2008-12-08, 05:22
Medlem
Swilles avatar
hej, på min laptop (hp g7000) finns det en wireless knapp som skall igentligen lysa blått som( aktiverad) men varisig jag trycker 1-10 gånger så förblir knappen alltid orange å ändrar sig inte till blått eller avslaget/påslaget

och när jag är inne vid nätverksanslutningarna så hittar jag bara nätverket till moderkortet, så trådlösa nätverkskortet är ej installerat och har varit på hps hemsida å laddat ner drivrutiner och testat det och inget har hänt såå jag valde att installera en egen maskinvara och min dator har signerade drivrutiner för intel (trådlös) men när detta är installerat såå kommer det:
Det går inte att starta, och maskinvaran är inte korrekt installerad såå den har (felkod 31)

är det någon som verkligen kan hjälpa mig !?
Citera
2008-12-08, 09:43
Medlem
Hi-Techs avatar
Hade en HP-dator tidigare, och wireless-lampan var orange tills man kopplade upp sig mot ett nätverk då den blev blå.

Har du HP wireless assistant installerat? Vad säger programmet när du startar upp det? För att slå på wireless så skall du dra switchen till höger, starta sedan programmet och se om du kan söka efter nätverk.
Citera
2008-12-08, 10:13
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Söker man på 'orange HP g7000' på Google och klickar på första träffen så får du ett svar. Hade inte det varit lite enklare?
Citera
2008-12-08, 19:59
Medlem
Swilles avatar
har redan skrivit in det i googlé och suttit i x antal dagar å timmar för att försöka få igång detta, knappen har ingen switch så, det är en vanlig knapp man trycker in bara, och den förblir orange hur många gånger du än trycker in den, har testat med wirelessasistent å varje gång jag trycker in wireless knappen så står det längst ner i hörnet att nätverket är inaktiverat... har testat ladda ner drivrutinerna från hemsidan, men jag får inte fram ett nätverkt för det trådlösa ens, den hitta bara det locala nätverket som när man stoppar in en vanlig nätverkskabel och den fungerar korrekt, men det går inte att hitta ett trådlöst nätverk, såå jag gick in och installera gammladrivrutin i (lägg in maskinvara) och hittade att min dator hade signeringar till ett intel(r) wireless fast när detta installeras får jag felkod (31).. fortfarande FAST :/
Citera
2008-12-08, 21:58
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Testat det här?
Citera
2008-12-09, 00:41
Medlem
Swilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Testat det här?

Tackar, men faktist prövat det där flera gånger om, och det är inget spec som händer, men jag veti nte om jag gör allt precis rätt, någon som kan förklara lite enklare hur man ska göra=? e JÄTTE tacksam för all hjälp :/.
Citera
2008-12-09, 16:05
Medlem
jockegws avatar
Hade samma problem på en annan HP. Slutade med att jag fick reda på att de var spänningsfel på moderkortet där man kopplade in WLAN modulen och fick börja köra med ett externt modem istället.
Men så behöver det ju inte vara i ditt fall
Citera
2008-12-09, 20:43
Medlem
Swilles avatar
tackar gubbar, det lössste sig, efter FLERA timmar letande å pillande såå löste det sig, det visade sig att jag hade ett annat trådlöst nätverkskort än dem som finns att ladda ner på hps hemsida, såå jag fick söka upp dom själv.. men du är det löst såå.. HALLE LULJA , tråden kan låsas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in