2008-12-06, 18:19
Medlem
Har precis i dagarna skaffat Windows Vista, men jag har problem så in i helvete med det...
Jag hade det installerat igår, men då fastnade det hela tiden så jag installerade om skiten... nu så hittar det inget nät, den vägrar godkänna antivirus programmen och den jobbar otroligt segt.

Jag har en 750 GB hårddisk, minne på 4 GB och ett grafikkort på 512 MB samt AMD Athlon 64 X2 5200+ / 2.7 GHz processor.

Någon som kan hjälpa mig med problemet?
Ska jag installera om XP och sedan testa att uppgradera till Vista igen?
Någon annan som har samma problem?

Citera
2008-12-06, 18:30
Medlem
Finns ingen garanti för att vista inst. dina nätverkskort utan det måste du kanske göra separat! För övrigt så är det bästa om du gör en clean inst av vista! Men se till att du har drivisar för nätverkskort etc innan du gör det!
Citera
2008-12-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne71
Finns ingen garanti för att vista inst. dina nätverkskort utan det måste du kanske göra separat! För övrigt så är det bästa om du gör en clean inst av vista! Men se till att du har drivisar för nätverkskort etc innan du gör det!
Det konstiga är att jag hade nätverk på vista igår... men nu när jag tvingades installera om det så försvann skiten...
Citera
2008-12-06, 18:40
Medlem
Twofishs avatar
Får du ingen anslutning eller hittas inte nätverkskortet?

Om du inte får någon anslutning, har du kollat så att dina inställningar för nätverkskortet är korrekta?

Tala om vad du har för nätverkskort så kan vi säkert hitta drivrutiner åt dig.
Citera
2008-12-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twofish
Får du ingen anslutning eller hittas inte nätverkskortet?

Om du inte får någon anslutning, har du kollat så att dina inställningar för nätverkskortet är korrekta?

Tala om vad du har för nätverkskort så kan vi säkert hitta drivrutiner åt dig.
Jag får ingen anslutning...
nätverkskortet är http://www.misco.se/Product/Product....ce%20570%20SLI...
Men det fungerade ju perfekt igår...
Citera
2008-12-06, 18:58
Medlem
Här borde du kunna hitta ngt.......

http://www.gigabyte.com.tw/Support/M...ProductID=2287
Citera
2008-12-06, 19:02
Medlem
Twofishs avatar
Så problemen uppstod i samband med att du installerade ditt antivirus, eller har jag missförstått dig?

Prova i så fall att anvinstallera det.

Drivrutinerna från GA's webbsida är från 2006, lite väl gamla.
Citera
2008-12-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twofish
Så problemen uppstod i samband med att du installerade ditt antivirus, eller har jag missförstått dig?

Prova i så fall att anvinstallera det.

Drivrutinerna från GA's webbsida är från 2006, lite väl gamla.
Nej, jag vet inte när det uppstod... jag hade allting fixat utom problemet att det stannade igår, det kom troligtvis när jag installerade uppdateringar till Windows... alltså så gissar jag att det uppstår när jag installerar Vista...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in