2008-12-07, 13:23
Medlem
tokiigs avatar
Nu vet jag inte om tråden ligger rätt men.

Köpte en ny bärbar dator för ca 4månader sen och den har funkat bra tills nu. Det började med att när jag lämnade ett spel på och inte rörde datorn på ett tag så stängdes datorn av. Efter det har den bara börjat stängas av oftare och oftare. Nu stängs den av varje gång jag använder den. Den blir också sjukt varm så kan det vara att det är fel på fläkten?

Hjälp vad är felet?
Citera
2008-12-07, 15:55
Medlem
Troligtvis blir den för varm som du säger, då slår den ifrån och stänger av sig.. öppna den och blås rent (tryckluft eller liknande) för att få bort damm, kolla om det funkar bättre, annars får du byta fläktar..

min dator funkar prima, men ibland dör fläkten till processorn, då stängs datorn av.. :P du har inte upplevt att datorn vart seg på sistone?
Citera
2008-12-07, 16:47
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Troligtvis blir den för varm som du säger, då slår den ifrån och stänger av sig.. öppna den och blås rent (tryckluft eller liknande) för att få bort damm, kolla om det funkar bättre, annars får du byta fläktar..

min dator funkar prima, men ibland dör fläkten till processorn, då stängs datorn av.. :P du har inte upplevt att datorn vart seg på sistone?

Jo segare har den blivit men trodde mest att det berodde på att hårddisken snart var full. Tack för hjälpen ska prova att blåsa rent.
Citera
2008-12-07, 17:14
Medlem
Många bärbara blir extremt varma vid spelande. Kan testa köpa sån där fläkt man kan ha under hela datorn för att hjälpa till med kylningen.

Annars kanske garantin om den stängs av varje gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in