2008-12-05, 08:46
Medlem
angelgirls avatar
Jag formaterade om datorn i förrgår och skulle därefter installera om alla program igen som man brukar. Nu är det så att jag jobbar som översättare och använder speciella program i arbetet som jag laddar ner från en särskild sida hos företaget:

http://snl.bydeluxe.com

Programmet heter SNL Client och behövs när jag senare loggar in på nämnda sida för att ladda ner de program jag jobbar i. Det fungerade att installera detta före omformateringen, men när jag nu klickar på länken för att ladda ner, klickar Kör enligt instruktionerna jag fått så händer nåt under installationen och jag får upp följande felmeddelande:

RegSvr32
LoadLibrary("SoftLink.dll") failed - Modulen kan inte hittas

Programmet ska egentligen installeras i Program files mappen, men en sån finns inte på datorn och skapas inte heller när jag installerar något (den fanns förut, innan formateringen). Kan felet ligga där? Nån som har en aning?
Citera
2008-12-05, 08:57
Medlem
Du har möjligtvis inte glömt att installera microsoft .net platform 2.0 som krävs för att köra programmet?
Citera
2008-12-05, 09:39
Medlem
angelgirls avatar
Nej, det installerade jag före. Har även kört Windows update för att ha nyaste versionen av allt.
Citera
2008-12-05, 10:07
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Vad säger loggboken???

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

eventvwr.msc & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!
Kolla även i enhetshanteraren efter dito!
Citera
2008-12-05, 10:44
Medlem
.net 1.1?
Citera
2008-12-05, 12:21
Medlem
Jag testade just att installera programmet, fick samma popup-ruta. Men kunde köra programmet i alla fall. Installationen misslyckades alltså inte.
Programmet ligger längst ner/sist i Start/program.

Du skiver det inte men jag misstänker att du kör win XP.

Installationsplatsen är C:\Program\Deluxe Digital Studios\SNL Client

Edit
Jag kunde köra igång programmet, men kunde testa något då jag inte vet vad det ska vara till.
Starta om datorn efter installationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in