• 1
  • 2
2003-08-10, 17:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad är det "mildaste" hallucinogenen för kroppen...? Vill ha så mkt effekt som möjligt men så ofarligt som det bara går..

Psilocybe?
2c-i (och alla andra)?
Meskalin?
LSD?
Ayahuasca, osv...?

Någon som vet??
Citera
2003-08-11, 09:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Såvitt jag har förstått, ligger den enda hälsofaran i LSD i risken för psykos. Rent fysiska skador vet jag inget om...
Citera
2003-08-13, 02:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Någon annan som vet nått??
Citera
2003-08-13, 02:50
äldre konto (old)
Ej medlem
svamp tror jag är säkrast IAF.
ecstasy ska tydligen sätta hjärnan på högvarv och därmed hög risk för hjärnblödningar
Citera
2003-08-13, 02:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Peyote, Ayahuasca och Psilocybe är mildast fysiskt med tanke på att dom är helt naturliga när dom intas i rätt mängd naturligtvis.

2C-B,2C-I och liknande helt syntetiska preparat borde vara mer skadliga för kroppen än meskalin och LSD när phenetylaminer många gånger kan ha en amfetamin liknande effekt på hur kroppen påverkas fysiskt..

När det gäller psykiska skador så tippar jag LSD som vinnare.
Citera
2003-08-13, 13:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuLsEn
Peyote, Ayahuasca och Psilocybe är mildast fysiskt med tanke på att dom är helt naturliga när dom intas i rätt mängd naturligtvis.

2C-B,2C-I och liknande helt syntetiska preparat borde vara mer skadliga för kroppen än meskalin och LSD när phenetylaminer många gånger kan ha en amfetamin liknande effekt på hur kroppen påverkas fysiskt..

det var som attan... då borde ju en blandning på svamp och LSD vara fint :D
Citera
2003-08-13, 16:21
Medlem
Citat:

Tjosan du, det var väldigt vilka revolutionerande slutsatser du kommer fram till bara sådär. O store farmakolog upplys oss om bevisen för att ett syntetiskt ämne är farligare för kroppen än ett naturligt...

Törs jag påpeka att meskalin är en fenyletylamin precis som t ex 2C-I. Andra fenyletylaminer är adrenalin, noradrenalin och dopamin du känner säkert igen dom. De är livsnödvändiga för oss alla.

LSD - syntetisk. Den aktiva dosen 0,05-0,2 mg verkar inte vara fyskiskt giftig.
Meskalin - naturlig. 150-300 mg behövs. Det är en jäkla massa för kroppen att ta hand om. Men det verkar inte vara några större problem.
Psilocybin och psilocin - naturliga. 5-20 mg. Verkar inte vara fyskiskt farliga.
Ayahuasca (N,N-DMT och harmalin) - naturliga. DMT verkar vara relativt ogiftig men harmalin och andra MAO-hämmare ska man vara väldigt försiktig med.
2C-I - syntetisk. 5-20mg. Verkar inte vara så giftig.
2C-B - syntetisk. 5-20 mg. Verkar inte heller vara så giftig.
Citera
2003-08-13, 20:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Phenetylamine eller tryptamine skit samma naturligt är naturligt.

Klart att det är bättre att ta drogen naturligt från kaktusen än att stoppa i sig det i kemisk form.

Som med opium.
Citera
2003-08-14, 11:47
Medlem
Vaddå "klart att det är bättre att ta drogen naturligt från kaktusen än kemisk form"? Du skulle inte märka någon som helst skillnad på syntetisk meskalin och extraherad meskalin. Det är ju samma molekyl. Skillnaden är att äter du kaktus så får du i dig en jävla massa annat än bara meskalin. Förresten, menar du att det syntetiska meskalinet skulle vara giftigare än det extraherade?

Och vaddå "phenetylamine eller tryptamine skit samma naturligt är naturligt". Orkar du utveckla tesen lite grann?
Citera
2003-08-14, 13:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Du läser för mycket Lilius.

Du måste knarka för att veta och inte bara surfa runt på erowid hela dagarna.
Citera
2003-08-14, 13:45
Medlem
*Biter mig i tungan igen* :?

Du läser för lite plutten. Ta reda på mer och gissa mindre, är ett hett tips.
Citera
2003-08-14, 18:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:

Hahaha, detta är ju skrattretande, har kanske läst lite för mycket på naturensdroger

Hålle med lilius. Finns inget som säger att naturligt är mindre farligt, det är enbart dumt.

Kanske ska upplysa de oupplysta om att de EXTREMT dödliga nervgaserna som VX är som barnmat jämfört med de toxiner som bakterier naturligt producerar. Alltså det är fruktansvärt mycket giftigare/viktsenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in