• 1
  • 2
2008-12-05, 16:18
Medlem
Supermens avatar
Hej!
Undrar om nån kan hjälpa mig med en sak?
Jag har haft bild o ljud innan när jag spelade ps2 inkopplat via min hemmabio och när jag ska spela idag får jag bara ljud. kablarna jag kör med i hemmabio e röda,vita och gula. Snacka om helskumt. det funkar när jag kör kablarna via min tv men det suger ju vill ha riktigt ljud o bra bild. tacksam för svar
Citera
2008-12-05, 16:20
Medlem
stilltons avatar
riktigt bra bild får du inte direkt med en kompositsignal, men vill du trots allt få bild, så kan du koppla den gula sladden direkt till tvn
Citera
2008-12-05, 16:32
Medlem
Supermens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
riktigt bra bild får du inte direkt med en kompositsignal, men vill du trots allt få bild, så kan du koppla den gula sladden direkt till tvn

jo men jag måste ju kunna få både bild o ljud från min hemmabio har ju haft det innan
Citera
2008-12-05, 16:51
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermen
jo men jag måste ju kunna få både bild o ljud från min hemmabio har ju haft det innan
ja, vad vill du ha för svar? sätt i kablarna rätt, och ställ in allt korrekt.. du har ju inte direkt överväldigat oss med information
Citera
2008-12-05, 16:51
Medlem
Supermens avatar
Ljud men ingen bild ps2+hemmabio

hjälp mig någon hur löser jag detta vill inte koppla den gula i teven jag har ju kopplat allt till hemmabion och fått ljud och bild men nu har någonting skumt hänt. kan det ha o göra med min nya hd box tro?
Citera
2008-12-05, 16:52
Medlem
Supermens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ja, vad vill du ha för svar? sätt i kablarna rätt, och ställ in allt korrekt.. du har ju inte direkt överväldigat oss med information

Vad behöver du för information?
Citera
2008-12-05, 22:58
Medlem
Max Powers avatar
Koppla den gula till tvn. Ställ in tvn att visa bild från den ingången.

Ställ in hemmabiosystemet på att spela upp ljudet från de röd-vita kablarna.

Är du föresten medveten om att du inte har något surroundljud när du kopplar som du gör?
Citera
2008-12-06, 10:23
Medlem
Supermens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Koppla den gula till tvn. Ställ in tvn att visa bild från den ingången.

Ställ in hemmabiosystemet på att spela upp ljudet från de röd-vita kablarna.

Är du föresten medveten om att du inte har något surroundljud när du kopplar som du gör?

klart jag har surrondljud när jag kopplar den via hemmabion trycker bara på aux fjärrkontrollen till hemmabion så får jag ljud från ps2 men ingen bild och trycker jag på scart så kommer det ljud från teven. Jag vill fortfarande inte koppla den gula i teven för det har ju funkat innan via min hemmabio det är bara att något skumt har hänt vet inte vad.
Citera
2008-12-06, 11:32
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
klart jag har surrondljud när jag kopplar den via hemmabion trycker bara på aux fjärrkontrollen till hemmabion så får jag ljud från ps2 men ingen bild och trycker jag på scart så kommer det ljud från teven. Jag vill fortfarande inte koppla den gula i teven för det har ju funkat innan via min hemmabio det är bara att något skumt har hänt vet inte vad.

Nej, den röda och vita kabeln överför bara stereoljud. Om du har ljud i alla högtalare så är det ditt system som skapar ett fejk-surround.

Det står i bruksanvisningen till ditt hemmabiosystem hur du ska koppla och ställa in.
Citera
2008-12-06, 11:45
Medlem
Supermens avatar
Citat:
Nej, den röda och vita kabeln överför bara stereoljud. Om du har ljud i alla högtalare så är det ditt system som skapar ett fejk-surround.

Det står i bruksanvisningen till ditt hemmabiosystem hur du ska koppla och ställa in.

ok men visst ska jag kunna få bild via hemmabion för jag har röd,vit och gult uttag bak frågan e bara hur?
Citera
2008-12-06, 11:53
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
ok men visst ska jag kunna få bild via hemmabion för jag har röd,vit och gult uttag bak frågan e bara hur?
Ja, det är mycket möjligt. Vad har du för hemmabiosystem? Hur är det kopplat till tvn?
Citera
2008-12-06, 12:19
Medlem
Supermens avatar
Citat:
Ja, det är mycket möjligt. Vad har du för hemmabiosystem? Hur är det kopplat till tvn?

Philips 5.1,förutom den röda,vita och gula kontakterna inkopplade så har jag scart mellan hemmibion och hdbox, hdmi mellan hemmabio och tv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in