2004-03-15, 17:09
Citat:
Jag tror att du visade din sikt redan i rubriken till den hr trden. Eller?
Ursprungligen postat av Lagom
Jag vill inte sga att den rdande historieskrivningen r rtt eller fel, eller att revisionisterna har rtt eller fel, bara konstatera det faktum att vi inte frmr frhlla oss vetenskapligt till hndelserna.
Citat:
Vilka rliga forskare menar du utsatts fr detta?
I ett klimat dr forskare som kommer fram till en viss slutsats per automatik frpassas ut i kylan, frstr sina karrirer, kanske till och med blir talade, dr kan vi inte frvnta oss ngon sanning. (Eller osanning.)
Citat:
Du brjar den hr posten med att skriva att du inte vill sga om den rdande historieskrivningen r rtt eller fel, fr att sedan kalla den en saga och en myt. Det visar vl ungefr vad du menar.
Det r meningslst, man hindrar ingen frn att vara kristen genom att framlgga empiriska bevis. En saga, en myt, har helt andra sanningskriterier.
Citat:
r inte det hr viktigare saker att tala om, n om det var 0 eller 2 eller 10 miljoner mnniskor som dog? r det inte det hr vi vill prata om egentligen? Eller r det nnu svrare?
Frmodligen. Det r rimligtvis drfr forskningen kring Frintelsen inte r srskilt aktiv lngre. Det mesta vet vi redan. Det r bara nr gamla tidigare inte tillgngliga arkiv dyker upp som det gnas forskartid. De som r aktiva att prata om det hr r fretrdelsevis revisionister, som hller sina rliga konferenser och publicerar sina nya rapporter (Dremot r frsvaret av den kunskap vi har precis s aktiv som revisionisterna tvingar det att vara). Varfr r frresten Revisionisterna s fixerade vid Frintelsen? Jag har inte sett IHR starta konferenser om hur det egentligen gick till nr 6:e armn utplnades i Stalingradkitteln, eller hur Folkmordet i Rwanda egentligen gick till. Det r bara just Frintelsen som r intressant. Varfr?
/KT