2002-08-15, 19:21
Medlem
Läs och kommentera gärna med egna upplevelser!

Min bakgrund: Jag är 24 år och jobbar som programmerare. Dessutom pluggar jag på högskola på kvällarna. Jag har vart intresserad av psykedelika sen gymnasiet, men har inte trippat så många gånger - 4 gånger på LSD, en gång på svamp i Christiania plus ett par gånger på E, men det räknas inte riktigt dit. Alla mina LSD- och svampupplevelser har varit väldigt positiva och efter varje LSD-tripp brukade jag känna mig full med nya intryck och ideer.

Metod: 30 st HBWR-frön krossades med tång. De lades sedan i 60%-ig vodka i fyra dagar Därefter filtrerades lösningen genom ett kaffefilter.

Beskrivning: Min polare H kom förbi kl 10.00. Vi packade våra väskor med handdukar, bananer, färskriven ingefära, åksjuketabletter, Treo och ett schackbräde. Därefter shottade vi glatt upp spriten kl 10.45. Det smakade skit. Efter det gick vi bort till en närbelägen sjö.

Ungefär kl 11.15 började jag känna mig illamående och stannade och åt lite av ingefäran men det blev inte bättre. Vi kom fram till vårt mål några minuter senare. Det var en liten trevlig skogsglänta nära vatten och hyfsat långt från störande yttre påverkan.

Kl 11.45 tilltog mitt illamående och jag spydde upp min frukost. Det kändes genast bättre men jag blev gänast otroligt trött. Vi satt och snackade lite skit om att alla människor på jorden måste vid det här laget vara släkt med Julius Caesar osv. Vi kännde oss inte trippade alls just då.

Kl 12.30 började jag känna mig lite mer påverkad. Fnitterstadiet som man har i början av en LSD-tripp uteblev helt vilket gjorde mig lite besviken. Men jaja. Vi lade oss på våra handdukar och tittade upp i himlen. Det känndes javligt soft att ligga ner, och jag kände verkligen att vi valt rätt ställe att vara på.När jag käkar LSD brukar mitt huvud vara fyllt av en massa roliga/konstiga tankar och jag brukar prata rätt mycket med dem som trippar med mig. Men nu var det helt tomt. Det känndes som att dörren till LSD-rummet öppnades men det var ingen där. Jag låg mest tyst och tittade uppåt och rev i gräset med händerna.
När jag blundade kunde jag se de vanliga hallisfärgerna (rosa, ljusblått och grått, färger som hallucinationer vanligen består av) men de bildade varken bilder eller mönster utan bara flöt omkring. Vi försökte prata lite och utarbetade en rätt bra teori om varför ett björndjur var mer värt än hela universum och kom även in på hur många maskar man var tvungen
att slakta för att få lika mycket maskblod som det finns blod i en apa och hurvida apan eller maskarna var moraliskt mest värda, men eiskussionen saknade den glöd och övertygelse som man kan uppnå på LSD och efter ett tag dog den ut helt.
H låg och tänkte tillbaka på sitt liv och försökte komma fram till om han hade uträttat något nämnvärt. Jag låg bara och vred mig och tittade runt och tänkte inte på något alls. Och då menar jag ALLS, det var helt tomt i huvudet. Jag fick inga ljudhallisar och inget visuellt. H fick inget sånt eller,
men han var aningen mer trippad än jag då han envist vägrade att spy när illamåendet kom.
Efter att ha legat så fram till 17.00 stack vi hem och la oss och tog det lugnt. Vägen hem känndes otroligt lång och det tog oss 45 minuter att gå (i vanliga fall tar det ca 15-20). Vi staplade som egyptiska slavar efter ett pyramidbygge och folk tittade konstigt på oss (eller så var det bara jag som nojjade ).

Nu kl 23.30 känner jag mig helt återställd och faktiskt rätt pigg.

Slutsats: i en större mängd kan nog fröerna ge en högre psykedelisk effekt. Men det känns som att att äta svamp är roligare och att äta LSD ger mer upplevelse. Jag använde mig av fröerna främst för att jag kan få tag på LSD och svamp längre (inga kontakter ). Frånvaron av tankar kan ju vara en personlig grej och inte ha med fröerna att göra men den sociala biten som uteblev tror jag mer beror på drogens natur. Använd HBRW om du inte kan få tag på annat, men tro inte att det kan ersätta LSD.
Citera
2002-08-16, 02:17
Medlem
Roligt att läsa. Känner igen mig rätt mycket (23-årig programmerare som pluggar och har måttliga erfarenheter av droger

Köpte HBWR från smartdrugstore.com på den gamla goda tiden och trippade på det en gång. Mer än så blev det inte. Ont i magen, illamående och rätt dålig tripp..

Känner igen det där med att man mest väntar på att det ska börja feta. Tyckte det var riktigt tradigt ända tills jag la mig ner på sängen och bara slappnade av, då blev det rätt skönt. Fick lite färger och mönster framför ögonen när jag blundade, men inget som antog någon form.

Vill man ha en snällare (och lagligare) tripp än syra/svamp tar jag mycket hellre 2C-B (köpte jag också från smartdrugstore första gången än HBWR. Hörde att det skulle finnas 2C-I nu (Jod-atom istället för Brom), vilket än så länge skulle vara lagligt i sverige. Någon som vet mer?

/jackalen
Citera
2002-08-16, 11:34
Medlem
2CI

Hmm... 2cb är ju narkklassat, men 2ci kanske inte är det... Om någon vet nåt skicka ett mess... 2cb har jag hört ska vara skitbra.
Citera
2002-08-18, 02:46
Medlem
Pirayans avatar
2-CB är fet najs. Fick det i en E. Färgade bättre på mig än MDMA nånsin gjort (medans polarna var lite besvikna)

Så en kopia (2-CI) är jag oxå intresserad av, då det är svårt/omöjligt att få tag på 2-CB i Sverige sen det vart olagligt (inte värt det för smugglarna längre, bättre och smuggla riktiga grejer om man ändå torskar dit lika hårt)
Citera
2002-08-21, 18:02
Medlem
En till tripprapport. Den är rätt lång, men jag hoppas den är lite intressant att läsa i alla fall.

Det hela började en varm april kväll våren -02. Jag hade suttit och jobbat på en deadline, men blivit less och slagit på en film istället.
Eftersom jag nyligen köpt in lite likörer så blandade jag till en Mai Tai som jag smuttade på. En blev två och en öl slank ner också.
Jag började känna av ruset och tog (inte riktigt) ett gram GHB... Påverkade blev jag, och allt var toppen.
Filmen jag såg (Fear and loathing in Las Vegas) rullade på, och plötsligt ville jag uppleva samma sak som dem!
Eftersom jag köpt HBWR frön långt tidigare, men inte fått någon större utdelning (jag tog 8 st frön då), så tänkte jag att om jag tar alla jag har kvar så kanske det händer något. För jag har alltid velat få en psykedelisk tripp.

Sagt som gjort, jag krossade alla frön jag hade kvar (27 st) och la dem i varmt vatten för att dra. Blandade en till Mai Tai (ja, dom är ruskigt goda) som jag spetsade med 2g GHB. Smuttade på den och njöt av filmen (och mitt "berusade" tillstånd).
Om jag bara visste vad jag gjorde.....

Efter ca 30 min så drack jag upp mitt HBWR te och tänkte inte mer på det.
Ganska snart blev jag otroligt röksugen så jag gick ut och skaffade en cigg som jag tog och rökte...
Eftersom jag inte är någon egentlig rökare fick jag en nico-tripp och började samtidigt må lite dåligt. Jag var väldigt yr och la mig i sängen för att vänta att det skulle gå över.
Zappade lite på tv:n, slötittade på programmen och kände mig väldigt avslappnad. Och det var här som jag började känna att HBWR fröna började verka. Mina tankar hade börjat ta fart och jag lessnade på tv:n efter ett litet tag.
Illamåendet hade inte avtagit, utan snarare ökat. Men jag visste att det var vanligt vid HBWR intag och jag hade upplevt samma sak förra gången. Efter ett litet tag mådde jag så dåligt att jag ville spy, men jag tjurade och höll mig så länge jag bara kunde. För jag ville ju inte spy upp mitt te innan kroppen tagit upp alla roliga saker. Men det dröjde inte länge fören jag rattade bussen och tänkte "aldrig mer, vad är det här för skit?".
Efter det så började Illamåendet gå över och jag blev mer och mer påverkad. Min hörsel började påverkas och jag upplevde ljud på ett helt annat sätt.
Så "Massive Attacks" skiva "Mezzodine" blev en helt ny upplevelse! Allt började kännas väldigt bra och jag kopplade på Nullsofts Tiny Fullscreen plugin till Winamp, körde ut bilden på tv:n och då började resan på riktigt!

Jag låg och tittade bilderna och började flyga fram i något konstigt universum... allt vara bara underbart och jag låg och log för mig själv och kom på att jag pratade högt för mig själv.
Vi det här stadiet (det hade gått drygt 2 timmar sedan jag drack teet) så började jag fattade att det verkligen fungerade.
Jag blev lite törstig och tog lite vatten med handen från ett glas jag hade på nattduksbordet (ja, med handen, jag tänkte inte på att ta glaset och dricka ur det) och när vattnet rann mellan fingrarna så var det en helt underbar upplevelse! Jag lät lite vatten droppa ner på min mage och jag hade _otroligt_ bra känsel, jag blev plötsligt medveten om att jag kunde känna vartenda hårstrå på kroppen om jag koncentrerade mig på det!
Jag lät vattnet droppa från mina fingrar och nu så började jag få kraftiga synhallucinationer också. För det såg ut som om min hand smälte och droppade ner på mig.
Det var ingenting otrevligt utan det hela var helt underbart och jag låg och skrattade för mig själv. Och jag visste, jag visste allt. Hade total förståelse med allting. Jag låg där och var ett med hela universum.
Nu var jag på toppen av trippen och jag ville inte att den aldrig skulle ta slut. Färger och former flöt ihop ned varandra och mönster började röra och ändra på sig. Samtidigt som musiken var något obeskrivbart och underbar.
Ett tag var studsade jag fram på månen i låg gravitation (när jag egentligen låg i sängen och lyfte på fötterna). En annan gång så befann sig mitt rum i en regnskog...
Jag hade ingen avståndsbedömning utan min säng blev en otroligt lång slätt jag kravlade över. Och jag var plötsligt en upptäcksresande i ett främmande land!
Sedan försökte saker och ting prata med mig, eller, de försökte i alla fall kommunicera med mig. Jag var i kontakt med dess innersta väsen och jag försökte prata med min toffla, men lampan visste. Det var jag helt säker på. Lampan var min profet.
Alla mina sinnen hallucinerade och jag kunde inte skilja på verklighet och fantasi. Jag tog och försökte äta lite choklad vilket gav mig en helt otrolig smakupplevelse, men jag kunde inte svälja och det kändes som jag var på väg att kvävas. Så det var ingen bra idé.
Hjärnan var uppe i 120 knyck och tankarna flög fram, saker som jag hade gjort för någon minut sedan hade jag totalt glömt bort. Men allt jag gjorde för tillfället var så självklart. Jag visste verkligen allt och hade upplevt allt.
Ett tag förvandlandes jag till en varulv (jag var inte rädd, utan det var en intressant och skön upplevelse) och sedan till en insekt. Så jag visste precis vad Kafka hade tänkt sig i boken "förvandlingen".
Tiden hade sitt eget liv, men runt 6 på morgonen så började helvetet...

Som ett slag i ansiktet kom paniken. Jag fick fruktansvärd ångesten och jag blev illamående. Jag vill bort från allt. Ville vara normal igen. Ville sova. Men det gick inte! Jag spydde och låg och yrade. Det hela var fruktansvärt! Jag har aldrig, aldrig, i hela mitt liv, upplevt en sådan panik. Jag vet inte om jag låg och skrek, kan mycket väl ha gjort det. Men ändå visste jag att det bara var min hjärna som spelade mig ett spratt. Jag visste att jag bara hallucinuerde. Jag visste att det skulle bli bra igenom om några timmar.
Jag funderade på att ringa 112 så de skulle få ta hand om mig, men ändrade mig snabbt. Funderade även att ringa min flickvän, men hon skulle bara få mer panik än jag.
Så jag började prata högt till mig själv och försökte lugna ner mig själv.
Jag hade läst att man kunde bli på bättre humör om man bytte miljö, bara tända en lampa eller nått. Så jag tände taklampan. Men ljuset var elakt, ljuset tillhörde ondskan själv så jag släkte det fort igen. Bytte musik och la mig tillrätta i sängen och försökte slappna av. Mådde riktigt dåligt men jag försökte att få mig själv att förstå att inget hände på riktigt, allt skedde i mitt huvud.
Jag började glida in och ut ur drömmar och jag visste inte när jag drömde eller var vaken. För jag kunde inte hålla ögonen öppna men jag somnade aldrig riktigt ordentligt. Paniken och ångesten var hela tiden över mig, och det var inte roligt. Det kan jag lova!
Tre timmar senare, runt 9 på morgonen så släppte paniken och jag blev bara så glad. Jag var så glad att jag hade överlevt! Att jag hade provat och klarat av något så fruktansvärt. Jag hade sett döden i vitögat, men vänt mig om och gått hem igen. Som om inget hade hänt. Jag var bäst! Jag var så speciell! Samtidigt hade jag även fått uppleva något underbart, jag hade fått något som ingen annan någonsin fått. Jag hade varit i kontakt med Gud.
Jag var så glad att jag inte kunde sluta att le...

Sedan kom paniken igen. Men inte lika intensivt som förut och den gick över rätt fort. Sedan gick det i vågor. Jag pendlade fram och tillbaka mellan eufori och panik. Men jag ville bara sova. Jag var så trött, gäspade hela tiden. Men jag kunde inte somna. Jag började flyta mellan att vara vaken och drömma och jag visste inte vad jag var... allt var så luddigt.
Jag började få okontrollerade ryckningar och tungan var som en klump i munnen som jag inte hade kontroll över. Samtidigt så var jag på ett plan medveten och klar vad som hände med mig, så jag la mig själv i framstupa sidoläge så jag inte skulle svälja tungan.
Det var inte förrän runt 15 tiden på dagen som jag började landa ordenligt. Och jag mådde sedan smådåligt hela dagen.

Dagarna efter trippen så kände jag mig som en helt ny person. Som om jag hade varit på en väldigt lång och händelserik semester. Man var utvilad och hade fått nya krafter så att säga. Så det var ju en trevlig känsla...
Citera
2002-08-22, 01:50
Medlem
För lite...

Verkar som att jag tagit för lite... Verkar ha varit en intressant tripp du hade.

Nu har jag iofs två trippregler som jag följer:
1. Blanda inte olika droger (förutom kända kombinationer t.ex. E+LSD)
2. Trippa aldrig ensam (gjorde det en gång o det sög)

Kanske nåt o fundera på?
Citera
2002-08-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirayan
2-CB är fet najs. Fick det i en E. Färgade bättre på mig än MDMA nånsin gjort (medans polarna var lite besvikna)

Så en kopia (2-CI) är jag oxå intresserad av, då det är svårt/omöjligt att få tag på 2-CB i Sverige sen det vart olagligt (inte värt det för smugglarna längre, bättre och smuggla riktiga grejer om man ändå torskar dit lika hårt)

Trodde att du höll dig till det protiska lösningsmedlet EtOH då man enligt dig kunde få bestående men av psykedelika. Att få tag på 2-CB i Sverige är inte svårare än att få tag på LSD, det beror på ens umgängeskrets.

Mycket av 2-CB syntetisertas i Sverige (inte bara smugglas). Syntesen (från 2,5-dimetoxy-bensaldehyd) är attraktiv för Sverige just för att det är en fenetylamin och inte en amfetamin som är en -CH3 längre (man använder altså nitrometan och inte nitroetan som är en metylgrupp längre, och nitrometan kan man köpa). Dessutom kan man titta lite noga på de genomskinliga kapslarna och det krävs inte genomgående eftertanke innan man känner igen dem.

//[pH]armacist

----------------

Varför ge upp grundläggande rättigheter för tillfälliga tryggheter?
Citera
2008-02-24, 05:12
Medlem
Mcstuuuges avatar
Skoj läsning

Tog hbw för andra gången igår och kan inte säga att denna drog språkar för något gott. Har brottas med illavående tankar hela kvällen/natten, förutom en kortvarig period då allt kändes otroligt bra. Har suttit med lampan tänd i drygt 4 timmar och inte vågat somna och försökt hålla mig sysselsatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in