• 1
  • 2
2008-12-05, 04:51
Medlem
http://correntv.corren.se/index.aspx?id=1103

Citat:
Polisen varnar för Mephedrone

En ny livsfarlig drog sprider sig bland ungdomar i länet. Ett dödsfall har redan konstaterats. Polisen jobbar i motvind eftersom drogen kan beställas från nätet, helt lagligt.

Sägs väl inte så mycket intressant om mephedrone i filmen, mest masser snack med ungdomar som har "hört talas" om det och med en polis av nåt slag.
Hade rökt lite väl mycket när ja såg det och dialekten avledde uppmärksamheten. Får se de igen imorrn.

Om en liten tidning som Corren tar upp ämnet så kan inte en klassning vara alltför långt borta nu, kanske börjar bli dags att köpa på sig ett lager?
Citera
2008-12-05, 04:52
Medlem
roobbes avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=798228
Citera
2008-12-05, 14:50
Medlem
Hallucinogenics avatar
"Ett dödsfall har redan konstaterats"

haha det är fortfarande ingen som har dött utav mephedrone.
fan vad dem ska förstora allting

Citerar vad dem sa i klippet:
"Mephedrone är väldigt svårt att dosera, och det är redan en kille som dött av en överdos i Danmark"

asså vafan.. sen när blev mephedrone svårt att dosera?
dem kanske ska kolla sina fakta innan dem gör ett sånt reportage,
killen danmark dog fortfarande inte utav mephedrone. haha vilka idioter
Senast redigerad av Hallucinogenic 2008-12-05 kl. 14:56.
Citera
2008-12-05, 15:03
Medlem
tefatspupillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallucinogenic

fan vad dem ska förstora allting

Citerar vad dem sa i klippet:
"Mephedrone är väldigt svårt att dosera, och det är redan en kille som dött av en överdos i Danmark"

dem kanske ska kolla sina fakta innan dem gör ett sånt reportage,
Dem syftar antagligen på personen som blandade meph och meth vilket fick dödlig utgång.
Citera
2008-12-05, 15:09
Medlem
mahutma_homos avatar
De borde kalla sin nätuplaga för E-corren. Hatar ordet corre.

On topic:

jag tror mephedronet kommer bli stort. Kanske en av de stora drogerna. Jag har inte hört talas om nån som inte gillat det eller inte velat ta det igen.
Citera
2008-12-05, 15:15
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
jag tror mephedronet kommer bli stort. Kanske en av de stora drogerna. Jag har inte hört talas om nån som inte gillat det eller inte velat ta det igen.
Jag vill inte ha det igen, fast jag tycker iofs inte om uppers öht...
Citera
2008-12-05, 18:18
Medlem
Erlenmeyers avatar
Citat:

Med tanke på konsumtionen, överkonsumtionen, överdoser,
race ...
Skulle tom ett dödsfall ändå göra Mephedrone till en av de minst livsfarliga CS-drogerna,
därmed inte nyttig. men iaf inget som dödar en rakt av..
Citera
2008-12-05, 18:27
Medlem
jellesis avatar
Citat:

fan vad de ska förstora allting

Citerar vad de sa i klippet:

de kanske ska kolla sina fakta innan de gör ett sånt reportage,

Vill inte vara taskig, men det ser så efterblivet ut när du skriver "dem" hela tiden. Skriv "dom" eller lär dig när du ska använda "de" och "dem".
För övrigt så verkar mephedrone vara en riktig äckeldrog!
Citera
2008-12-05, 18:34
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
Vill inte vara taskig, men det ser så efterblivet ut när du skriver "dem" hela tiden. Skriv "dom" eller lär dig när du ska använda "de" och "dem".
För övrigt så verkar mephedrone vara en riktig äckeldrog!

Du hunde väl varit så hygglig att du förklarade istället för att bara kritisera.

Hallucinogenic: Använd de i texten på samma sätt som vi eller våra. Använd dem på samma sätt som oss. Även om det finns undantag för denna regel så kommer du inte verka lika efterbliven i framtiden.

Svaret på frågan är ja. Det är dags att bunkra om man gillar den där äckeldrogen, om en vecka har all laglig försäljning i Sverige upphört.
Citera
2008-12-05, 19:25
Medlem
Cajunalts avatar
Helt sanslöst att media kan få ljuga så kopiöst utan någon som helst reprimand. Jämt och ständigt matas befolkningen med propaganda av olika slag, aldrig någonsin får vi någon fakta. Men det är en helt annan sak som inte hör till ämnet direkt.

Många grova faktafel rakt igenom, och ett sånt här nyhetsreportage får ju inte precis Kalle 14år gammal att avstå, tvärtom. Informera sakligt, bitte!

Angående den "svåra doseringen" så är väl den jämförelsen kopplad till alkohol, vår kära och uppskattade folkdryck spriten.
Citera
2008-12-06, 01:42
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalassa
Du hunde väl varit så hygglig att du förklarade istället för att bara kritisera.

Hallucinogenic: Använd de i texten på samma sätt som vi eller våra. Använd dem på samma sätt som oss. Även om det finns undantag för denna regel så kommer du inte verka lika efterbliven i framtiden.

Svaret på frågan är ja. Det är dags att bunkra om man gillar den där äckeldrogen, om en vecka har all laglig försäljning i Sverige upphört.

Jag kan inte riktigt förklara hur man ska använda "de" eller "dem", jag bara vet när det ska vara vad. Blir inte riktigt klok på din förklaring heller faktiskt... Bäst vore om hela Sverige började skriva "dom" hela tiden istället!!!
Citera
2008-12-06, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tefatspupiller
Dem syftar antagligen på personen som blandade meph och meth vilket fick dödlig utgång.

Iuförsig så visar meph utslag på meth.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in