2008-12-05, 12:23
Medlem
Jag vet inte riktigt om den hör hemma här, men vi får väl se.

Ett urklipp jag sparat genom åren. Kommer inte ihåg exakt vilket år, men början på 90-talet är det.

Jag måste säga att jag är imponerad hur man kan få med sig så mycket. Det måste nästan vara något slags snatterirekord?

http://www.ladda-upp.com/bilder/12875/urklipp-snatteri
Citera
2008-12-05, 12:24
Bannlyst
Hah, hade hon allt i kjolen? Fick hon inget straff? Böter eller dyl.? Konstigt.
Citera
2008-12-05, 12:33
Medlem
Wellss avatar
Låter som en romer kvinna. De har ju massiva kjolar och är mästare på att stjäla
Citera
2008-12-05, 12:35
Medlem
dahfinns avatar
haha fyfan.
Sånna ser man alltid här på lokala konsum, svinstora svarta kjolar.
Alltid undrat vad som funnits under .
Citera
2008-12-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wells
Låter som en romer kvinna. De har ju massiva kjolar och är mästare på att stjäla

PK-omskrivningen för romska kvinnor är väl just "Stor kjol" sammankopplat med "på genomresa".
Citera
2008-12-05, 13:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesterdjur
PK-omskrivningen för romska kvinnor är väl just "Stor kjol" sammankopplat med "på genomresa".

Sen att det var i just Haparanda säger väl mest att det var en såndär Grönfors-tomte. Herr Ekblom kan nog skatta sig lycklig att han inte fick en yxa i huvudet.
Citera
2008-12-05, 13:10
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Haha, visst är det en zigenare..

Jag trodde från början att det skulle vara rekord i pengar, men det här var tamigfan imponerande!
Citera
2008-12-05, 13:42
Medlem
Salorms avatar
Det här måste förövrigt varit jävligt länge sedan? Jag menar, 50 dosor snus överskrider ju bara det den lilla summan hon snattade för.
Citera
2008-12-05, 13:48
Medlem
AugustGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesterdjur
Jag tycker inte att det är riktigt PK ändå, för tydligt pekande på Romer. Hade det varit Expressen eller Aftonhoran skulle det inte nämnts stor kjol och inget om genomresa. Kanske skulle det stått svensk kvinna.
Citera
2008-12-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AugustG
Jag tycker inte att det är riktigt PK ändå, för tydligt pekande på Romer. Hade det varit Expressen eller Aftonhoran skulle det inte nämnts stor kjol och inget om genomresa. Kanske skulle det stått svensk kvinna.

Fast det är ju betydligt mera PK än att skriva "romsk kvinna" alt "kvinna med romskt ursprung".
Citera
2008-12-05, 18:23
Medlem
Hahaha! Varför valde hon flintastekar?=P
Citera
2008-12-05, 18:30
Medlem
Wellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjon-3
Hahaha! Varför valde hon flintastekar?=P

Hon ville ju ha något rejält att grilla på minigrillen hon snodde :P