Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-12-06, 11:33
Medlem
Hej på er!

Nu är det nämligen såhär att mitt internet håller på att strula väldigt mycket, och väldigt konstigt. Det är just bara på den här datorn (som ja skriver på) som är såhär i vårt nätverk. Alla andra datorer fungerar helt felfritt.

När jag ska gå in på en sida så blir det såhär,
Citat:
Firefox är inställd på att använda en proxyserver, men proxyn avvisade anslutningen.
Men det roliga är att jag kommer in på flashback utan något problem, samt fungerar outlook express som det ska, men inget annat.

Om jag kör Nätverksdiagnostik för Windows XP (Internet explorer --> Verktyg --> Diagnostisera Anslutningsproblem.." så säger den såhär när den undersöker problemet.
Citat:
Det går inte att ansluta till internet med HTTP, HTTPS eller FTP. Det beror antagligen på att den här datorns brandväggsinställningar.

Kontrollera brandväggsinställningarna för HTTP-porten (80), HTTPS-porten (443) och FTP-porten (21).

Du måste kontakta Internet-leverantören eller tillverkaren av brandväggsprogrammet.

Förstår inte vad problemet är. Jag har Symantec Client Firewall och Symantec AntiVirus installerat på datorn. Jag har provat att inaktivera båda men problemet kvarstår.

Någon som vet vad problemet är?

Tack på förhand!
Citera
2008-12-06, 11:38
Medlem
swedools avatar
har du testat avaktivera branväggen som finns i windows?
Har du kollat internetinställningarna osv? Kör du trådlöst på denna?
Citera
2008-12-06, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedool
har du testat avaktivera branväggen som finns i windows?
Har du kollat internetinställningarna osv? Kör du trådlöst på denna?
Den är inaktiverad. Står bara "Symantec Client Firewall är aktiverad"
Internet inställningarna har jag checkat utan att hitta något fel. Och jag kör med nätverkskabel, inte trådlöst.
Citera
2008-12-06, 11:47
Medlem
swedools avatar
Jag menar när du går på egenskaper för internetanslutningen och väljer avancerat och inställningar där, hur ser det ut där?
Citera
2008-12-06, 11:53
Medlem
Citat:
Jag menar när du går på egenskaper för internetanslutningen och väljer avancerat och inställningar där, hur ser det ut där?
Allt som det ska vara om jag jämför med datorn bredvid. Sen kommer jag inte in på routern heller (192.168.1.1). Det blir exakt samma problem. Jag har provat att inaktivera Symantec Cliend Firewall utan någon skillnad, men jag kanske borde avinstallera detta och prova, eller?
Citera
2008-12-06, 11:57
Medlem
swedools avatar
Ja jag skulle nog testa avinstallera skiten.. å se vad som händer då
Citera
2008-12-06, 12:09
Medlem
Citat:
Ja jag skulle nog testa avinstallera skiten.. å se vad som händer då
Väldigt skumt, nu sitter jag på den andra datorn. Jag avinstallerade Symantec antivirusen och nu kan jag inte ens gå in på flashback eller msn längre.

Jag håller på att installera det igen och jag ska se om det blir någon skillnad

Edit: Nu är det installerat och flashback/msn fungerar återigen, men inget annat. Jävlas min dator med mig eller vad håller den på med :s
Senast redigerad av Filip85 2008-12-06 kl. 12:11.
Citera
2008-12-06, 12:14
Medlem
swedools avatar
Hummm..... skumt..
Men visst körde du via en router?
Gör du det på den andra datorn också då eller?
Tänkte om du testat öppna portar på routern, men egentligen ska det inte ha med det att göra heller.
Citera
2008-12-06, 12:18
Medlem
Citat:
Hummm..... skumt..
Men visst körde du via en router?
Gör du det på den andra datorn också då eller?
Tänkte om du testat öppna portar på routern, men egentligen ska det inte ha med det att göra heller.
Yes, det gör jag och det gör jag på den andra med. Är det port 80 som gäller då?
Citera
2008-12-06, 12:23
Medlem
swedools avatar
hehe, vad har du för router?:P

Du ska öppna portar 20,21 sen 80 (ska egentligen inte behövas men du kan ju testa och se vad som händer)
Citera
2008-12-06, 12:34
Medlem
Citat:
hehe, vad har du för router?:P

Du ska öppna portar 20,21 sen 80 (ska egentligen inte behövas men du kan ju testa och se vad som händer)
Linksys router. Jag har öppnat alla dessa portar men problemet kvarstår. Haha alltså jävlas datorn med mig bara? Börjar bli jobbigt
Citera
2008-12-06, 12:42
Medlem
swedools avatar
Humf, ja då vet jag faktiskt inte.
Har du återställt alla inställningar till standard eller vad man ska säga?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in