• 1
  • 2
2008-12-06, 18:56
Medlem
927s avatar
låter det så även när du bara startat datorn (alltså utan att manuellt dra ingång nåt program)?
Citera
2008-12-07, 13:29
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
låter det så även när du bara startat datorn (alltså utan att manuellt dra ingång nåt program)?

japp jag kan starta datorn o bara låta den stå och efter ett tag så kommer det.

men nu efter jag fixade den där 04-punkten så har det nog slutat..ska se om det händer nått idag annars är det nog fixat.
Citera
2008-12-10, 13:40
Medlem
carbsons avatar
bumpar min tråd lite.

nej det är inte fixat än. har ingen aning om vilken process det kan vara. har läst nått om att det kan ha med MSN att göra men jag vet inte.

fruktansvärt irriterande när man kollar film eller nått.

finns det någon som kan hjälpa?

postar en logg till. körd som admin och bytt namn på .exefilen
Citera
2008-12-10, 15:55
Medlem
927s avatar
har du inget rört datorn efter en uppstart och det iaf låter så måste det ju va att de autostartande programmen. har du inte startat nån browser så kan du ju bortse från skyddsprogrammen (tex spybot skulle ju kunna låta varje gång det blockat en cookie)

kanske kan det va nån av dessa två, man får testa sig fram
O4 - HKLM\..\Run: [WAWifiMessage] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\WiFiMsg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWAMain.exe
Citera
2008-12-10, 16:25
Medlem
carbsons avatar
vad händer om jag checkar för dom o fixar. är det oersättligt sen? alltså om nått som inte ska sluta fungera slutar fungera. eller hur funkar det?

för en av de där ser ut som det är det meddelandet som kommer upp när man sätter av och på det trådlösa nätverkskortet.
Citera
2008-12-10, 17:58
Medlem
927s avatar
det är ju en inställning i mjukvaran, det finns säkert nån bock framför "starta med windows", det är den inställningen du ändrar. många program har den inställningen (autostart) när dom installeras, sånt bör man kolla upp för till slut så får man massor med program/processer som startar med windows i onödan.
skriv msconfig i kör ->ok, fliken autostart och där kan du ta bort bocken framför det du vill. efter omstart kommer det upp ett fönster som frågar om du godkänner selektiv start, du sätter en bock i rutan och klickar på ok (om jag minns rätt)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in