Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Tja.. Det är såhär att min dator låter som ett monster så jag tänkte kolla vad som orsakade lätet, fläktarna såklart var problemet. Testade att stanna dom med fingrarna någon sekund var ett par gånger för att kolla vilken det var som lät.
Men sedan när jag ska starta datorn funkar den inte, antar direkt att min processor överhettades eftersom jag hört att dom gör så om man stannar fläkten för mycket. Den laddar XP men efter laddningen är allt svart. Men jag startar i felsäkert läge och dator startar så jag antar då att processorn lever i alla fall.
Gjorde en systemåterställning men det funkade inte. Vet inte hur jag ska testa efter fel heller eftersom ja kan inte köra program på datorn eftersom jag inte ser något.
Nu till det mest skumma, datorn funkar. Efter laddningen av XP stänger skärmen av, den är fortfarande liiite lite lite blå. Skärmen visa allt till och med laddningen av XP sedan slutar den. Jag vet detta eftersom jag lyckades logga in, manövrera mig till stäng-av-datorn via tangentbordet och stänga av datorn. Så allt funkar utom skärmen, som också funkar.. Så grafikkortet funkar antar jag då..
Så vad fan kan vara felet ? Ska låta datorn vara avstängd ett tag nu, återkommer
//tack
Vad sägs om att testa en annan skärm och/eller grafikkort?