Citat:
Ursprungligen postat av Panic_
Visste inte riktigt vart jag skulle placera tråden.
Jag har druckit alkohol i princip 1-2 gånger varje helg (vilket är vanligt bland ungdomarna i min stad) i 2 år. Det blir lätt så när man bor i en mindre stad där inget finns att göra när man är ungdom.
Vid varje tillfälle dricker jag minst 5-7 dl sprit då jag inte är så stort fan av öl..
Nu till frågan = Är det möjligt att jag redan nu har fått skador av mitt drickande ? Mitt närminne har blivit jätte dåligt och allt vad minne innebär. Frågat runt bland polarna, men dom säger att dom inte märkt ngn skillnad.
Absolut!
Det första jag reagerade på i din text var "inget finns att göra". Säg det till en adhd-person.. Finns alltid något att göra om man vill och att ha sprit ( i kopiösa mängder ) som alternativ är ganska ruggigt att läsa.
Det andra jag reagerade på var din fråga och som jag redan sagt, absolut! Du kan få leverskador, försämrat minne etc etc vid två års stadigt helgsupande. De mängder du nämner är höga men visst går det att få ner. I snitt en liter per helg? Jag brukar ibland, mycket sällan, ta en whisky på kvällen och det blir då en 3 - 4 cl per vecka. Jag har flaskor som har stått i flera år.
Men jag har också varit ung.