2002-08-29, 09:55
Medlem
Citat:
Men det var ett tag sedan jag var inne p Nizkor-sajten. Sist jag var dr s salufrde man fortfarande den gamla skrckhistorien om Ilse Koch. Hustrun till kommendanten i Buchenwald-lgret skulle ha anvnt avlidna fngars skinn till att gra lampskrmar. (I niv med tvllgnen)
Och se den r fortfarande kvar! Se efter under Buchenwald. Maken till lghet fr man ska efter!

Citat:
Fastn han har inga fysiska bevis, inga dokumenterade bevis

Nu frstr jag inte vad du menar. Det ligger ju ett helt jvla rttsmedicinskt dokument:

Citat:
Seventh Medical Laboratory
APO 403, c/o PK, New York, N.Y.
Section of Pathology

25 May 1945

SUBJECT: Identification of Tattoed Skin Hides

TO : COMMANDING GENERAL, Third U. S. Army
(ATTN: JUDGE ADVOCATE GENERAL)
1. There were submitted to this laboratory section for examination three tanned pieces of skin by Lt. Col. GIVIN from Buchenwald Camp with office record designation of Case 81 T.J.A.

2. The description follows:

......

PIECE C: Is truncated, measures 44 cm. at the base. The upper portion is 30 cm. long and the sides measure 46 cm. The skin is transparent, and shows two nipples in the upper area. These are 16 cm. apart. From the nipple level to the umbilicus is 23 1/2 cm. ....

MICROSCOPIC: The tissue consists of bundles of collagen showing occasional epithelial and sweat gland remnants. Granular black pigment granules are seen between some of the bundles.

3. Based on the findings in paragraph 2, all three specimens are tattooed human skin.

For the Commanding Officer,

(signature) REUBEN CARES
Major M.C.
Chief of Pathology

Rcker det inte? Eller vad vill ni ha istllet, dokument vidimerade av Gud eller?
Det blir ju fnigt nr frnekarna hela tiden ropar p bevis och sedan sger att det innte finns ngra fr att sedan brja med ngot nytt som de hvdar att det inte finns bevis fr. Varfr r frnekarna sdana extrema kllkritiker nr det gller de etablerade bevisen fr att sedan drastiskt snka sina krav p kllorna nr det gller bevis som talar fr den egna saken (se Leuchterrapporten tex).

Det r ju dessutom en jvla skillnad mellan en galen tant (Koch) som ftt fetish p mnsklig hud (ja menar Imelda Marcos, skor, Idi Amin, mnniskoktt, det r ju inte direkt ovanligt med maktgalna knppgkar) och phittet om en industriell masstillverkning av tvl p mnniskofett (som ju alla r verens om aldrig skedde samma budskap har ju legat p Nizkor hela tiden och detsamma i alla bcker.)

Bilderna ocks:

Jag fattar inte rcker inte detta? Och "rttslig prvning" Villken rttslig prvning har amerikanska inbrdesrkiget genomgtt? Vilken rttslig prvning genomgick den spanska inkvisationen? Vilken rttslig prvning har visat att folk faktiskt dog p Omaha beach? Eller att de kristna gjorde korstg till Palestina?

Om ni r snna sanninsjgare och inte bara r antisemiter, nr ska ni ge er p resten av historien och tillmpa er relativa kllkritik? Varfr lser alla s otroligt mycket p Frintelsen?
Citera
2002-08-29, 12:19
Medlem
Man frstr att revisionisterna knner sig strda (och r strda?). Jag gick ven till sktjnsten googles och skte p Belzec graves och fick fram ungefr 10 webbsidor, drav endast ett ftal revisionistiska (David Irving o.s.v.). Samt fick jag i ett annat sammanhang fram fljande webbsida:

http://images.google.com/imgres?imgurl=gopher.std.com/obi/Holocaust/Himmler.gif&imgrefurl=http://gopher.std.com/obi/Holocaust/&h=606&w=449&prev=/images%3Fq%3Dholocaust%2Bhimmler%26svnum%3D10%26hl %3Dsv%26lr%3Dlang_sv%26ie%3DUTF-8%26sa%3DG

Det r en rapport till Himmler om partisanbekmpningen i Ukraina 1.9.-1.12. 1942 som bl.a. talar om att 363211 judar "exekutierts" nmnda tid. Om alla arkebuserats eller en om en del avlivats i gaskammare framgr inte, men man frstr varfr "oblodigare" och mindre pfrestande metoder fr manskapet efterlystes....

ven lnkarna under bilden r av stort intresse.

Som sagt, det saknas fullstndigt dokumentation om Frintelsen.......
Citera
2002-08-29, 13:13
Medlem
Snlla Jnsson, ta bort din lnga lnk och anvnd fljande i stllet http://gopher.std.com/obi/Holocaust/Himmler.gif . Forumet blir frstrt av lnga ord.
Citera
2002-08-30, 03:17
Medlem
Echelen, ditt rttsmedicinska dokument du pratar om r bevis "Document 3423-PS, in Nazi Conspiracy and Aggression. Volume VI" i Nrnbergrttegngarna.

Vet du vem "Ruben Cares" r/var? Jag har letat lnge efter honom, men inte hittat ngon mer referens n detta dokument. Du kanske har ngot, efter som du s sjlvskert pstr att detta r ett ovedersgligt bevis fr att "skrnan" r sann?

Som jag har sagt p ett annat stlle hr p forumet, man mste anvnda logik. Det innebr ocks att man mste ska p mer en ett stlle efter sanningen. Till exempel, vilka historiker/amatrer pstr att detta med Ilse Koch r sant?

S, nu till frgan, vem r/var Ruben Cares?

Medan du funderar p ovanstende, fundera ven ut vem General Lucius D. Clay var. Fr han lr figurera i den fortsatta debatten i detta mne!

PS. Trevlig bild p de "frkrympta huvudena". Tror du p den ocks? DS.
Citera
2002-08-30, 09:29
Bannlyst
Observatr frgar efter vilka Ruben Cares och General Lucius D. Clay var. Bgge finns om man sker under Google med intressanta uppgifter om dem och deras roll betr. bl.a. lampskinnen frn Buchenvald. Bl.a. pstr revisonisterna att det skulle vara frgan om djurskinn, om vilket det har invnts att sdana inte brukar vara tatuerade.

Roger Fjellstrm & Stephen Fruitman (red) "Sidor av Frintelsen" (Studentlitteratur r 2000) r en mycket bra bok som ven granskar revisionisternas argument. Bl.a. skriver de i en fotnot p sid 47:

"----Ofta psts att "revisionisterna" skulle ha avsljat att historien om tvl av judar r en myt, att gaskamrarna i Dachau aldrig anvndes och att pstendena om frkrympta huvuden och lampskrmar av hud i Buchenvald r lgner. Allt detta r naturligtvis detaljer som inte p ngot stt pverkar helhetsbilden av Frintelsen, men som psykologiskt kan gra intryck. Det frsta pstendet r falskt, det r historiker som visat att ngon industriell tvltillverkning av mnskliga fettrester inte gde rum. Frgan om gaskkammaren i Dachau r inte slutgiltigt lst, ven om det r tmligen skert att dr inte skedde regelbundna massgasningar. Det tredje pstendet r ven det falskt. I Buchenvalds museum finns t.ex. fortfarande tatuerade hudstycken bevarade".
Citera
2002-08-30, 16:33
Medlem
Ett uttmmande svar frn min sida p Jnssons/Varg-Olles (de r samma person) tro p legendens "skrunken heads" (krympta huvuden) och lampskrmar gjort av mnniskohud, r vnta inom de nrmaste dagarna! Dessa fullstndigt otroliga propaganda lgner r helt i klass med tvl-historien som ju ingen mindre n den mest knde "verlevaren" av alla, Simon Wiesenthal "sanningsenligt" berttat fr oss.

Jag har djupdykt i mnet "shrunken heads" sedan Jnsson postade sitt inlgg dr han terigen visar vilken extrem exterministfundamentalist han r och dr han terigen visar att han inte ger ens ngon respekt fr sanningen!! Jag har gtt igenom minutisa detaljer och jag kommer uttmmande att behandla allt detta i en separat trd inom kort, eftersom jag anser att detta utgr ett klart bevis p exterministernas extrema ideologi och fullstndigt sjuka fantasier!

Ett svar ang dokument PO-511 r ven att vnta (det dokument som Jnsson postade och dr ngra hundratusen judar listas som "avrttade" under rubriken "Partisanbekmpning". Jag kan dock redan nu hnvisa till att detta redan kort har besvarats i trden "Vad hnde med...." antingen del 1 eller del 2. Men som sagt, ett lngt mycket mer uttmmande svar ang. detta dokument r att vnta hr med inom den nrmaste framtiden!

/Claude
Citera
2002-08-30, 20:22
Medlem
Tja, det tycker jag r relativ kllkritik...
Citera
2002-08-30, 21:05
Bannlyst
Det vsentligaste i mitt inlgg ovan var faktskt fljande:

"Allt detta r naturligtvis detaljer som inte p ngot stt pverkar helhetsbilden av Frintelsen, men som psykologiskt kan gra intryck. "

Det spelar allts inte s stor roll om revisionisterna snart 60 r efter krigsslutet skulle kunna vcka tvivel om lampskinnen och de frkrympta huvudena i Buchenwald, det r nd helheten som gller.

Men revisionisterna lskar att lta sdana som de anser oerhrt vsentliga detaljer....

Det r ungefr samma sak som att man skulle pvisa att Slaget vid Poltava inte kunnat ga rum, drfr att en detalj i munderingen var felaktig.

Sedan tycker jag att Claude skall sluta med sina beskyllningar om identiteter.....
Citera
2002-08-30, 22:41
Medlem
FFFs avatar
Hahahaha ... "titthl ock luckor"

Vet inte om man ska grta eller skratta nr man lser vissa personer inlgg...
Citera
2002-08-30, 23:08
Medlem
FFFs avatar
"Det r vl ingen hr p Flashback som talat fr censur? Varken frn frintelsefrnekar- eller fresprkarsidan?

(Dremot har en av frontfigurerna inom revisionistrrelsen, Ernst Zundel visat sig vara tvehgsen om det verkligen r s bra med yttrandefrihet. tminstone nr ngon talar emot honom.)

Klla: http://www.nizkor.org/hweb/people/z/zundel-ernst/censorship/) "

Frintelsemyten r borde eg. g under lagen hets mot folkgrupp. Eftersom den anvnds fr hets mot sverige och svenskar, d framfrallt vita svenskar man anvnder den ven mot peroner av arabiskt ursprung - "palestinierna vill frinta oss!" osv. Myten anvnds p ett objektivt stt som ett riktat politiskt vapen, det r inte ens ngot zionister och frintelsefresprkande judar sticker under stolen med. P ett hgre plan anvnds myten fr att utva utpressning mot europeiska banker (framfrallt lnder som dessa personer upfattar som 'antisemitiska', se http://www.wiesenthal.com/swiss/index.cfm). Att insinuera att motstnd mot denna process r att vara emot yttrandefrihet r rent idiotiskt, och visar bara att du r fullkomligt oinsatt i vad dessa personer sysslar med. Detta r _oberoende_ av hurvida frintelsen verkligen har hnt eller inte, den myt som skapats runt frintelsen anvnds som ett vapen av zionistiska kapitalister fr att utpressa nationer och storfretag.

Jag vet att detta forum eg. handlar om tekniska aspekter av frintelsen men jag kan inte lta bli att reagera mot personer som verkar tro att dom gr en 'god sak' i att frsvara de filmer och eller hemsidor som r uppenbar psykologisk krigsfring (schindlers list tex.). Det r uppenbart om man ser till syftet de anvnds fr.
Citera
2002-08-30, 23:20
Medlem
Citat:
anvnds fr hets mot sverige

Nr d?

Citat:
och svenskar

Nr d?

Citat:
d framfrallt vita svenskar
Vilka klassificerar du som "vita" svenskar, vilken skillnad utgr de mot andra grupper, vilka grupper av "olika" svenskar menar du finns och varfr skulle Frintelsen utgra en srskilt hets mot "vita" svenskar? r en judisk svensk "vit" tex?

Citat:
"palestinierna vill frinta oss!"
Nrd? Hur gr du kopplingen till Frintelsen?

Citat:
Myten anvnds p ett objektivt stt
Hur menar du att ordet "objektivt" passar in i den meningen?

Citat:
det r inte ens ngot zionister och frintelsefresprkande judar sticker under stolen med.
Har du ngot exempel p det?
Citat:
P ett hgre plan anvnds
Vad menar du med "ett hgre plan"? Hurd "hgre" i jmfrt med det andra du anfrde?
Citat:
Att insinuera att motstnd mot denna process r att vara emot yttrandefrihet r rent idiotiskt, och visar bara att du r fullkomligt oinsatt i vad dessa personer sysslar med
Nej, men upplys mig d. Och avslja samtidigt hur detta som du kommer frklara fr mig inte kan klassificeras med ordet "konspiration".
Citat:
Detta r _oberoende_ av hurvida frintelsen verkligen har hnt eller inte
Om d allts frintelsen har gt rum, ska de som i s fall har bevis fr detta hlla tyst med hnsyn till alla "folkgruppsfrfljda" svenskar?
Om vi dessutom fortstter att ponera att frintelsen har gt rum (du sa "oberoende av huruvida" den gt rum), i s fall har allts 6 miljoner judar mist livet, av villka ett antal slkter deponerat undan tillgngar i schweiziska banker. Menar du d, eftersom du tar upp det "oberoende av huruvida" den gt rum, att det r okej fr dessa banker att konfiskera dessa pengar?

Citat:
gr en 'god sak' i att frsvara de filmer och eller hemsidor
Jag har inte frsvarat ngra filmer. Men jag frsvarar folks rtt att gra filmer. Det r en vldig skillnad. Om du menar att det r fel att frsprka mnniskors rtt att gra film s tolkar jag det som att du r fr censur. I s fall undrar jag i vilka fall du anser censur vara ngot bra, grna med exempel utanfr "Frintelse" sfren fr att ge mig ngra referensramar fr ditt censurfresprkande. Och framfr allt i vilka fall du skulle tillta ppen debatt.
Ska jag fr vrigt tolka ditt inlgg som att du r fr lagen om hets mot folkgrupp ocks?
Citat:
uppenbar psykologisk krigsfring
Av vem mot vem och i vilket syfte?
Citera
2002-08-31, 13:10
Medlem
Re: Ett par frgor bara...

Citat:
Ursprungligen postat av ZcOOby
Varfr r det nstan endast nr det gller kritik av Frintelsen som detta sker isf?
Du blir motarbetad om du har sikter som folk i allmnhet tycker r fel. Rasism, drogliberalism, diktatur, obligatorisk bajstning osv. Sger man dumma saker s kommer folk inte att lyssna p en. Ganska enkelt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in