Hej på er!
Nu är det nämligen såhär att mitt internet håller på att strula väldigt mycket, och väldigt konstigt. Det är just bara på den här datorn (som ja skriver på) som är såhär i vårt nätverk. Alla andra datorer fungerar helt felfritt.
När jag ska gå in på en sida så blir det såhär,
Citat:
Firefox är inställd på att använda en proxyserver, men proxyn avvisade anslutningen.
Men det roliga är att jag kommer in på flashback utan något problem, samt fungerar outlook express som det ska, men inget annat.
Om jag kör Nätverksdiagnostik för Windows XP (Internet explorer --> Verktyg --> Diagnostisera Anslutningsproblem.." så säger den såhär när den undersöker problemet.
Citat:
Det går inte att ansluta till internet med HTTP, HTTPS eller FTP. Det beror antagligen på att den här datorns brandväggsinställningar.
Kontrollera brandväggsinställningarna för HTTP-porten (80), HTTPS-porten (443) och FTP-porten (21).
Du måste kontakta Internet-leverantören eller tillverkaren av brandväggsprogrammet.
Förstår inte vad problemet är. Jag har Symantec Client Firewall och Symantec AntiVirus installerat på datorn. Jag har provat att inaktivera båda men problemet kvarstår.
Någon som vet vad problemet är?
Tack på förhand!