska personer med utåtriktad ilska..

Bättre att en "människas" liv kränks än 1000 i omgivningen..

Fitta, dåre och "människa"...Du tycks ha vissa problem med utåtriktad ilska själv, du och Mohammad kanske kan dela cell?
Citera
2012-10-08, 21:52
Medlem
SweClans avatar
Han kan väl sitta hårt medicinerad hemma hos pappan som kan roa sig med att torka salivet som sakta rinner ur mungipan på dåren? inhumant? kränkande? verkligen inte, det är faan helt ok.
Citera
2012-10-08, 22:11
Medlem
"Den 24-årige mannen har på grund av sin grava autism betraktats som straffimmun. Men inte längre. Han döms nu till rättspsykiatrisk vård för misshandel av fyra kvinnor."

Detta är en väldigt känd person som de har haft en hel del problem med innan och inget nytt alls. Dessutom kunde han lika gärna haft Schizofreni eller någon annan diagnos så jag vänder mig starkt mot artikelns dumma jävla fitt-titel "autistisk slagkämpe".

Tack tidningen för ännu en smädelseartikel om "autistiska". Det krävs snart inte mycket för att alla WT ska börja jävlas med oss på fester, uteplatser, ja överallt där vi är "lite udda". Jag finner det så trevligt när valfri WT truckförare, lagerarbetare eller volvoanställd måste börja tjafsa med oss som har diagnos och då låter det ungefär såhär:

WT: ÖHHHH!!!
Jag: eh..va?
WT: ÖHH DU E INTE SOM OSS! DU E KONSTIG! JÄVLA MIFFO
Jag: ....wtf..
WT: DU SKA FÅ DABB.

Eller så har vi den andra typen, den vidriga som ska psyka oss mitt i en fest eller med andra bara för att jävlas, det älskar jag verkligen. Minns fabeln i Sinbad om mannen som satt på hans axlar och vägrade släppa. Känns ungefär så när ni översittare ska börja, bara för att ni är så stolta över att vara "normala".

Att ha ett barn med grov autism är en livslång uppgift, tyvärr så sviker de flesta föräldrar och överger barnen som hamnar bortlåsta på något LSS boende.

Om vi gör en jämförelse; de flesta hemlösa är psykiskt sjuka. När Beckomberga och dylika sjukhus stängdes så kastades de ut och nu pryder de våra gator som en påminnelse om hur omänskliga vi är.

Det hade kostat en spottstyver att ge dessa människor en plats, bostad etc och värme men nej, vårt samhälle väljer den väl smorda modellen "skit i andra, särskilt om de har det sämre" och vi får alltså exakt vad vi förtjänar.

Ni som pratar om dropkickar osv, ni är tyvärr lika sjuka och blinda som killen som gjorde detta, ska jag förklara varför:

Ni sitter på nätet och smider ränker mot någon som hängts ut i en sketen sosseblaska/fascist/byhåle trasa och ojar er över detta men betänk då om ni kan minnas senaste gången ni:

1. Bröt upp ett krogbråk
2. Sade åt en snubbe som var taskig att skärpa sig..
3. osv..

Nej just det, ni väljer era krig noggrannt och gärna de krigen när motståndaren lider av en grav störning. Coolt av er. Jag gissar att ni hade gett rullstolsburna ett nackskott bakifrån också, fan vad coola ni är. Så jävla häftiga.

Och sen träffar sådana som jag er på en fest och då låter det ungefär såhär:

WT: ÖÖHHHHHHHHHHHHHH!!! *knuff* Faaan..
Jag: ehh va..
WT: DU KOLLA SCHNEETT PÅ MIN BRUD..
Jag: ehh..wtf..
WT: DU ska dö..jag ska fan dropkicka dig..
(tolkning på autistiska): du är uppenbarligen svagare än mig och kolla där borta, där är min polare som är 1.90 lång men han får kolla hur mycket han vill på min brud men du..ditt jävla miffo..du e fan inte normal..jag är så självsvag att jag bara kan dropkicka folk som är svagare än mig och gärna ihop med 3 polare så jag har max övertag. Det är min grej, för då är jag en stark kille, iaf är det vad pappa lärde mig när han slog mig..att om någon gör dig irriterad så är det okej att slå..bara för att...jag har haft ett skitliv, men det där miffot..han verkar ju klen och bortskämd..därför är jag automatiskt avundsjuk och det visar jag genom våld...
Citera
2012-10-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
Helt otroligt att detta bolag vid tre tillfällen tagit honom till simhallar, där misshandel skett. Trots att miljön som sådan är stressande för de med dylika störningar. Vem vet mer om detta bolag?

Problemet är att pappan skjuter bort ansvaret på soc/LSS och tar minsta möjliga ansvar för sin son. Han är också känd och detta har gjort honom rätt hatad av Soc osv. Han är en pascha som tar minsta möjliga intresse och ansvar så detta är delvis pappans fel.

Att ta en gravt autistisk till en simhall är en otroligt dålig idé.

Malmö tingsrätt slår där*emot fast att mannen har haft ett syfte och varit medveten om sina våldshandlingar, eftersom flertalet av angreppen har varit mot kvinnor i olika åldrar.

Nej gravt autistiska förstår inte sina egna handlingar, men glatt att han döms till vård så får han kanske adekvat hjälp. Vackert samhälle vi har Älskar kvasi-psykologin också, liknar tredje riket lite.

Man vänjer sig
Senast redigerad av Lerchos 2012-10-08 kl. 22:22.
Citera
2012-10-08, 23:39
Medlem
spoilers avatar
Lite mer att läsa om saken.

http://avpixlat.info/2012/10/08/autistisk-valdsman-ar-straffimmun-enligt-aklagaren-friad-flera-ganger/
Citera
2012-10-09, 00:07
Medlem
DRD4s avatar
Jösses! när jag läste i aftonbladet om detta och såg att dom låtit han vara på badhuset när han attackerat och misshandlat folk där tre gånger!?
Känns som han skulle ha blivit portad efter första i alla fall, med statistiken på hans brottsoffer så verkar han ju ha förmågan att välja ut svaga människor, femåriga flickor och pensionärer, det är väl bara det senaste överfallet på badhuset som är på någon som faktiskt skulle ha kunnat försvara sig, så helt borta kan han ju inte vara?

Autism är ganska vanligt vid inavel... "Inavel och kusingiften ger klart förhöjd risk för utvecklingsstörning.[6] Därför är utvecklingsstörning betydligt vanligare i etniska grupper där kusingifte är vanligt[7]." från wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Utvecklingsst%C3%B6rning

Är det inte härligt att Svenska skattebetalare får punga ut 4,800 000 kronor per år för att Alibaba har skaffat barn med sin kusin!? det är en budget som skulle kunnat ha förhindrat att t.e.x. en skola på landsbygden blev nedlagd. Tur att man inte blir spyfärdig på detta...

Rösta rätt nästa val!

Hoppas att dom låser in denna tickande bomb för gott nu, innan han har ihjäl någon.
Citera
2012-10-09, 19:27
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Hela detta fall är konstigt. Hur kan han få gå fritt omkring i samhället med det "track rfecord" han har.

Men om han inte har ngt ansvar, då borde vårdpersonalen och vårdföretaget ha ett stort jävla ansvar. Är det inte så?
Citera
2012-10-09, 19:32
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Lite mer att läsa om saken.

http://avpixlat.info/2012/10/08/autistisk-valdsman-ar-straffimmun-enligt-aklagaren-friad-flera-ganger/

Aha, så det är en blatte. Då är det därför myndigheterna är så flata. Kan tänka mig att det är "släktingar" som jobbar i assistansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in