2022-10-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrax
Så kanske det är, orkar inte kolla upp det. Men allt är ju dyrare nu, jag sköter inköp på en restaurang och kan tala om att precis allt är dyrare nu. Köpte in t ex kaffe i början av året, en låda på 6 påsar 226g låg på strax över hundralappen och idag ligger samma kaffe på 160 spänn. Varenda vara är dyrare nu, så priserna måste upp.

Känns som att alla bara höjer för att de kan utan att de behöver.
Det är knappast så att alla är nära att gå under.
Citera
2022-10-20, 14:39
Medlem
53....so whats avatar
Igår, familjepizza... 180:-
Kebab special.
Citera
2022-10-20, 14:40
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Fast nu har ju uppenbart råvarupriserna och priset på energi ökat, så då är det väl ganska självklart att man även måste höja priset på slutprodukten.
Citera
2022-10-20, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
110 kr för en margarita. Sjukt!
130 för en Margarita!

Mr dubbel Margarita får ta en paus.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Jag blev lite nyfiken på detta, och var tvungen att kolla. Det verkar som att en alldaglig, stor elektrisk dubbel pizzaugn i hundratusenkronorsklasen ligger på ungefär 20 000 watt, så en dag när strömmen är dyr så blir det kanske en tia i timmen om den går för fullt jämt (vilket den inte lär göra eftersom den väl är termostatstyrd).
Just exakt nu kostar elen 188 öre/ kWh så då skulle din ugn kosta ungefär 40 spänn i timmen. Men i vinter kommer det att bli betydligt dyrare. Men självklart är det inte bara elen som blivit dyrare, även matvaror har blivit dyrare för alla, vilket givetvis också avspeglas i priserna på Pizza & övrig restaurangmat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Igår, familjepizza... 180:-
Kebab special.

Låter som en jävligt bra deal med tanke på vad de flesta får pröjsa för vanliga pizzor.
Citera
2022-10-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Fast nu har ju uppenbart råvarupriserna och priset på energi ökat, så då är det väl ganska självklart att man även måste höja priset på slutprodukten.

Jo men alla passar bevisligen på att höja extra nu, som Trixton förklarade.
Citera
2022-10-20, 14:43
Medlem
skraxs avatar
Citat:

Så är det visst, vi hade en elräkning i augusti i år på 486 tusen, samma månad för 2 år sen låg den på 165 tusen. Vi blöder pengar varje dag.
Citera
2022-10-20, 14:44
Medlem
SkuttCobains avatar
Blev sugen på pizza, det var länge sen så jag tvungen att kolla. Jag tycker det ska vara Vesuvio =100sek, kebabpizzan 120sek. Men de säljer även mackor/wraps, en kallare variant av en pizza fast med samma bröd och känslan är att det är mer ingredienser i mackorna än på pizzorna. Kebabmackan kostar då enbart 105sek? Pizza marknaden är en bluff, de passar på nu när media har rapporterat.

(Sthlm)
Citera
2022-10-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvocadoAvocado
Nu blir det inte alls pizza lika ofta för min del, kanske 1-2 gånger om året. 130 spänn för en jävla kebabpizza i sthlm är ett jävla skämt. Förstår att detta till största del beror på inflation. Men hur kan varm deg med den billigaste flottigaste osten + lite topping kosta såhär jävla mycket?

95-100kr var någorlunda rimligt än fortfarande något dyrt (borde ligga runt 80 spänn)

Vad pröjsar ni för era favorit pizzor där ni bor?

Största delen inflation? Tänkt på andra saker såsom höjda råvarupriser? Och hur tror du deras pizzaugnar hålls igång, ska ge dig en ledtråd... EL!

Ett tips, har du inte råd med Pizza köp då inte pizza, jävla fetknopp.
Citera
2022-10-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrax
Så är det visst, vi hade en elräkning i augusti i år på 486 tusen, samma månad för 2 år sen låg den på 165 tusen. Vi blöder pengar varje dag.

Så du menar att Trixtons uträkning är fel?
Citera
2022-10-20, 14:47
Medlem
skraxs avatar
Citat:
Så du menar att Trixtons uträkning är fel?

Jag citera dig, jag har inte läst vad han skrivit, men du påstår att det inte är så att alla håller på att gå under, men jag menar att så är det. I vinter kommer döden för många i restaurangbranschen.

Får rätta mig, hade visst citerat honom så jag hade läst, har inte koll på alla nicknames. Vet inte hur han räknat men kostnaden på iaf vår restaurang har gått upp som satan.
Senast redigerad av skrax 2022-10-20 kl. 14:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in