2008-12-08, 11:27
Medlem
tjenare FB!
jag ska bege mig ner till alperna med bil o tänkte köpa en laddare som man kan koppla direkt till cigguttaget. Har varit ute o surfar lite på nätet o det verkar som om alla har olika förslag. Tänkte därför rådfråga er här på FB om ni har någon erfarenhet inom detta ämne!

Hur är det med ström osv, måste man välja en laddare med rätt Volt?

Tacksam för svar!

Mvh

vamp
Citera
2008-12-08, 11:34
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vamp
tjenare FB!
jag ska bege mig ner till alperna med bil o tänkte köpa en laddare som man kan koppla direkt till cigguttaget. Har varit ute o surfar lite på nätet o det verkar som om alla har olika förslag. Tänkte därför rådfråga er här på FB om ni har någon erfarenhet inom detta ämne!

Hur är det med ström osv, måste man välja en laddare med rätt Volt?

Tacksam för svar!

Mvh

vamp

Griffin, Kensington och Belkin är väl de mest kända och beprövade.

Inte testat den själv, men jag hade kollat på produkter som finns på Applestores svenska hemsida för att känna mig säkrare.

Ex: Kensington Ultra Portable Power Inverter 150W

Edit: Och välkommen till Flashback Bra forum att välja för din första post
Citera
2008-12-08, 12:14
Medlem
Jag kör med kensingtonen, köpt på macoteket i gbg för 799 tror jag de va, funkar hur bra som helst, du kan som sagt driva upp till 150w på den så det borde t.om räcka till 2 datorer om du kör grenuttag.
Citera
2008-12-08, 23:21
Medlem
phanderss avatar
Lånar tråden lite. Har läst på Apples hemsida att man kan välja den där flygplansadaptern men då ger den bara ström, den laddar alltså inte upp batteriet.

Är det samma i bilen eller laddar den dessutom?
Citera
2008-12-11, 17:17
Medlem
sweet!
tacksam för svaren!
Citera
2009-01-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blommaah
Jag kör med kensingtonen, köpt på macoteket i gbg för 799 tror jag de va, funkar hur bra som helst, du kan som sagt driva upp till 150w på den så det borde t.om räcka till 2 datorer om du kör grenuttag.

Hej. Skulle du kunna länka till den kensingtonen du använder? Har rotat som en galning efter en. Men det är väldigt otydligt vilka som kan ladda macbook. 70w verkar ju inte räcka.

http://macoteket.se/product_list.jsp...duct_id=826724
Den verkar inte ha kräm till macbook.

http://se.kensington.com/html/11063.html
Det här verkar va samma och där står det "70 watts - enough to power and charge an Apple Notebook"

Men om man kollar på Ebay på Kensingtons 70w:are så verkar det bara fungera med AIR..

Så trött på det här nu.. vill bara ha en bra laddare som jag vet klarar min macbook i bilen. Vill inte köpa nått skit från Kina och vill heller inte ha en 2kg inverter i bilen som är allmänt ineffektiv och slukar bilbatteri.
Citera
2009-01-07, 15:48
Moderator
^Eazs avatar
Err. Det var invertern jag länkade till.
Citera
2009-01-07, 18:06
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phanders
Lånar tråden lite. Har läst på Apples hemsida att man kan välja den där flygplansadaptern men då ger den bara ström, den laddar alltså inte upp batteriet.

Är det samma i bilen eller laddar den dessutom?
Apple har av någon anledning inte släppt en strömadapter till bilar utan bara till flygplan, konstigt men sant. Så man får köpa en ströminverter som gör om 12 volt till 220/230 volt. Det fungerar däremot kanon och ja den laddar även då tillskillnad från flygplansströmsgrejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in